Avatar
Doc. RNDr. Jarmila Novotná CSc.

Poslední přihlášení 23. 02. 2011

Webové stránky
Název školy/instituce
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
ModulČlánky
4997
0
14. 05. 2013
Kapitola publikace Cizí jazyky napříč předměty 2. stupně ZŠ zprostředkovává historický pohled na cizojazyčnou výuku v České republice, která se dramaticky proměnila po listopadu 1989. Odráží počátky bilingvní výuky a využívání cizích jazyků pro CLIL v souvislosti s kurikulární reformou českého školství v letech 2005–2007. Věnuje se pregraduální přípravě učitelů na vybraných fakultách českých univerzit a dotýká se možnosti dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků (DVPP) zaměřených na CLIL.
ModulČlánky
6637
0
07. 04. 2011
Článek navazuje na seriál Pojetí CLIL a bilingvní výuky a nabízí příklad hodnocení a zpětné vazby při metodě integrované výuce cizího jazyka a nejazykového předmětu. Přináší příklad monitorování výsledků žáků ze vzdělávacího oboru Matematika.
ModulČlánky
5644
0
16. 03. 2011
Článek navazuje na seriál Pojetí CLIL a bilingvní výuky. Je zaměřen na zařazení organizačních forem výuky, kde žáci spolupracují a komunikují. Jazyk a komunikace patří k nejsložitějším aspektům chování, což platí pro jakýkoli typ výuky. Pro úspěch výuky typu CLIL má pravděpodobně největší význam přirozenost, a to jak ve vztahu k jazyku, tak i k nejazykovému předmětu. CLIL nabízí aktivity, při nichž je pozornost účastníků zaměřena na nejazykový předmět, ne na samotný jazyk; žáci se neučí cizí jazyk, ale učí se v něm myslet.
ModulČlánky
12895
2
25. 11. 2010
Článek je věnován využití různých reprezentací při výuce CLIL.