ad 2) podle stávajících zákonů musí být ředitel pedagogický pracovník s několikaletou praxí, v případě státních škol pak ještě musí absolvovat i školení vedoucích pracovníků. Školení mu dá znalosti z managementu, ne však dovednosti. Ty musí aktivně sám rozvíjet. Je roky nedořešenou otázkou, zda je lepší mít dobrého manažera nebo dobrého pedagoga jako ředitele. ad 4) zvýšenou angažovanost by snad mohla posílit větší zodpovědnost rodičů za chování a výsledky jejich dítěk ve školách. Ne rodič vytýkající učiteli špatnou známku dítěte, ale učitel vytýkající rodiči špatnou známku dítěte. Možná ne ideální, ale rozhodně lepší situace. Rodič by se pak více zajímal, co a proč dítě neumí. A tím by se mohli začít divit nad obsahem a případně formou vzdělávání. ad 5) snahy o definování standardu kvality učitele a od toho odvíjené hodnocení, definování cílů vzdělávání žáků, systému dalšího vzdělávání pracovníků atd. tady jsou. A často (nebo možná vždy, a to i v jiných zemích) skončí nezdarem. Většinou jsou důvodem finance. Přidávám další bod: 6. Vedení školy, rodiče i některé děti si přejí, abyste na jejich školu nastoupila. Po nástupu se tam cítíte dobře, rodiče vás občas zastaví a poděkují, že na jejich škole pracujete. Na poslední otázku Vám odpovím takto: Co od života očekáváte? Co si myslíte, že můžete dětem ve škole dát zrovna vy? Co jsou vaše silné a slabé stránky? Co jim můžete dát, a co ony (děti) vám? Klíčová slova POSLÁNÍ, SNY a CÍLE. Tedy smysl vaši práce jako učitelky, proč se chcete do školy vracet? Čeho chcete ve škole, školství dosáhnout? A kdy chcete vidět realizaci vašich snů? Chcete-li skutečně najít odpověď na Vaši otázku, tak si pro sebe skutečně odpovězte na tyto otázky. Pro mě má práce ve škole i školství obecněji smysl. Mám na tyto otázky nalezené osobní odpovědi. A jasně mi ukazují, kde mám pracovat, jak mám pracovat a kam mám svoji práci učitele směřovat. A toto přeji i vám.