V Ženevě se setkali ministři školství, učitelé, výzkumníci a zástupci mezivládních organizací a občanské společnosti nad tématem „Inkluzivní vzdělávání: cesta budoucnosti.".
Co přineslo sjednocení Evropy každému z nás? Vnímají naši žáci svobodu pohybu lidí, zboží, služeb a kapitálu jako významnou hodnotu, nebo jim to připadá samozřejmé? Mají představu o tom, co to byl devizový příslib a výjezdní doložka?
Britská vláda vyčlenila 11,5 milionů liber na přípravu a realizaci programu „Moje peníze", který má zábavnou a praktickou formou učit žáky zacházet s penězi.
Britská stanice BBC uvede 9. listopadu velmi ambiciózní a unikátní multimediální projekt, který ukazuje skotskou historii z nových, odlišných a odvážných perspektiv.
Výzkumníci ze dvou amerických univerzit (Binghamton University a University of Nevada) vyvracejí zažitou představu, že pokud žáci dostávají více domácích úkolů, dosahují ve škole lepších výsledků.
Ve Skotsku proběhne v listopadu konference na téma Spolupráce v oblasti péče o děti a mládež, která je určena především učitelům, pracovníkům zájmových kroužků, družin, rodičům a dalším, kdo se snaží poskytovat dětem kvalitní péči a prostor pro jejich rozvoj.
Žáci se nám už brzy vrátí z prázdnin do školních lavic. Část z nich jistě s rodiči vyjela na dovolenou do některé z evropských zemí a ještě teď jsou plni zážitků, které si budou o přestávkách a často i v hodinách navzájem sdělovat. Pojďme proto využít jejich osobních zkušeností z cest a připomenout si, jakým prostorem se Evropa díky postupnému rozrůstání Evropské unie v posledních desetiletích stala. A ukázat si, že je to prostor, který stojí za to poznávat.
Saudskoarabská Nadace pro nadané žáky (Mawhiba) spustila pro podporu a rozvoj kreativního a inovativního myšlení mládeže novou on-line službu s názvem Imagine.
Evropská komise vyzývá členské státy, aby spolupracovaly a usilovaly o vytvoření systémů školství, které budou lépe odpovídat potřebám studentů a zaměstnavatelů ve znalostní Evropě budoucnosti.
Minulý týden byla ve Skotsku zveřejněna studie zpracovávající výsledky žáků základních škol v přírodních vědách, přírodovědné gramotnosti a v základních dovednostech.
Od nového školního roku začnou anglické střední a nižší střední školy učit podle nového kurikula. Jednou z novinek je zařazení pěti průřezových témat, respektive oblastí.
Žáci a studenti českých škol od deseti do dvaceti let se mohou do konce května 2008 zúčastnit soutěže, kterou pořádá organizace European Schoolnet při EU.
Příklad americké střední školy A. Stevensona potvrzuje, že spolupráce mezi učiteli má pozitivní vliv nejen na jejich pracovní prostředí, ale především na výsledky žáků.
Informační server finského ministerstva školství nabízí na svých stránkách aplikaci, pomocí níž si mohou vytvořit on-line časopis žáci ze všech evropských zemí.