Avatar
IVa Jelínková

Poslední přihlášení 26. 10. 2020

Webové stránky
Název školy/instituce
Speciální základní škola Poděbrady
ModulDiskuze
18. 01. 2016
ForumTechnika v rukou učitele i žáka
Ivo, určitě se podělím, ještě je krátká doba na vyhodnocení. A také se musím dostat na hospitaci do školní družiny. Tak to jsem jim teď zavařila
ModulDiskuze
18. 01. 2016
ForumTechnika v rukou učitele i žáka
V rámci mezinárodního projektu Commenius, jsme ve škole v Belgii a Anglii měli možnost vidět a vyzkoušet zařízení s názvem omiVista. Jedná se o systém, který vytváří zážitkové audio vizuální efekty s projekcí dynamických obrazů na povrchy včetně podlah, stěn, stoly, trampolíny, bezbariérový podnosy, a jakékoli jiné svislé nebo vodorovné ploše. https://www.youtube.com/watch?v=TzyyveUG_g0 Celý systém jde propojit s výukou například matematiky, gramatiky apod. Je ideálním nástrojem pro rozvoj jemné i hrubé motoriky, orientace a dalších sfér pro děti s tělesným postižením. https://www.youtube.com/watch?v=BddxfbSjFwI V školách ho nejčastěji využívají v samostatné místnosti nebo s propojením se snoezeleen. Bohužel je toto zařízení skutečně finančně náročné. Nabídla se nám ale česká firma, která vyvíjí velmi podobnou věc. Spolu s jejími zástupci jsme se podíleli na doladění celého zařízení, včetně šablon pro výukové programy. Byly to skutečné porodní bolesti. Přesto jsem do školy finální verzi této interaktivní podlahy zakoupili. Dá se říct, že se stále ještě jedná o prototyp, ale pereme se s tím, zkoušíme, ladíme, používáme. Ale sníme o originálu
ModulDiskuze
18. 01. 2016
ForumTechnika v rukou učitele i žáka
... a chceme vůbec kontrolovat, jak (a jak často) děti techniku používají? Asi bychom měli nastavit nějaká pravidla používání techniky. Chceme přece, aby děti rozvíjely sociální kompetence, bavily se mezi sebou. Máte nastavená ve škole pravidla také mimo hodiny - o přestávkách? Řešíme, jestli ve školní družině mobilní zařízení omezit. Jednak to s sebou přináší problémy s krádežemi, poškozením, jednak nechceme, aby děti trávily odpoledne nad mobily a tablety. Dohodli jsme se proto se vychovatelkami a vychovateli, že v rámci školní družiny nabídnou tak atraktivní program, aby děti k mobilním zařízením utíkaly minimálně. Tak jsem zvědav. Podělíš se o výsledky? Jsem velice zvědavá jak to dopadne.
ModulDiskuze
18. 01. 2016
ForumTechnika v rukou učitele i žáka
Jedna zkušenost, která přišla časem a mohla by se hodit, pokud uvažujete o dalším využití, obnově nebo použití IT. V první i druhé vlně pořizování IT do školy jsme pořídili tabule přichycené pevně ke zdi (dataprojektor na zdi nebo u stropu). S nadcházejícími změnami integrace žáků s LMP do základních škol a probíhající inkluzí je třeba myslet i na žáky, kteří z různých důvodů nemohou u tabule stát. Už jen to, že tabule je připevněna na zdi, znamená problém pro vozíčkáře, který se k doteku dostává velmi komplikovaně. Děti, které na tom nejsou dobře motoricky zase většinou nedosáhnou na horní části plochy. V poslední vlně pořizování jsme proto zvolili mobilní sklopná ramena, která jsou přichycena na klasickou křídlovou zdvihací tabuli, jejíž bílá část byla polepena speciální fólií, na kterou lze běžně psát. Byla jsem k tomu zpočátku skeptická, z důvodu časté manipulace s tabulí bude docházet k "rozhození" obrazu, doteku atd. Nic takového se neděje, co se týká technického fungování, byla to velmi dobrá volba.
ModulDiskuze
18. 01. 2016
ForumTechnika v rukou učitele i žáka
Jsou však ještě žáci, kteří z různých důvodů, většinou především finančních, používají tlačítkové telefony, tzn. nikoli smartphony. Raději výuku tímto způsobem vypustíte? Těm pár jedincům zapůjčíte tablet nebo jiné zařízení. Jak takovou situaci řešíte nebo byste řešili?
ModulDiskuze
18. 01. 2016
ForumTechnika v rukou učitele i žáka
Školení jsme sice měli, ale většinou stylem, kde to vlastně zapnout. Pokud tablet tedy učitelé při vyučování využívají, což je minimálně, tak jako vyhledávač do skupinek. Možná by se nějaké užitečné aplikace najít daly, např. QR čtečka, iXplain (oproti ExplainEverything dovoluje zvlášť kreslit a zvlášť mluvit). Ale takových aplikací moc není. Je škoda, že takto ten projekt byl zadán - hodně času bylo věnováno technické stránce zařízení. Také jsem byl lektorem v této výzvě, vždy jsme se snažili technickou stránku spojit s metodickou. Kterou technickou část tabletu využijeme s konkrétní aplikací a jak, a jak posunout výukový model s rámci SAMR modelu, který tu už zmínil Tomáš Kováč. Aplikací je celá řada a jdou napříč platformami, i když se tu a tam některá ztratí z obchodu, v poslední době se z Google Play ztratila výborná aplikace Tellagami EDU. V tom je třeba výhodné sledovat učitelské komunity, které jdou napříč platformami - mám na mysli GEGy. Naprosto se ztotožňuji s názorem SLávka Hory: jedna věc je naučit se zařízení ovládat a druhá věc propojit s metodikou a praktickým využitím v hodinách a pro přípravu pedagoga. Nejčastější věta, kterou jsem slýchala při školení pro školy z Výzvy: "Tak nám teda ukažte jak byste udělala hodinu matematiky s tabletama, v sedmé třídě s třiceti žáky." A v této souvislosti je třeba myslet i na třetí velmi důležitý bod a nepodcenit ho. Tablety nepřišly do škol jako všespása, díky které se naši žáci budou do školy těšit, připravovat se, budou aktivní a nadšení. Bohužel, je to stále ještě někde takto pojímáno spolu s přesvědčením, tak tady je máte a koukejte to pořádně používat ideálně celý den a ve všech hodinách. Mnozí pedagogové nedostali prostor najít si k zařízení vlastní cestu, přes své zájmy, záliby, předměty, které vyučují a z toho mnohdy pramení ne zcela smysluplné používání, mnohdy i přímo nechuť k jakémukoli využití kromě sledování sociálních sítí.
ModulDiskuze
24. 06. 2015
ForumRada starších
Líbí se mi vizuální oddělení jednotlivých sekcí. Na první pohled je to přehlednější než doposud. Kategorie a jejich náplň mi připadá v pořádku.
ModulDiskuze
11. 09. 2013
ForumRada starších
Když už jsem tu, musím se Vám taky svěřit.. Asi po jedenácti letech jsem opustila nejtežší pubertu osmáků a salámismus téměř přijatých deváťáků. Mám třídu 11ti-letých lupínků, se třema úžasnejma holčičkama- mazlivkama. Jsem stále paf nad tím jak je všechno baví, jak všechno chtějí dělat o všechno se zajímají.. Sice nemám přestávky, pořád kolem mě poletují jako včely, skoro se musím dovolit odejít na toaletu, už se mi taky stihli trochu pokousat, ale zase nemusím čichat cigaretové výpary, přemlouvat k práci a k nějakému pohybu vůbec a svědčit u policie ČR.. to je nááááááádhera!
ModulDiskuze
11. 09. 2013
ForumRada starších
Odhlasováno.. Ale přece jen, bych raději někam blíž než na Moravu, když vidím náš cestovní plán, na příští týdny a měsíce, klidně budu někde za bukem PS: tedaaa, tak strašně dlouho jsem tu nebyla, že jsem skoro nevěděla, jak připsat svůj příspěvěk, ale polepším se..
6170
0
28. 08. 2012
Stránky zaměřené na nezletilé, které vznikly v souvislosti se stoupajícím problémem užívání alkoholu adolescenty. Součástí webu jsou i oddíly pro učitele a rodiče. Program je evropskou inciativou a jeho obsah tvoří tým pedagogických expertů, učitelů a mladých lidí.
ModulDiskuze
27. 08. 2012
ForumKLUB
Zámek Kačina (těsně předtím než udeřily hromy blesky)
ModulDiskuze
26. 03. 2012
ForumArchiv
Slávek bez debaty - neuvěřitelný inspirátor a pedagog srdcař
ModulDiskuze
26. 03. 2012
ForumRada starších
Tak odhlasováno, jsem zvědavá jak to s termínem dopadne.. v červnu máme také Comenia, tak to je úplně pasé. Ale do Stráže bych jela taky strašně ráda, vůbec to místo neznám.
ModulDiskuze
23. 11. 2011
ForumRada starších
Statečně jsem dokončila elearningový kurz a teď mám v plánu si pořádně užívat všechno předvánoční! Takže určitě ano, ano, ano. Mě napadlo netradiční stromečkování... nápady, rady, fotky.
ModulDiskuze
23. 11. 2011
ForumRada starších
Takže konečné slovo: setkání proběhne 2. - 3. prosince v hotelu Alexandra v Roztokách u Prahy. Prosím o vyplnění dotazníku do čtvrtka 24. 11. do 12:00, abychom mohli vypsat objednávku: http://goo.gl/5Y1iF - a to i případě, že se nezúčastníte. Nevím jestli LenkaRi stihla vyplnit předtím, než odjela na zákrok a nejspíš bude k mání až příští týden... Tak vyplňuji dotazník za ní, snad ho, Pavli, nebudeš mít zdvojeně.
ModulDiskuze
17. 11. 2011
ForumKLUB
Lukáši, děkuji za vyčerpávající a pro mě naprosto nové informace... Hezky česky řečeno: Laik jen žasne odborník se diví!!! Možná se spíš ani nestačí divit.. V tom případě, pane Sárközi, nikoli židlí houpat, ale rovnou ji podkopnout! Třeba právě těmi podpisy.
ModulDiskuze
17. 11. 2011
ForumKLUB
I v tomto se, jak čtu, nejspíš shodneme. Nejúčinější reforma byla vždy ta, vedená odspoda.. Portál je na lidech "odspoda" a jejich sdílení založen. Pak tedy v tomto případě je hlavní myšlenka nástrojem k záhubě.. Z pohledu pana ministra.
ModulDiskuze
17. 11. 2011
ForumKLUB
Problém je v tom, jestli si nás dámy a pánové z MŠMT přečtou. Jestli jim z těchto diskuzí předá někdo alespoň nějaký výcuc. Sleduje nějaký přidržtaška z MŠMT diskuze na tomto portálu? Slávek Hora Napadá mě ta samá otázka. Zkoušíme to, kde se dá.. nejen na portále. Komentáře se množí na Novinkách.cz, České škole, EDUinu, na +G. Ale jak je dostat k těm, kteří by je měli číst.
ModulDiskuze
03. 11. 2011
ForumRada starších
Týýýjo Kolín, to je skoro u nás doma, paráda!!! Rezervuji si první prosincový víkend, odsunuji jak úklid, tak pečení cukroví na neurčito
ModulDiskuze
31. 10. 2011
ForumRada starších
Skvělý nápad Pavli, alespoň budeme mít v programu a pozvánce na digifoliu i tentokrát nějaké zvláště významné hosty!!! Teď už jen s paní Emmerlingovou doladíme termín a začne se to zase hýbat!
ModulDiskuze
16. 10. 2011
ForumRada starších
Jak říkala Pavla, všichni už zase on-line a čistí čtečku. Tímto Vás za Poděbradskou sekci zdravím a přidávám se k díkům za báječný víkend a za to že Vás znám a mohla jsem být u toho.... Jak píše Jarka, ještě si to všechno musím porovnat v hlavě a nechat usadit.. Škoda, že nemám ty šuplíčky, třídilo by se mi to lépe
ModulDiskuze
15. 10. 2011
ForumModerátorský trénink pro Radu starších
asertivní, zkušený diskutér a vedoucí
ModulDiskuze
15. 10. 2011
ForumModerátorský trénink pro Radu starších
Moderátor je bystrý pozorovatel, nenápadný usměrňovač, neustálý posunovač směrem vpřed a nábadatel k víc a houšť.
ModulDiskuze
15. 10. 2011
ForumModerátorský trénink pro Radu starších
.......Kryšpín zakládá fórum
ModulDiskuze
12. 10. 2011
ForumRada starších
S Lenkou dorazíme mezi 17. a 18. hodinou. Záleží na provozu. Ale po tom zářijovém sDílnovém a inspekčním honu se už strašně těšíme!!!!
ModulDigifolio
12. 10. 2011
ModulDiskuze
02. 10. 2011
ForumRada starších
Poděbradská sDílna je za námi, proběhla v úžasném tvůrčím a inspirativním duchu. První krátkou reporáž si můžete počíst http://ipad-pro-deti.blogspot.com/2011/10/sdilna-podebrady.html PS: ještě vymyslím, kam vystavíme neveřejná foto z návštěvy radních
ModulDiskuze
21. 09. 2011
ForumRada starších
Tak to abych si také hned nějaké díťátko pořídila, když se rýsuje takováhle úžasná instituce
ModulDiskuze
18. 09. 2011
ForumKLUB
Dlouho už se mi při čtení nestalo, že bych se ve vlaku musela krotit, abych se nesmála nahlas. Znáte-li humor Douglase Adamse, autora jedné z nejznámjěších sci-fi, knihy Stopařův průvodce po galaxii, určitě alespoň nahlédněte do dílka Smysl životic (Douglas Adams a John LLoyd) Jedná se o humorně výkladově-místopisný slovník. Ač se to zprvu nezdá takovou POTEČ už určitě potkali všichni: Je to louže ukrytá pod uvolněným kusem dlažby, kterou objevíte až poté, co na tuto dlaždici šlápnete a voda z kaluže vám cákne do nohavice nebo pod sukni.
ModulDiskuze
18. 09. 2011
ForumKLUB
Tak už i do Poděbrad kalendáře dorazily! Ve třídě již visí, kolegyně byly podarovány a ještě jeden navíc jsme dostali na úvodním setkání e-learningu. Děkujeme!!!
8
6
0
veřejná
2
13
0
veřejná
3
6
0
veřejná
1
7
0
veřejná
předpověď počasí
2
6
0
veřejná
1
6
0
veřejná
1
7
0
veřejná
1
6
0
veřejná
6
6
0
veřejná
11
7
0
veřejná
4
3
0
veřejná
11
8
0
veřejná
17. 03. 2020
Bohužel stránky už nefungují :(
ModulDUM
10. 10. 2012
Vaše jméno jako autora, je pro mne pokaždé záruka kvality, i tento materiál je pro mě výborným zpestřením u dětí ne příliš oblíbené činnosti jakou je zaokrouhlování. Děkuji.
ModulDUM
20. 09. 2012
Děkuji autorce za přehledné zpracování, naprosto vyhovující výuce a možnostem žáků na Speciální škole. O podobný "kostkový" přehled jsem se chtěla pokusit sama, ušetřila jste mi spoustu času. Pět hvězdiček ode mne, za využitelnost materiálu!
ModulDigifolio
08. 05. 2012
jako odhlášená z Google vidím všechny fotky, krom Jitčiných - odkaz a práva svých jsem upravovala už včera
ModulDigifolio
08. 05. 2012
Zjistila jsem, že lze sdílet album pomocí odkazu (vpravo nahoře možnost Další). Prima.
ModulDigifolio
08. 05. 2012
Hančiny a Jitčiny fotky nejdou zobrazit, pokud je nemáte nasdílené. Prosím tedy buď nastavit jako veřejné (a odkaz poupravit), nebo je nahrát sem. Díky.
ModulBlogy
24. 10. 2011
Máte-li chuť a nápad, rozhodně Vám sDílnu mohu (za Poděbradské organizátory) jen a jen doporučit! Administrativy je méně než jste zvyklí a portálí ruka má pevný a jistý stisk, se kterým Vás provede všemi úskalími. Kde jinde se může pedagog navandit pedagogickým optimismem než na setkání s těmi, kteří sDílí nadšení, zajímají se a mají co předat. Pokud se v šedých podzimnách dnech potřebujete "dobít", založení sDílny je určitě jedním z receptů bez vedlejších účinků (možná jen s malým rizikem závislosti :)  
ModulBlogy
24. 10. 2011
Když se to takhle pěkně sesumíruje, tak to zní vážně hodně pozitivně a jednoho to výborně naladí. Asi s tím budu muset v nějak stále hektickém období začít. Takže díky moc, Hanko, za výborný nápad, pro každý další vydařený den!
ModulDigifolio
17. 10. 2011
.. byla bys ještě lepší inspektorka :)
ModulDigifolio
17. 10. 2011
Ale na malém znaku má lev chlupů šest - zase jsem našla na tom nějaký ten chloupek navíc :)
ModulDUM
21. 09. 2011
A ještě mě včera napadlo, upravit herní plán na procvičování párových souhlásek. Kartičky pro doplňování máme, tak by stačilo jen poupravit herní plán...
ModulDUM
19. 09. 2011
PS: Určitě využijeme i na opakování pravopisu u vyjmenovaných slov. :)
ModulDUM
19. 09. 2011
Děkuji za moc pěknou opakovací aktivitu do zářijových hodin českého jazyka. Hráli jsme verzi, kterou tu zmiňovala Pavla Hublová. Tzn. postup na políčko hozené kostkou musí hráč potvrdit vyhledáním slova s příslušným "íčkem". Pokud udělá chybu, zůstává na původní pozici. Děti hrály s chutí. Hra je moc bavila. Jen kartičky jsme skutečně pro tuto variantu museli přidělat, avšak podel mustru to už nebyl takový problém.
ModulBlogy
13. 06. 2011
Nikdy mě nenapadlo se nad podobnými zájmeny v souvislosti s MOJÍ školou zabývat. Nasadila jsi mi, Pavlo, opravdu velkého brouka do hlavy. A ještě raději bych znala, jak to vidí kolegyně, děti, vedení... hmmmm, že by mi z toho vyplynula anketka na konec školního roku i kdyby nakonec byla jen pro deváťáky.... Děkuji za příjemné počtení a zamýšlení.
ModulBlogy
27. 05. 2011
Chválím za to předsevzetí "zmizet ze scény" a dát prostor nové paní učitelce. Věřím, že to bylo náročné! Leckdo to nedokáže.
ModulBlogy
09. 05. 2011
PS: PIN mi uvízl také.. no uvidíme, čím ho vytěsním ;-)
ModulBlogy
09. 05. 2011
Zdeňku, i já jsem tu s velikými díky, za to, že jsi to moc pěkně shrnul vlastně pro nás pro všechny a už také vím, na koho se budu obracet, když si na něco nepůjde vzpomenout. A ty to máš písemně :-) A je to navíc úžasně přesně načasované, za chvilku to bude měsíc a víc než vzpomínky na parádní vsetínský víkend se bude pomalu přibližovat těšení na další setkání. Já jsem tak ráda, že jsem u toho byla!
ModulDUM
26. 03. 2011
Děkuji za pracovní listy, které se určitě budou hodit i kolegyním ve speciálních třídách.
ModulDUM
26. 03. 2011
něco nového v zásobě. (omlouvám se za dvojitý komentář, ale nemožnost úpravy komentářů mi znemožnila vrátit zpátky mylné odkliknutí :-()
ModulDUM
26. 03. 2011
Děkuji za pěkné pracovní listy. Sice už je letos nevyužiji, ale přidávám si do kolekcí, protože se určitě budou hodit napřesrok a budu mít
ModulDUM
26. 03. 2011
Vždy, když učím ročník, který začíná se zlomky, připravuji si podobné pracovní listy. Děkuji Vám za ušetřenou práci!!
ModulČlánky
22. 03. 2011
to Pavla Hublová: Na předchozích vlněních, která jsem četla zpětně, nebylo tolik účastníků. Překvapilo mě kolik bylo včera diskutujících, nejspíš udělala své Vaše osvěta v tomto článku a také včerejší téma "Publikování na webu". Vzhledem k tomu, že jsem Google Wave použila online v podstatě poprvá dalo mi nějakou práci se zorientovat jak se vůbec do diskuze vstupuje a přispívá. Po chvilce už jsem se rozkoukala a stihla i něco "říct". Myslím, že 60 minut je na příspěvky ideální čas, dá se ještě sledovat na co kdo odpovídá a příspěvky se netříští. Rozhodně to byla příjemná hodinka, která mi přispěla i mnoha tipy pro vlastní působení.
ModulČlánky
22. 03. 2011
to pan Brdička: "dnešní stav vývoje již dovoluje spojení se zvukem, videem, sdílením obrazovky a chatem v jednom" možnosti tu jsou, jen jestli je zvládne moje domácí pc. Předpokládám, že se většina vlnících připojuje z domova a velmi často kovářova kobyla chodí bosa. Jsem občas ráda, že něco funguje v základní nenáročné verzi a můj počítač "to pobere" :-)
ModulČlánky
21. 03. 2011
Bohužel mám pondělí, kdy vlnění probíhá, poněkud nabitý program a tak se dostanu až ke zpětnému počtení v záznamu. Určitě se ale těším, že to někdy vyjde a budu online. Líbí se mi, že díky hlasování mohou účastnici ovlivnit, jaké téma se bude probírat a také přispívat vlastními náměty na diskuzi.
ModulČlánky
20. 03. 2011
Ta myšlenka mě nadchla, i když zatím musím rozmyslet, co bych mohla sama nabídnout, ráda se přidávám.
ModulČlánky
16. 03. 2011
Děkuji za nové nápady a inspirace do hodin.
08. 03. 2011
Děkuji za užitečný odkaz, který se hodí mít při ruce!
ModulČlánky
07. 03. 2011
Děkuji za velmi inspiratuvní článek. Cesta k "zdola" k takovéto aktivitě bude jistě obtížná a dlouhá, ale za sebe bych si velmi přála zúčastnit se takové nekonference. Nebo ještě lépe přispět k jejímu zorganizování.
ModulDUM
07. 03. 2011
Výborný materiál, který určitě využiji i u starších žáků ve "specce", při češtině, čtení i slohu.
ModulDUM
06. 03. 2011
Výborné karty, ihned je předávám dál!! Děkuji, určitě najdou využití.