Avatar
Lenka Urbanová

Poslední přihlášení 10. 04. 2021

O uživateli
Jsem hlavní moderátor diskuzních fór na rvp.cz. Starám se, aby komunita žila, aby její členové žili s ní, aby měli všechno, co potřebují. Ozvěte se mi, kdyby něco, nebo klidně i jen tak :-)
Společenská role
Rodič, Jiná, garant diskuzních fór na RVP.cz, hlavní moderátor
Předměty
anglický jazyk, český jazyk
ModulBlogy
24. 02. 2021
Téměř každý materiál na Metodickém portálu je možné hodnotit a komentovat. Zakládáme si na tom, je to totiž jedna ze zásadních výhod naší filozofie. Protože co by vám byly platné stovky a tisíce různých odkazů k vylepšení nebo usnadnění výuky, kdyby nebylo snadno a na první pohled jasné, že některé jsou užitečnější než jiné? Počet hvězdiček a věcné komentáře nám všem ušetří …
ModulBlogy
12. 01. 2021
Metodický portál vám bude sloužit lépe, když využijete přihlášení ke svému účtu. Vytvoření uživatelského účtu i přihlášení najdete vpravo nahoře v bílé hlavičce portálu. Po přihlášení na stejném místě uvidíte svého avatara (profilový obrázek). Klepnutím na avatara se dostanete do své osobní stránky. Jde o váš soukromý virtuální školní kabinet a právě tam si také můžete vyladit svůj uživatelský profil. Uživatelský profil má …
ModulDiskuze
04. 01. 2021
ForumVzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Dobrý den, návštěvníku! Zkuste dotaz položit v Konzultačním centru: https://kc.rvp.cz/, mohu doporučit. Lenka
ModulBlogy
15. 12. 2020
Končí přestávka, další hodinu suplujete hudebku. Ufff…! Rychle hledáte na Metodickém portálu pracovní list o Ludwigu van Beethovenovi. Najdete hned tři. Který bude ten pravý? Vyberete si podle hodnocení a v komentářích mimo jiné najdete, že tenhle pracovní list se skvěle hodí pro práci ve dvojicích. Výborně! Pošlete jej do tiskárny a vzápětí běžíte suplovat./nTohle všechno můžete udělat bez přihlášení …
ModulBlogy
30. 11. 2020
Jak už nějakou tu chvíli avizujeme, Metodický portál RVP.CZ právě prochází rekonstrukcí. Ano, ocitáte se na staveništi - se vším, co k tomu patří… A první vlaštovky změn už jsou vidět, všimli jste si? Tou nejnápadnější je asi momentálně to, že nabídka jednotlivých modulů se přesunula vpravo nahoru a vypadá jako bonboniéra. Tak dobrou chuť! Vpravo nahoře najdete také přihlášení, vstup …
ModulBlogy
23. 11. 2020
EMA je především skvělý KATALOG, shromažďující informace o otevřených materiálech, vhodných pro učitele a výuku, které jsou přístupné na různých portálech a webech. Díky tomu v nich lze snadno vyhledávat z jednoho místa.
ModulBlogy
16. 11. 2020
Metodický portál prochází v tomto školním roce rekonstrukcí. A znáte to, na stavbách se občas dějí nečekané věci – některé dveře jsou třeba občas jinde, než čekáme, jedna místnost je už hotová, druhá ještě rozestavěná... Omlouváme se za případná drobná nepohodlí! Věřte nám, že to stojí za to, protože na konci bude modernější a uživatelsky přívětivější portál, který bude ještě lépe podporovat učitele při práci.
ModulBlogy
09. 07. 2020
V dnešním digitálním světě existuje mnoho technologií i vzdělávacích zdrojů, které je možné dobře využít ve výuce na různých stupních vzdělávání. Kompetentní pedagog umí s těmito nástroji moderní doby a s jejich rozmanitostí efektivně pracovat. Zároveň platí, že u digitálních kompetencí pedagoga nejde jen o výuku, ale také například o schopnost standardní online pracovní interakce s kolegy, žáky, jejich rodiči a dalšími subjekty.
ModulDiskuze
17. 06. 2020
ForumOnline setkávání
Dobrý večer, je nám velmi líto, že máme v poslední době počet účastníků omezen. Připravujeme nové technické řešení, věříme, že od září budou webináře přístupné zcela volně. Nabízím alespoň stránku tohoto webináře, kde se během několika dní objeví i videozáznam: https://digifolio.rvp.cz/view/view.php?id=17353
ModulDiskuze
10. 06. 2020
ForumAktuality
- online setkání - středa 17. 6. 2020, 20:00 Jak je důležité rozvíjet řeč, komunikaci, představivost, fantazii, paměť, myšlení, smyslové vnímání, orientaci v prostoru, rozvoji hrubé a jemné motoriky a další dovednosti pro rozvoj čtenářské gramotnosti. Co je to čtenářská gramotnost a jaké má roviny. Co vyžaduje kvalitní čtení, důležitost čtení a naslouchání od útlého věku a práce s textem u dětí předškolního věku. Metody vedoucí k rozvoji dovedností ke čtení. Jaké má mít dovednosti budoucí školák z hlediska rozvoje čtenářské gramotnosti. Lektorka: PaedDr. Iva Tomášková Diskuze k setkání. Vstup do online setkání.
ModulDiskuze
10. 06. 2020
ForumOnline setkávání
Středa 17. 6. 2020, 20:00 Rozvíjíme čtenářskou pregramotnost předškoláka Chceme mít ve škole žáčky, kteří v 1. třídě plynule prochází výukou čtení a psaní? Lektorka Iva Tomášková poradí rodičům a učitelům dětí předškolního věku, jak nastartovat budoucí čtenáře. Anotace setkání: Účastníci setkání se dozví, jak je důležité rozvíjet řeč, komunikaci, představivost, fantazii, paměť, myšlení, smyslové vnímání, orientaci v prostoru, rozvoji hrubé a jemné motoriky a dalších dovedností pro rozvoj čtenářské gramotnosti. Řekneme si, co je to čtenářská gramotnost a jaké má roviny. Budeme se zabývat, co vyžaduje kvalitní čtení a důležitostí čtení a naslouchání od útlého věku a práce s textem u dětí předškolního věku. Uvedeme si i některé metody vedoucí k rozvoji dovedností ke čtení, např. čtení s tvorbou předpokladů, obrázkového čtení, pětilístku. Řekneme si také i jaké má mít dovednosti budoucí školák z hlediska rozvoje čtenářské gramotnosti. Komu je setkání určeno: Setkání je určeno pedagogům mateřských a základních škol (1. období), ale i rodičům, kteří mají doma předškoláka a chtějí mu usnadnit vstup do školy. Setkání je ZDARMA. Lektorka: PaedDr. Iva Tomášková Chcete se před webinářem nebo po něm na něco zeptat? Můžete přímo tady. V průběhu webináře budeme dotazy sbírat přímo ve webinářové online místnosti, ale dostane se i na otázky a témata z této diskuze. V digifoliu najdete o webinářích více podrobností! Vstup se otevře 15 minut před začátkem NA VSTUPNÍ STRÁNCE!
ModulDiskuze
08. 06. 2020
ForumOnline setkávání
Dobrý den, stránka webináře zde: https://digifolio.rvp.cz/view/view.php?id=17296 Najdete tam videozáznam a také prezentaci ke stažení.
ModulDiskuze
03. 06. 2020
ForumAktuality
aneb co škola neučí, a přesto nikdy nezapomeneme - online setkání - středa 10. 6. 2020, 20:00 Mgr. Helena Kumperová se tentokrát zaměří na skryté a nevědomé obsahy vzdělávání, které se učíme, aniž bychom to věděli, odkryje „rekvizity“ i tajemství, kterými škola vzdělává, aniž by si to uvědomila: Kurikulum – školní osnovy jako jízdní řád. Škola jako instituce, která vzdělává a prezentuje se ve veřejném prostoru. Duch sborovny. Duch třídy (skupiny) a jeho skryté síly. Strategie přežití, které nikdy nezapomeneme. Lektorka: Mgr. Helena Kumperová Diskuze k setkání. Vstup do online setkání.
ModulBlogy
03. 06. 2020
Metodický portál RVP.CZ pomáhá svým uživatelům už řadu let. Za tu dobu se zde shromáždilo obrovské množství různých zajímavých materiálů a stále přibývají nové. Je skvělé, že portál skutečně žije. Teď přišla ta správná chvíle udělat jej uživatelsky přívětivějším.
ModulDiskuze
02. 06. 2020
ForumOnline setkávání
Dobrý den, skvělý dotaz! Ne, registrace na Metodickém portálu není třeba. U vstupu do webináře jen napíšete své jméno (klidně stačí zkráceně, třeba jen křestní, nebo jen příjmení, nebo přezdívku), čistě jako rozlišovací označení. Webináře trvají zhruba hodinu, někdy malinko přetahujeme, když je téma zajímavé nebo když je hodně dotazů. Tak se na vás budeme těšit! Lenka
ModulDiskuze
27. 05. 2020
ForumAktuality
- online setkání - středa 3. 6. 2020, 20:00 Webinář si klade za cíl podpořit učitele při tvorbě a uvádění adaptačních programů a dalších mimoškolních aktivit na bázi zážitkové pedagogiky. Upozorňuje také na úskalí uvádění komplexnějších zážitkových kurzů, věnuje se i dalším aspektům úspěchu zážitkové pedagogiky – dramaturgii programů, roli učitele, výběru prostředí, plánování programu (kurzu) a jeho následnému vyhodnocení. Lektorka: PhDr. Jitka Gabašová Diskuze k setkání. Vstup do online setkání.
ModulDiskuze
27. 05. 2020
ForumOnline setkávání
Středa 3. 6. 2020, 20:00 Příprava a realizace adaptačních kurzů Jak podporovat pozitivní klima v třídním kolektivu prostřednictvím zážitkových programů? PhDr. Jitka Gabašová se s Vámi již podruhé podělí o své zkušenosti. Anotace setkání: Seminář je zaměřen na podporu pozitivního klimatu v třídních kolektivech prostřednictvím zážitkových programů. Cílem je představit principy zážitkové pedagogiky a její uplatnění při práci s žáky. Věnuje se využívání her a cvičení, které podporují odstraňování počátečních bariér, spolupráci v týmu, schopnost komunikace a rozhodování a také prohlubují sebepoznání a seberozvoj. Seminář si dále klade za cíl podpořit učitele při tvorbě a uvádění adaptačních programů a dalších mimoškolních aktivit na bázi zážitkové pedagogiky. Upozorňuje také na úskalí uvádění komplexnějších zážitkových kurzů, věnuje se i dalším aspektům úspěchu zážitkové pedagogiky – dramaturgii programů, roli učitele, výběru prostředí, plánování programu (kurzu) a jeho následnému vyhodnocení. Setkání je ZDARMA. Cílová skupina: Setkání je věnováno učitelům základních a středních škol a gymnázií, popř. vedoucím pracovníkům ve školách. Lektorka: PhDr. Jitka Gabašová - pedagožka, lektorka zážitkové pedagogiky a seberozvojových kurzů pro učitele. Vystudovala obor germanistika – bohemistika na FFUK Praha. Na DAMU v Praze pokračovala v distančním studiu dramatické výchovy. Je absolventkou dvouletého sebezkušenostního výcviku v Gestalt-terapii, seminářů nenásilné komunikace (NWC) a kritického myšlení a také autorkou knihy Otevřená komunikace a řešení konfliktů ve třídě a spoluautorkou knihy Asistent pedagoga a klima třídy. Se svou rodinou žije v Hostivici u Prahy. Chcete se před webinářem nebo po něm na něco zeptat? Můžete přímo tady. V průběhu webináře budeme dotazy sbírat přímo ve webinářové online místnosti, ale dostane se i na otázky a témata z této diskuze. V digifoliu najdete o webinářích více podrobností! Vstup se otevře 15 minut před začátkem NA VSTUPNÍ STRÁNCE!
ModulDiskuze
25. 05. 2020
ForumOnline setkávání
Videozáznam najdete tady: https://digifolio.rvp.cz/view/view.php?id=17212
ModulDiskuze
20. 05. 2020
ForumAktuality
celoroční projekt k rozvoji čtenářské gramotnosti - online setkání - středa 27. 5. 2020, 20:00 Co je to čtenářská gramotnost, jak ji můžeme rozvíjet. Jak dítě naučit číst tak, aby rozumělo čtenému a s textem umělo pracovat. Využití projektu ve výuce čtení: konkrétní metody práce, mezipředmětové vztahy, organizace výuky, hodnocení. Projekt 2. C. Cesta kolem světa: Informace, nápady, konkrétní ukázky a nápady, naše knížka, prezentace pro rodiče. Lektorka: Mgr. Jana Rohová Diskuze k setkání. Vstup do online setkání.
ModulDiskuze
20. 05. 2020
ForumOnline setkávání
Středa 27. 5. 2020, 20:00 Čtenářská gramotnost - celoroční projekt k rozvoji čtenářské gramotnosti Paní učitelka 1. stupně Jana Rohová nám představí dlouhodobý projekt pro rozvoj čtenářské gramotnosti, který vznikl ve spolupráci s žáky 2. třídy ZŠ. Inspirujte se! Cíle setkání: Seznámení s pojmem čtenářská gramotnost. Seznámení s možnostmi využití projektu ve výuce i při zájmových aktivitách a ŠD. Seznámení s časovými možnostmi projektu a využití mezipředmětových vztahů. Seznámení s metodami, které můžeme v projektu využít. Ukázka konkrétních činností v rámci projektu. Setkání je ZDARMA. Program setkání: Co je to čtenářská gramotnost, jak ji můžeme rozvíjet. Jak dítě naučit číst tak, aby rozumělo čtenému a s textem umělo pracovat. Využití projektu ve výuce čtení: konkrétní metody práce, mezipředmětové vztahy, organizace výuky, hodnocení. Projekt 2. C. Cesta kolem světa: Informace, nápady, konkrétní ukázky a nápady, naše knížka, prezentace pro rodiče. Cílová skupina: Setkání je určeno učitelům 1. stupně ZŠ, asistentům pedagoga, vychovatelům ve ŠD, rodičům dětí. Lektorka: Mgr. Jana Rohová, učitelka 1. stupně ZŠ FLČ ve Strakonicích. Lektorka je autorkou publikace Cesta kolem světa- pracovní listy s metodikou a dalších publikací nakl. Raabe a Fortuna Praha. Projektové vyučování ji baví a věří, že napomáhá nejen ke zlepšení znalostí a dovedností dětí ve třídě. Projekty děti učí spolupráci, vzájemnému respektu, zároveň vzbuzují chuť do školní práce a touhu po poznání. Chcete se před webinářem nebo po něm na něco zeptat? Můžete přímo tady. V průběhu webináře budeme dotazy sbírat přímo ve webinářové online místnosti, ale dostane se i na otázky a témata z této diskuze. V digifoliu najdete o webinářích více podrobností! Vstup se otevře 15 minut před začátkem NA VSTUPNÍ STRÁNCE!
ModulDiskuze
20. 05. 2020
ForumOnline setkávání
Díky za upozornění, už jsem zahájila pátrání, proč videozáznam na stránce není. Napravíme to. Lenka
ModulDiskuze
13. 05. 2020
ForumAktuality
- online setkání - středa 20. 5. 2020, 20:00 V době, kdy žáci mají velmi rozdílné podmínky a různou podporu pro domácí výuku, musí učitel reagovat na žáky individuálně, hledat nástroje pro jejich motivaci a často komunikovat s rodiči. Dostává se každodenně do náročných vztahových situací. Jak zjistit potřeby žáků? Jak je motivovat k práci? Jak zvolit přiměřené nároky, žáky nepřetěžovat, ale přispívat k překlenutí náročné doby? Po návratu do škol bude potřeba zjistit, zda několika měsíční absence kontaktů s třídním kolektivem žáky neproměnila, a pomalu a citlivě vracet život třídních skupin do normálních kolejí. Stále větší význam budou nabývat alternativní přístupy a metody výuky. Jednou z nich je i zážitková pedagogika. Lektorka: PhDr. Jitka Gabašová Diskuze k setkání. Vstup do online setkání.
ModulDiskuze
13. 05. 2020
ForumOnline setkávání
Středa 20. 5. 2020, 20:00 Otevřená a nenásilná komunikace v náročných situacích Jak komunikovat s žáky a studenty tak, abyste předešli konfliktům a přitom umožnili oběma stranám vyjádřit svobodně svůj názor? PhDr. Jitka Gabašová vychází ze své praxe na střední škole a ráda se s Vámi podělí o své zkušenosti. Anotace setkání: Současná situace klade značné nároky na kvalitu pedagogické práce. Nejde už jen o přípravu a realizaci zajímavého a přínosného vyučování, a to dočasně v on –line podobě. V době, kdy žáci mají velmi rozdílné podmínky a různou podporu pro domácí výuku, musí učitel reagovat na žáky individuálně, hledat nástroje pro jejich motivaci a často komunikovat s rodiči. Dostává se každodenně do náročných vztahových situací. Jak zjistit potřeby žáků? Jak je motivovat k práci? Jak zvolit přiměřené nároky, žáky nepřetěžovat, ale přispívat k překlenutí náročné doby? Po návratu do škol nebude možné jen tak navázat a pokračovat v přerušeném výkladu učiva. Bude potřeba zjistit, zda několika měsíční absence kontaktů s třídním kolektivem žáky neproměnila a pomalu a citlivě vracet život třídních skupin do normálních kolejí. Stále větší význam budou nabývat alternativní přístupy a metody výuky. Jednou z nich je i zážitková pedagogika. Webinář bude věnován těmto tématům: otevřené, nenásilné komunikaci, bezpečnému klimatu, roli zážitkové pedagogiky při jeho naplňování. Setkání je ZDARMA. Cílová skupina: Setkání je věnováno učitelům základních a středních škol a gymnázií, popř. vedoucím pracovníkům ve školách. Lektorka: PhDr. Jitka Gabašová - pedagožka, lektorka zážitkové pedagogiky a seberozvojových kurzů pro učitele. Vystudovala obor germanistika – bohemistika na FFUK Praha. Na DAMU v Praze pokračovala v distančním studiu dramatické výchovy. Je absolventkou dvouletého sebezkušenostního výcviku v Gestalt-terapii, seminářů nenásilné komunikace (NWC) a kritického myšlení a také autorkou knihy Otevřená komunikace a řešení konfliktů ve třídě a spoluautorkou knihy Asistent pedagoga a klima třídy. Se svou rodinou žije v Hostivici u Prahy. Chcete se před webinářem nebo po něm na něco zeptat? Můžete přímo tady. V průběhu webináře budeme dotazy sbírat přímo ve webinářové online místnosti, ale dostane se i na otázky a témata z této diskuze. V digifoliu najdete o webinářích více podrobností! Vstup se otevře 15 minut před začátkem NA VSTUPNÍ STRÁNCE!
ModulBlogy
13. 05. 2020
Doposud katalog EMA plnili jen partneři – organizace, instituce, projekty. Nově může každý přihlášený uživatel Metodického portálu RVP.CZ přidat do katalogu EMA informace o otevřeném materiálu (s veřejnou licencí, např. Creative Commons), který je volně přístupný online a který v katalogu EMA chybí.
ModulDiskuze
06. 05. 2020
ForumAktuality
- online setkání - středa 13. 5. 2020, 20:00 Jak na školách poskytovat kariérové poradenství a kariérové vzdělávání na dálku. Zkušenosti účastníků z kariérového poradenství a kariérového vzdělávání v online prostoru, nápady pro práci a konkrétních odkazy, jak podpořit v současné situaci žáky, kteří končí ZŠ nebo SŠ při volbě školy a povolání. Dostupné online nástroje kariérového poradenství a vzdělávání použitelné pro práci nejen v době karantény. Lektoři: PhDr. Nora Jakobová, Mgr. Petr Chaluš Diskuze k setkání. Vstup do online setkání.
ModulDiskuze
06. 05. 2020
ForumOnline setkávání
Středa 13. 5. 2020, 20:00 Online kariérové poradenství a kariérové vzdělávání Také kariéroví poradci se s novou “koronavirovou” situací museli nějak popasovat. Zajímá vás, jaká doporučení má Mgr. Petr Chaluš a PhDr. Nora Jakobová? Vstup jako vždy zdarma. Cíle setkání: Představit náměty jak na školách poskytovat kariérové poradenství a kariérové vzdělávání na dálku Sdílení zkušeností účastníků z kariérového poradenství a kariérového vzdělávání v online prostoru, nápadů pro práci a konkrétních odkazů, jak podpořit v současné situaci žáky, kteří končí ZŠ nebo SŠ při volbě školy a povolání Zvyšování kompetencí učitelů a kariérových poradců ve školách – osvojení si dostupných online nástrojů kariérového poradenství a vzdělávání použitelných pro práci nejen v době karantény Komu je setkání určeno: Učitelům, kariérovým a výchovným poradcům a poradkyním na školách. Setkání je ZDARMA. Program setkání: Představení praxe kariérového poradenství online na Gymnáziu Jana Palacha, Praha 1, s.r.o. Představení evropských zkušeností v online poradenství Jak se liší práce kariérového poradce online a „naživo“? Možné přínosy Komunikační, informační, sebepoznávací, seberozvojové online nástroje pro kariérové poradce Diskuze, výměna zkušeností Lektoři: PhDr. Nora Jakobová - školní psycholožka, kariérová poradkyně, vedoucí Školního poradenského pracoviště na GYMNÁZIU JANA PALACHA PRAHA 1, s.r.o. (GJP). Věnuje se systemické psychoterapii a poradenství, videotréninku interakcí a kariérovému poradenství s využitím arteterapeutických prvků od roku 2007. V rámci jejího působení bylo GJP oceněna několikrát cenou Národní cenou kariérového poradenství včetně studijního výjezdu do Stockholmu. Zúčastnila se také distančního kurzu ve spolupráci se Stockholmskou Univerzitou, kde mj. získala inspiraci k aktivaci klienta (např.pomocí karet). Je držitelkou certifikátu ve švýcarské metodě mapovaní kompetencí CHQ. Je přesvědčena, že každý může být autorem svého života, kariérové poradenství je spolupráce a tvořivá, imaginaci posilující cesta. Mgr. Petr Chaluš - odborník v oblasti pedagogiky a osobnostně sociálního rozvoje. Pracoval jako poradenský pracovník na základní škole. Aktuálně působí v oblasti mezinárodní spolupráce ve vzdělávání, síť Euroguidance, která podporuje sdílení v oblasti kariérového poradenství v Evropě, je členem Europass Advisory Group. Podílí se na rozvoji kurikula v oblasti kariérového vzdělávání. Chcete se před webinářem nebo po něm na něco zeptat? Můžete přímo tady. V průběhu webináře budeme dotazy sbírat přímo ve webinářové online místnosti, ale dostane se i na otázky a témata z této diskuze. V digifoliu najdete o webinářích více podrobností! Vstup se otevře 15 minut před začátkem NA VSTUPNÍ STRÁNCE!
ModulDiskuze
29. 04. 2020
ForumAktuality
- online setkání - středa 6. 5. 2020, 20:00 Volně navazuje na webinář Skupinová práce a kooperativní učení, který proběhl dne 5. 2. 2020. Potřeby žáků a jak je může učitel se žáky naplňovat. Kdy si žák může volit, na čem a jak chce pracovat. Jak je možné žáky dělit do skupin a jaká pro a proti to přináší. Příklad uspořádání učebny, ve kterém lze kombinovat skupinovou práci i frontální učení. Lektor: Mgr. Jiří Hruška Diskuze k setkání. Vstup do online setkání.
ModulDiskuze
29. 04. 2020
ForumOnline setkávání
Středa 6. 5. 2020, 20:00 Skupinová práce a kooperativní učení II. Praktických námětů a doporučení ke kooperativnímu učení bylo v únorovém webináři Mgr. Jiřího Hrušky tolik, že prostě muselo následovat pokračování. Setkání volně navazuje na webinář Skupinová práce a kooperativní učení, který proběhl dne 5. 2. 2020. Společně budeme řešit témata, která s tématem webináře úzce souvisí. Jednak se budeme zabývat potřebami žáků a tím, jak může učitel dané potřeby se žáky naplňovat. Dále se podíváme na to, kdy si žák může volit, na čem a jak chce pracovat. Také si společně rozebereme, jak je možné žáky dělit do skupin a jaká pro a proti to s sebou přináší. Nakonec se podíváme na příklad uspořádání učebny, ve kterém lze kombinovat skupinovou práci i frontální učení. Komu je setkání určeno: učitelům základních škol a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií Setkání je ZDARMA. Lektor: Mgr. Jiří Hruška – učitel, facilitátor, mentor, lektor. Chcete se před webinářem nebo po něm na něco zeptat? Můžete přímo tady. V průběhu webináře budeme dotazy sbírat přímo ve webinářové online místnosti, ale dostane se i na otázky a témata z této diskuze. V digifoliu najdete o webinářích více podrobností! Vstup se otevře 15 minut před začátkem NA VSTUPNÍ STRÁNCE!
ModulDiskuze
22. 04. 2020
ForumAktuality
- online setkání - středa 29. 4. 2020, 20:00 Volně navazuje na webinář Formativní hodnocení. Souhrn doporučení pro zavádění formativního hodnocení do praxe školy. Jak sbírat důkazy o učení jednotlivých žáků, abychom se nezahltili prací. Žákovská portfolia. Kritéria hodnocení a kriteriální rámce pro hodnocení žáků. Lektor: Mgr. Jiří Hruška Diskuze k setkání. Vstup do online setkání.
ModulDiskuze
22. 04. 2020
ForumOnline setkávání
Středa 29. 4. 2020, 20:00 Formativní hodnocení II Tipů pro zavedení formativního hodnocení bylo při webináři v únoru tolik, že nezbylo než neplánovat pokračování. Mgr. Jiří Hruška bude tedy pokračovat v inspiraci. Tento webinář volně navazuje na webinář Formativní hodnocení, který proběhl dne 12. 2. 2020 (komu unikl, může se na něj zpětně podívat na https://digifolio.rvp.cz/view/view.php?id=16280). Společně budeme řešit témata, která s tématem webináře úzce souvisejí. Jednak se podíváme na souhrn doporučení pro zavádění formativního hodnocení do praxe školy. To, jak sbírat důkazy o učení jednotlivých žáků, abychom se nezahltili prací, spočívá především v tom, že to žáky naučíme a oni si pak sami budou tyto důkazy sbírat, třídit a průběžně s nimi pracovat, což bude řešit druhá část webináře zaměřená na žákovská portfolia. A to, aby žák dopředu věděl, za co a jak bude hodnocen, bude předmětem části zaměřené na kritéria hodnocení a kriteriální rámce pro hodnocení žáků. Komu je setkání určeno: učitelům základních škol a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií Setkání je ZDARMA. Lektor: Mgr. Jiří Hruška – učitel, facilitátor, mentor, lektor. Chcete se před webinářem nebo po něm na něco zeptat? Můžete přímo tady. V průběhu webináře budeme dotazy sbírat přímo ve webinářové online místnosti, ale dostane se i na otázky a témata z této diskuze. V digifoliu najdete o webinářích více podrobností! Vstup se otevře 15 minut před začátkem NA VSTUPNÍ STRÁNCE!
2
4
0
veřejná
Prezentace sdílen, komunitek, oběžnic portálu RVP.cz
sdilna
2
15
0
veřejná
Důležité články o technologiích ve výuce.
technologiemobilní zařízení
16. 12. 2016
Dobrý den, díky za dotaz! Všechno, co k webináři máme, najdete na stránce webináře. Pokouším se vzpomenout si, co probíhalo v chatu a které další odkazy tam byly. Prosím, jestli si vzpomínáte na něco konkrétního, napište, pokusím se to sehnat. Ale chat bohužel s ukončením webináře zmizel v propadlišti dějin.
ModulDigifolio
01. 07. 2015
Ve sbírce odkazů nové doporučení - tentokrát na aplikaci pro tablety (iOS a Android).
ModulČlánky
20. 11. 2013
Dobrý den! Pane Ryante, pane Klubale, dovolte, prosím, pár moderátorských poznámek. Debatujete nikoli o článku, který je publikován výše, nýbrž o blogovém příspěvku pana Klubala, na který v komentářích odkázala paní Hublová. Jen konstatuji.  Pane Ryante, určitě vítáme upozornění, že v odkazovaném článku považujete některé tvrzení za mylné. Napříště vás ale prosím, abyste zůstal u věcné argumentace k tématu a nevyjadřoval se k osobě autora. I když jste přesvědčen, že "pravda" je na vaší straně, emoce vám nepomohou ji prosadit, čtenář si všimne. Pane Klubale, upozornění na věcnou chybu vás, jak doufám, dovedlo ke klidnému zamyšlení a rozhodnutí. Děkujeme za vaše reakce v komentářích! Pánové, oběma přejeme mnoho zdaru ve vaší práci! Ostatně vaše zapálení je také inspirující. Lenka Urbanová, moderátorka diskuzí na Metodickém portálu RVP.cz
ModulBlogy
08. 06. 2012
Zdeněk je báječný a moudrý člověk, který ví, co je cenné. Má úžasný cit pro děti a umí s nimi (spolu)pracovat. Přála bych vám, abyste si mohli poslechnout jak mluví o tom, co kdy s dětmi a pro děti podnikal. Jsme přátelé už víc než čtvrtstoletí a sešli jsme se právě při práci s dětmi. Mám ho moc ráda a hluboce si ho vážím. Jarko, díky, že o téhle jeho milované aktivitě píšeš! Hodně mě to potěšilo!
ModulDigifolio
20. 05. 2012
Úplně jsem zapomněla, že máme tehle bezva vychytaný pohled :-)
ModulBlogy
10. 05. 2012
Přečtu si, nemohu nepřečíst :-) Díky!
ModulDigifolio
08. 05. 2012
jako odhlášená z Google vidím všechny fotky, krom Jitčiných - odkaz a práva svých jsem upravovala už včera
ModulDigifolio
08. 05. 2012
Zjistila jsem, že lze sdílet album pomocí odkazu (vpravo nahoře možnost Další). Prima.
ModulDigifolio
08. 05. 2012
Hančiny a Jitčiny fotky nejdou zobrazit, pokud je nemáte nasdílené. Prosím tedy buď nastavit jako veřejné (a odkaz poupravit), nebo je nahrát sem. Díky.
ModulBlogy
25. 12. 2011
Díky, Petře! Pro mne tečka za tím prazvláštním prasmutným a pramyšleným adventním týdnem. A taky to tečka není, nemůže být a nesmí. Pěkné svátky a otevřený příští rok! Lenka
ModulBlogy
02. 11. 2011
Děkuji! Zažila jsem onehdá něco podobného s jednou třídou na škole v přírodě. Děti z městské školy, z velikého sídliště, údajně strašná třída, nezvladatelná. Pochopili velmi rychle. Chtěli pak chodit na louku nad jezerem, posadit se, povídat si, být tam spolu, nebo jen tak být. Bylo to úžasné. Objevili svět úplně jinak. Pro mě je "nicnedělání" venku průzračně čistou formou bytí. Překvapivě snadno to lze přenést na děti. I na dospělé ;-) Zdeňku, díky, díky :-)
ModulDigifolio
17. 10. 2011
.. byla bys ještě lepší inspektorka :)
ModulDigifolio
17. 10. 2011
Ale na malém znaku má lev chlupů šest - zase jsem našla na tom nějaký ten chloupek navíc :)
ModulBlogy
12. 08. 2011
Já bych řekla, že pan Suchoradský se do NÚV nestrefuje. Alespoň to já to tedy v tomto příspěvku nečtu. Čtu ale tentokrát velké rozrušení. I v komentářích. Rozumím. V poslední době mě tíha světa také nějak přitlačila a musím se snažit, abych nemyslela na to, kam různí lidé směřují svou energii a odkud berou živobytí, protože rozdílů a tlaků je čím dál víc. Jenže mystérium školství, mládeže a tělovýchovy nelze jen seškrtat. Není na světě člověk ten, kdo by do tohoto přišel, konal a zvítězil. Přesto se to stane a bude to bezhlavé. Promiňte povzdechnutí, které se školami (jakoby) nemá nic společného.
ModulBlogy
11. 07. 2011
Děkuji, moc pěkná úvaha, vzpomínka! Já jsem jezdívala jako dítě do školy autobusem a pak jsem šla kousek pěšky. Cesty ze školy byly často velmi dlouhé a okliky velmi oklikaté. Kapesné se tenčilo za nanuky a lízátka. Můj syn chodí do školy pěšky, má to 20 minut přes město. Obzvlášť cestou domů leccos prožije. Zjistila jsem třeba, že se zná s prodavačkami ve všech knihkupectvích, a to jsem pak na něj byla pyšná :-) Myslím na to, když se ulice u blízké školy ráno zaplní auty, která vyklápějí děti a aktovky a která spěchají a občas i troubí. Myslím, že to je škoda. Pro ty děti. Nemám auto. Nerada jezdím autobusem po městě. Cesty pěšky mi většinou nejsou zatěžko a pokaždé se mi nějak odmění. Znovu: díky!
ModulBlogy
01. 07. 2011
HURÁ! Já mám RADOST! A hlavně blahopřeju!
ModulBlogy
28. 06. 2011
Tak až někam pojedeš, vyfoť lístky :-D a šup s nimi do fóra!
ModulBlogy
14. 06. 2011
Občas, když mluvím o škole, kam chodí můj syn, zarazím se. Zarazím se, než řeknu "naše škola". Připadá mi to varující. Díky za článek :-)
ModulBlogy
06. 06. 2011
Jsem moc ráda, že jste zpět! A díky, že jste svou vizi zveřejnil, je vskutku aktuální.
ModulBlogy
03. 06. 2011
Střihla jsem si / vám ke Dni naruby diskuzní téma - tady.
ModulBlogy
02. 06. 2011
Portrét té paní učitelky je naprosto skvělý! Jakož i ty ostatní obrázky...
ModulBlogy
02. 06. 2011
To je výborné vylepšení! Tak z toho mám opravdu radost! Díky!
ModulBlogy
26. 05. 2011
Musela bych mít TUNY kapesníků... Ale je to... moc pěkný. Dík :-)
ModulBlogy
25. 05. 2011
Jitko, zatím nikdo podobný úkaz nehlásil. Věřím, že to bude v pořádku.
ModulBlogy
24. 05. 2011
Divné, vidím pět hvězdiček :-) Pošli mi, prosím, do soukromé zprávy v diskuzi odkaz, ano? Lenka
ModulBlogy
13. 05. 2011
Červenám se a mám radost. Ale mám radost hlavně z vás! Že jste mi na to tak odhodlaně skočili :-) Jenže my zdaleka nekončíme! Je to tak? Máme plány ;-)
ModulBlogy
10. 05. 2011
Vidíte, Petře, nevím :-) Ale zato to je právě skvělá otázka do té diskuze, třeba tam někdo už zkušenost má. Jděte sem: http://diskuze.rvp.cz/viewforum.php?f=573, založte nové téma a zeptejte se tam stejně. Těším se! Lenka
ModulBlogy
09. 05. 2011
Zdeňku, ano, pamatuju si tvůj pin :-) A určitě nejsem sama :-) Sem ho nenapíšu :-) Rozhodně ale děkuji převelice za tvoje vzpomínání! Protože tak to opravdu bylo. A jsem MOC ráda, že jsi členství v Radě po posledních volbách přijal, přestože to pro tebe muselo být velké překvapení a nejistota :-) Zapadl jsi dokonale... Juch! Je dobře, že jsi přijel! Méně zasvěceným: Rada starších je skupina aktivních uživatelů portálu, kteří průběžně pracují ve skrytém fóru a jsou pravými rukami portálu RVP.cz. Jsou to učitelé, kteří z každého setkání (online i offline) vytěží mnohé pro portál, pro svou práci i pro sebe osobně. Když má radní pocit vyhoření, přijede na setkání Rady. Když má někdo z portálu pocit vyhoření, přijede na setkání Rady. Když v projektu přemýšlíme, jak co udělat, zeptáme se radních, věrných uživatelů portálu. BTW čekejte novinky! Rada starších už brzy bude více vidět. A pak ještě více a ještě více. Volby jsou tak dvakrát ročně...
ModulBlogy
04. 05. 2011
Hanko, to je výborné! A mě samozřejmě popíchlo (a ty víš proč), že nepřišli rodiče...