Avatar
Janek Wagner

Poslední přihlášení 12. 01. 2021

Název školy/instituce
Pedagogicke.info
ModulDiskuze
08. 11. 2019
ForumKoncepce vzdělávání, ŠVP a my
Kolegové, Pedagogická komora, z.s., připravila k připomínkování dokument Hlavní směry vzdělávací politiky ČR do roku 2030+ (celý dokument v PDF je na https://www.pedagogicke.info/2019/11/ms ... itiky.html), který jsme rozdělili na šest částí pro snazší komentování: Úvod (https://drive.google.com/file/d/1OHkCNm ... sp=sharing) Strategické cíle (SC, https://drive.google.com/file/d/1NHuqLF ... sp=sharing) SL1: Proměna obsahu a způsobu vzdělávání (https://drive.google.com/file/d/16dwKf3 ... sp=sharing) SL2: Podpora učitelů a ředitelů a dalších pracovníků ve vzdělávání (https://drive.google.com/file/d/1N2SddJ ... sp=sharing) SL3: Zvýšení odborných kapacit, důvěry a vzájemné spolupráce (https://drive.google.com/file/d/1Ig1OIh ... sp=sharing) SL4: Zvýšení financování a zajištění jeho stability (https://drive.google.com/file/d/1GNtB9G ... sp=sharing)
ModulBlogy
02. 03. 2009
Bezplatnou školní verzi Google Apps používá stále více škol, stejně jako eLearningový systém Moodle. Jejich integrace je pro školní administrátory vítanou pomůckou.
ModulBlogy
22. 09. 2008
Před dvěma týdny jsme na oficiálním představení GUG.cz (Google User Group) avizovali přípravu dvou learning-by-doing projektů GUG.cz. Cílem našeho projektu eLearning gadget je vytvoření jednoduchého rozhraní pro učitele i žáky jako gadgetu, které umožní v první fázi přístup k jednoduchému vedení a správě eLearningového kursu pomocí služeb Google.
ModulBlogy
16. 06. 2008
Možnosti online služeb Map Google a Google Books Search.
ModulBlogy
23. 04. 2008
Stříbrný Bludný balvan za rok 2007 v kategorii družstev získala společnost ENNEA ČR, o.p.s. za šíření znalostí o enneagramu a posuzování osobnosti esoterikou.
ModulBlogy
23. 04. 2008
Google Apps jsou na "českém trhu" od loňského podzimu a jednotlivé aplikace jako Gmail, Docs, Calendar, Sites a další z tohoto balíčku, vhodného pro školy, neziskovky i firmy, jsou obecně známé. Jak ale vypadá nasazení Google Apps do školy se stovkami žáků a desítkami kantorů nebo do malé firmy v reálu? Jaké výhody a nevýhody tohoto řešení se projeví? Jaké další možnosti nabídka aplikací Google uživatelům ze škol a firem přináší?
ModulBlogy
23. 04. 2008
V pondělí začal na serveru další Živě.cz tématický týden, věnovaný službám Googlu. Redakce podle vyjádření šéfredaktora Davida Polesného připravila „googlózní googlasáž“ článků i bleskovek, ve které chce představit méně známé funkce dobře známých služeb, bude se snažit vyšťourat co nejvíce užitečných tipů a představit vše, co Google nabízí.
ModulČlánky
19. 10. 2020
Vážený pane Krobote, zde máte přehled zásadních nedostatků. Stačí? 1. Notebooky a tablety - Operační systém: Pokud má škola licenční smlouvu na pronájem produktů MS OVS-ES nebo EES postačí pro zařízení s OS Windows nejlevnější verze OS.  Tablety pak mohou být i s dalšími OS: iOS, Android nebo ChromeOS (ty jsou i pro notebooky, tzv. chromebooky). - Kapacita paměti: Uvedená kapacita je vhodná pro OS MS Windows, pro ostatní OS je zcela zbytečná.  - Dostatečné úložiště: Při dnes převládajícím využitím cloudových služeb není velikost tak důležitá. Pro notebooky je ale klíčové použití rychlých SSD!  - Software: Platí to samé, co pro operační systém: licence MS, druh OS...  2. Sluchátka a mikrofony - Možnost připojení: "Spousta z uživatelů má například sluchátka k iPhone telefonům, která ale k běžnému PC většinou nejdou připojit." - iPhone je stále minoritní chytrý telefon. Sluchátka u běžných telefonů mají standardně 3,5mm jack (ostatně měl jsem je i u první verze iPhone) a klíčové je, zda jack je společný pro mikrofon, protože notebooky a tablety nemají samostatné zdířky pro mikrofon a sluchátka jako běžné PC! 3. Monitory  - Kvalita obrazu (rozlišení) - "Pokud chcete monitor využívat například i pro sledování filmů, můžete zvážit kvalitnější rozlišení FullHD nebo 4k." 4K monitor nemá smysl, pokud nemáte zařízení, které je umí přehrávat. To většina notebooků nemá a většina uživatelů zřejmě ani nemá pro tuto kvalitu dostatečnou konektivitu.  - "Při nákupu si nezapomeňte ověřit, že máte k dispozici také vhodný kabel pro připojení monitoru k notebooku (většinou se používá HDMI, některé monitory umožňuje připojení za pomoci USB nebo jiných)." - tady by se mělo zdůraznit, že pro případ odlišného konektoru na straně notebooku a monitoru je možné použít redukce nebo specializované kabely. Monitory s připojením přes USB jsou vysloveně minoritní.
ModulČlánky
18. 10. 2020
Prosím o stažení tohoto zcela diletantského a zavádějícího článku se spoustou věcných chyb!
ModulČlánky
15. 04. 2020
Asociace pedagogů základního školství České republiky, o.p.s. není žádnou asociací nebo spolkem, ale obecně prospěšnou společností, která žádného předsedu NEMÁ. Jaroslav Štercl je jejím ředitelem!!! Podpis v článku je de facto podvod na čtenářích! https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?subjektId=863548&typ=UPLNY
ModulBlogy
16. 01. 2020
Pane Vávro, jako autor jste si jistě přečetl pravidla používání RVP.cz na https://autori.rvp.cz/obecne-informace/pravidla, kde je kromě jiného i toto: 7. Licence 7.1 Berete na vědomí, že veškeré informace (např. psané texty, datové soubory, hudba, zvukové soubory a další zvuky, fotografie, video a další grafická data – dále jen „Obsah“), k nimž budete mít přístup v rámci služeb nebo prostřednictvím jejich používání, jsou publikované pod licencemi Creative Commons. Licence je popsána na http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/cz/ a odkaz na ní se zobrazuje u každého zveřejněného článku ve sloupci vpravo. Vaše výroky jsou v kontextu této skutečnosti urážlivé a jako editor pedagogicke.info očekávám omluvu. Robert Čapek do své knihy zkopíroval dva články z webu Čtenářská gramotnost a projektové vyučování a zřejmě tím porušil autorská práva vydavatele i autora. Hrubě porušil i citační pravidla, odkazujíce na web RVP.cz. I kdyby oba články byly na RVP.cz (je možné, že tato chyba byla záměrná), došlo by k porušení licence tohoto webu. Publikace textu na pedagogicke.info neporušuje na rozdíl od knihy Moderní didaktika licenci RVP.cz a je zcela legální. Je plně v souladu s primárním cílem portálu RVP.cz sdílet informace. Jen připomínám, že návštěvnost článku na pedagogicke.info přesáhla návštěvost na RVP.cz a tento cíl splnila. Pedagogicke.info je non-profit agregátor zdrojů s pedagogickými tématy, tvrzení "veškeré náklady komunitě, veškeré zisky jednotlivci" je proto zcela směšné.    
ModulDUM
22. 10. 2018
Prosím, opravte titulek na Google Sites nebo Weby Google.
ModulČlánky
04. 10. 2018
Máme tu jiný výklad:  Rozdíl mezi koordinátorem ICT a metodikem ICT METODIK ICT se zřizuje podle nařízení vlády č. 75/2005 Sb. Snižuje se mu rozsah přímé pedagogické činnosti, nemusí mít žádné speciální vzdělání, nepobírá za tuto práci žádný příplatek, nelze jej za výkon této činnosti zařadit do 13. platové třídy. KOORDINÁTOR ICT se zřizuje podle vyhlášky č. 317/2005 Sb. Musí absolvovat studium v rozsahu 250 hodin, po jeho absolvování má nárok na specializační příplatek od 1000 do 2000 Kč podle § 133 zákoníku práce. Nelze mu snížit úvazek, nelze jej za výkon této činnosti zařadit do 13. platové třídy. Pracovník může být pověřen výkonem obou těchto činností, pak mu náleží výhody z obou činností. Pracovní náplně nejsou žádným právním předpisem přesně vymezeny. Jan Mikáč
ModulČlánky
12. 04. 2018
A ještě poznámka k službě Blogger: poslední větší změny proběhly na podzim 2011 (viz https://www.youtube.com/watch?v=CM0MujWwUm8). Na produktovém blogu https://blogger.googleblog.com/ za poslední rok nebyl jediný příspěvek, ale npříklad v posledních týdnech proběhl na českých blozích přechod na protokol https, který byl avizován už před dvěma lety. Vývoj je opravdu jen velmi malý, v roce 2015 byly například přidány nové výrazy do šablonovacího jazyka a došlo k propojení se službou Google Domains.
ModulČlánky
12. 04. 2018
Prosím autora, aby dodržoval správnou podobu názvů produktů v textu i štítcích: WordPress nikoli Wordpress, Google Weby nikoli Google weby, Blogger nikoli Google Blogger, Google Disk nikoli Google disk atd.
ModulČlánky
31. 03. 2018
Proč není v článku jediný odkaz?
ModulČlánky
15. 03. 2018
Prosím, dodržujte správné názvy služeb Google a konsistentnost českých názvů: Mapy Google, Weby Google.
ModulČlánky
08. 01. 2018
A musím reagovat i na tvrzení "Jediným problémem je, že Google podporuje zejména formální vzdělávání (co se školství týče) a neziskové organizace (např. Skaut), ohledně neformálního vzdělávání realizovaného ve státním sektoru, např. domy dětí a mládeže a střediska volného času, se mi osobně nepodařilo projít vstupními formuláři. Ale věřme, že i toto se časem zlepší." Služba je G Suite pro neziskové organizace má sice striktní podmínky, ale nedávno jsem jeden spolek úspěšně a dokonce rychleji než školy zaregistroval. 
ModulČlánky
08. 01. 2018
A ještě jedna poznámka: u služby Google Disk uvádí, že uživatel má k dispozici bezplatně 15 GB, ale bez upozornění, že jde o společný prostor se službou Gmail (u ní to dále uvádí). U služby G Suite pro neziskovky pak má každý uživatel k dispozici 30 GB.
ModulČlánky
08. 01. 2018
Autor (nebo korektor) by měl opravit psaní velkých písmen a oficiálních názvů služeb Google. Správně je Učebna Google (https://classroom.google.com/u/0/h), Google Formuláře (https://docs.google.com/forms/u/0/), Google Dokumenty (https://docs.google.com/document/u/0/) atd. Chybí i odkazy na služby.
ModulBlogy
10. 02. 2017
Pane Vávro, tvrzení "České školství dlouhou dobu podfinancované má konečně peníze." je naprosto nesmyslné a nedoložitelné. Aktuální deficit regionálního školství je na platech učitelů zhruba 30 miliard.
ModulBlogy
22. 09. 2008
Tato metoda není alternativní, ale pochybná. Použítí pouze této metody bez korelace s jinou je pak šarlatánství.
ModulDUM
22. 09. 2008
Je tu drobná chybka, focus je na poslední list.
ModulDUM
22. 09. 2008
Tohle je IMHO ukázka toho, jak nemá test vypadat. Odpověď se prakticky u všech otázek dá uhádnout bez jakékoli znalosti a nemá s očekávaným výstupem nic společného. Navíc tu je Pavlem zmíněná chyba.
ModulBlogy
23. 04. 2008
Bohužel jsem si ještě nemohl přečíst Kartouzův článek, ale přesto si dovolím pár poznámek: Rozlišovat mezi komerčním a nekomerčním je v resortu školství poněkud absurdní. Zvláště, pokud hodnotíme weby, na malém českém písečku jich zas tak moc není. Jakýkoli projekt financovaný z veřejných prostředků je nutné vždy hodnotit i z pohledu cena/výkon. Vždy dávám k dobrému přirovnání pasující například na konkurenční EDU.CZ: kdyby stránky vytiskli na ruční papír, svázali do kůže se zlatou ořízkou a rozeslali do českých škol kurýrem, vyšlo by to laciněji a alespoň by měl ředitel v knihovně jednu elegantní vazbu… U webu je vždy dobré vyhodnotit náklady na jednoho unikátního uživatele i na pageview. Projekt Metodika má jistě celou řadu výstupů, ale přeci jen RVP.CZ je jediný trvalejší a dlouhodobě měřitelný. A nejsnáze srovnávatelný ;-)
ModulDUM
11. 02. 2008
Zarovnání textu do bloku je hrozné!
ModulDUM
11. 02. 2008
Verze OpenDocument prezentace má problémy s překrýváním textů, konverze z PPT zřejmě nebyla korigována.