Soutěž pro dva týmy na téma starověký Řím. Týmy střídavě odpovídají na otázky, vybírají ze tří možností, vždy je jen jedna správná. Tým s vyšším počtem bodů vítězí.
Soutěž pro 2 týmy na téma starověké Řecko. Žáci si vybírají otázky z 5 témat a 2 variant. Týmy se v odpovědích střídají. Za každou správnou odpověď získá tým 1 bod, tým s vyšším počtem bodů vítězí.
Historická soutěž pro dva týmy na téma Orientální despocie. Týmy si vybírají z 5 témat a dvou variant. V odpovědích se střídají. Tým s větším počtem bodů vítězí.
Prezentace na téma druhy přídavných jmen aktivně zapojuje žáky do výkladu učitele. Je určena především pro práci s interaktivní tabulí, žáci sami doplňují správné tvary slov a píšou je na tabuli. Za každým snímkem s úkolem následuje snímek se správným řešením.
První část prezentace slouží učiteli k výkladu nového učiva o vsuvce. Žáci jsou aktivně zapojeni, sami za pomoci textu mají poznat a pochopit podstatu vsuvky. V druhé části prezentace žáci procvičují vsuvku a další jevy – samostatný větný člen, oslovení, citoslovce. Prezentace se dá využít i na interaktivní tabuli – žáci sami vpisují do textu správná řešení.
Hra Osobnosti novověkých dějin je určena pro 2 týmy, které se pokoušejí za pomoci nápověd uhodnout jména historických osobností. Čím méně nápověd využijí, tím více bodů získají.
Historická soutěž pro 2 týmy. Studenti ze dvou týmů střídavě zkoušejí uhodnout osobnosti středověkých dějin. Mají k dispozici celkem tři nápovědy, čím méně jich využijí, tím více bodů získají.
Historická hra pro 2–3 týmy na téma 19.století. Týmy si vybírají otázky ze tří oblastí – Osobnosti, Letopočty a Pojmy a události. Otázky jsou seřazeny a bodovány dle obtížnosti. Každá otázka nabízí 3 varianty odpovědí – jen jedna je správná. Vítězí tým s nejvyšším počtem bodů.
Historická hra pro 2–3 týmy na téma Novověk. Týmy si vybírají otázky ze tří oblastí – Osobnosti, Letopočty a Pojmy a události. Otázky jsou seřazeny a bodovány dle obtížnosti. Každá otázka nabízí 3 varianty odpovědí – jen jedna je správná. Vítězí tým s nejvyšším počtem bodů.
Historická hra pro 2–3 týmy na téma Středověk. Týmy si vybírají otázky ze tří oblastí – Osobnosti, Letopočty a Pojmy a události. Otázky jsou seřazeny a bodovány dle obtížnosti. Každá otázka nabízí 3 varianty odpovědí – jen jedna je správná. Vítězí tým s nejvyšším počtem bodů.
Historická hra pro 2-3 týmy na téma Starověk. Týmy si vybírají otázky ze tří oblastí - Osobnosti, Letopočty a Pojmy a události. Otázky jsou seřazeny a bodovány dle obtížnosti. Každá otázka nabízí 3 varianty odpovědí - jen jedna je správná. Vítězí tým s nejvyšším počtem bodů.
Hra je určena pro 2 týmy, které střídavě hádají významné osobnosti 20. století. Žáci mají k dispozici celkem 4 nápovědy, čím méně nápověd využijí, tím větší počet bodů získají. Tým s větším počtem bodů vítězí.
Prezentace má formu historické soutěže. Je určena pro 2 týmy, které střídavě odpovídají na otázky (od pravěku po moderní dobu). Prezentace je doplněna obrázky a fotografiemi. Učitel si může prezentaci podle potřeby upravit, např. přidáním dalších otázek.
Materiál slouží k procvičování nebo opakování učiva o podstatných a přídavných jménech. Je vyhotoven ve 3 variantách, proto je možno ho použít také jako test.
Prezentace seznamuje žáky se základními pojmy z dějin starověkého Egypta. Prezentace doprovází výklad učitele a formou otázek aktivně zapojuje i žáky. Ti se snaží na otázky odpovídat na základě svých znalostí, eventuálně za pomoci učebnice nebo atlasu.
Prezentace může sloužit k opakování učiva nebo k aktivizaci žáků před nebo během výkladu učitele. Žáci pracují s textem, obrázky, mapou a učebnicí. Odpovídají na otázky, srovnávají uvedené skutečnosti a vyjadřují vlastní názory.
Historická hra pro 2–3 týmy. Týmy si vybírají otázky ze tří oblastí – Osobnosti, Letopočty a Pojmy a události. Otázky jsou seřazeny a bodovány dle obtížnosti. Každá otázka nabízí 3 varianty odpovědí – jen jedna je správná. Vítězí tým s nejvyšším počtem bodů.
Prezentace seznamující s hospodářskými, politickými a kulturními dějinami starověkého Egypta. Součástí prezentace jsou i otázky a úkoly, které aktivně zapojují žáky do výkladu učitele.