Avatar
Mgr. Petra Boháčková

Poslední přihlášení 04. 03. 2021

Webové stránky
Název školy/instituce
ZŠ Dr. E. Beneše
ModulČlánky
11484
1
20. 10. 2016
Článek popisuje projekt uskutečněný v rámci projektových dnů na ZŠ Dr. Edvarda Beneše. Je zároveň součástí mezinárodního eTwinningového projektu Staviame mosty – Stavíme mosty, na kterém spolupracují žáci ze ZŠ a MŠ Drietoma a žáci ze ZŠ Dr. Edvarda Beneše. Volně navazuje na projekt Stavíme mosty 1.
ModulDiskuze
17. 10. 2016
ForumTechnologie ve škole
Zdravím. Protože učím na základní škole, nějaké masivní používání FB ve výuce nepřipadá z hlediska věku dětí v úvahu. Kromě toho máme školní moodle, takže co potřebuji řešit se žáky a týká se to výuky, řeším to tam. Ale když jsme s žáky z deváté třídy pracovali na projektu, se kterým nám pomáhala další organizace, založili jsme si na FB skupinu a v ní jsme si zadávali a odevzdávali úkoly, které byly nutné vypracovat, domlouvali si termíny apod.
ModulČlánky
11346
0
15. 09. 2016
Článek popisuje projekt uskutečněný v rámci projektových dnů na ZŠ Dr. Beneše. Je zároveň součástí mezinárodního eTwinningového projektu Staviame mosty – Stavíme mosty, na kterém spolupracují žáci ze ZŠ a MŠ Drietoma a žáci ze ZŠ Dr. E. Beneše. Volně na něj navazuje článek Stavíme mosty 2.
ModulDiskuze
14. 05. 2016
ForumJaké otázky řeší celá škola?
Nezapočtená absence (docházka v místech pobytu). Tak by to bylo na naší škole.
ModulDiskuze
30. 03. 2016
ForumMezinárodní projekty a spolupráce
Pro zájemce o práci na mezinárodním projektu pořádá Národní podpůrné středisko i v tomto pololetí sérii webinářů vedených zkušenými ambasadory. Přikládám přehled všech webinářů. Na uvedeném odkazu je také možné se na webináře registrovat.
ModulDiskuze
10. 03. 2016
ForumMezinárodní projekty a spolupráce
Dobrý nápad. Myslím, že tohle možná ani nemusí probíhat v rámci párové výuky. Stačí, když se oba učitelé domluví a ve svých hodinách udělají každý "svůj díl" práce. Takový projekt pak bude obsažen ve více předmětech. Jak si práci na projektu rozdělujete u vás ve škole?
ModulDiskuze
10. 03. 2016
ForumMezinárodní projekty a spolupráce
Podle mého názoru, aby byl projekt smysluplný, aby v něm docházelo k opravdové spolupráci, není možné, aby se ho účastnilo opravdu velké množství partnerů. Napadá mě otázka, co vlastně je, podle vás, smyslupný projekt?
ModulDiskuze
10. 03. 2016
ForumMezinárodní projekty a spolupráce
Napadá mě, že by se dalo využít párové výuky... Máme tu někoho, kdo tuto metodu vyzkoušel? Myslíte, že by se takto dal vést projekt? Tady úplně nerozumím, jak to, Pavlíno, myslíš? Myslíš párová výuka v rámci jednotlivých škol nebo párová výuka v rámci projektu na, řekněme, dvou různých školách?
ModulDiskuze
06. 03. 2016
ForumMezinárodní projekty a spolupráce
Jednoho projektového partnera jsem našla přes Edmodo. Řešili jsme zacházení s odpadem na jejich (americké) a naší škole.
ModulDiskuze
05. 03. 2016
ForumMezinárodní projekty a spolupráce
Ještě jsem podobný projekt nezkusila. Velkou roli hraje i obava z jazyka. Slovensko je také zahraničí.
ModulDiskuze
04. 03. 2016
ForumMezinárodní projekty a spolupráce
Pokud by se někdo ze zájemců potýkal se stejnými problémy jako Pavlína (třeba orientace na portálu etwinning.net, nebo založení projektu a podobně), najde na portálu etwinning.cz seznam ambasadorů, na které se může obrátit a poprosit je o pomoc. Také je tam možné najít seznam školení, kterých se takový projektový začátečník může zúčastnit.
ModulDiskuze
04. 03. 2016
ForumMezinárodní projekty a spolupráce
Určitě je vhodné o probíhajícím projektu informovat i mimo třídu. Záleží i na druhu projektu - u etwinningového projektu bude stačit vedení školy jen informovat, že projekt probíhá, u projektu z řady Erasmus+ (dříve Comenius) musí vedení s projektem vyjádřit souhlas už v žádosti o projekt.
ModulDiskuze
04. 03. 2016
ForumMezinárodní projekty a spolupráce
Inspirovat se můžete i úspěšnými českými projekty.
ModulDiskuze
04. 03. 2016
ForumMezinárodní projekty a spolupráce
V hodinách fyziky, tedy v nejazykových hodinách lze ale podle mého projekty také dobře využít. Zajímalo by mě, jakým způsobem. Mám jen mlhavou představu. Nebyl by konrétní příklad? Tak třeba letos jsme se sedmou třídou zapojeni do projektu se slovenskou školou. Náš projekt se jmenuje Stavíme mosty. V jednotlivých třídách (po úvodních seznamovacích aktivitách) jsme zkoumali, jaké mostní konstrukce existují, jaké síly v mostech působí a podobně. Nyní jsou žáci rozděleni do mezinárodních skupin (dva a dva z každé země tvoří skupinu) a domlouvají se na názvu skupiny. Hned po prázdninách dostanou do skupiny zadání týkající se návrhu a stavby mostu - zde budou muset zúročit vše, co se o konstrukci mostu dosud dozvěděli. Kromě toho ještě v každé třídě připravují informační materiál o mostech v okolí (i jiné výukové materiály týkající se působení sil) navrhují logo a hlasováním vyberou to, které se jim nejvíc líbí a pod.
ModulDiskuze
01. 03. 2016
ForumMezinárodní projekty a spolupráce
Začínám projekt vždy seznámením se žáků - nějaké představení se, zábavný kvíz, kdy žáci z partnerské školy hádají kdo je kdo... Myslím, že tohle velmi podpoří budoucí komunikaci a spolupráci mezi žáky v projektu.
ModulDiskuze
01. 03. 2016
ForumMezinárodní projekty a spolupráce
Mezinárodní projekty se snažím do svých hodin zařazovat co nejvíce. Velice se nabízí využít je v hodinách cizího jazyka, tam si žáci procvičí reálnou komunikaci. V hodinách fyziky, tedy v nejazykových hodinách lze ale podle mého projekty také dobře využít. V jakých hodinách využíváte mezinárodní projekty vy?
ModulDiskuze
18. 01. 2016
ForumTechnika v rukou učitele i žáka
Jak se vypořádávají s BYOD v různých zemích EU lze najít zde.
ModulDiskuze
16. 12. 2015
ForumTechnika v rukou učitele i žáka
Já bych ráda věděla, Tomáši, jak konkrétně SAMR model používáš?
ModulDiskuze
12. 12. 2015
ForumTechnika v rukou učitele i žáka
U nás máme na prvním stupni pevné počítače ve třídě, na druhém si učitelé nosí NB do tříd. Zapisujeme do třídnice (téma, absenci) přímo v hodině.
ModulDiskuze
09. 12. 2015
ForumTechnika v rukou učitele i žáka
Počítačové učebny máme tři. Kromě informatiky v nich probíhá i výuka řady jiných předmětů. Vždy na začátku roku se učitelé, kteří v některé své hodině chtějí stabilně po celý rok využívat počítačovou učebnu, sejdou a domlouvají se s kolegy. Všechny počítačové učebny jsou tak využity téměř po celou dobu vyučování. Jak se domlouvají učitelé u vás, když chtějí počítačovou učebnu využívat?
ModulČlánky
9663
1
07. 12. 2015
Videokonference pomocí Mystery Hangout nebo Mystery Skype je edukační hra, při které se dvě třídy z rozdílných zemí v domluvený den a hodinu sejdou a snaží se uhodnout, ze které země a ze kterého města je druhá třída. Domluvené setkání probíhá pomocí nástroje pro videokonference, kterými jsou Skype (Microsoft) nebo Hangout (Google). Během videokonference se používá angličtina. Aktivita se zdá být optimální pro rozvoj jak IT dovedností, tak i cizího jazyka.
ModulČlánky
9968
2
02. 12. 2015
Článek se zabývá využitím tabletů v hodinách anglického jazyka. Žáci si mohou tvořit vlastní e-knihy, které mohou sloužit jako ukázka toho, co se v hodině naučili.
ModulDiskuze
20. 11. 2015
ForumŠkola a zákonní zástupci
Já myslím, že ano. U nás třídní vytvoří sdílenou tabulku a pošle odkaz k vyplnění vyučujícím, kteří ve třídě učí. Pak už je na každém z učitelů, jak detailně popíše chování a prospěch žáka v konkrétním předmětu.
ModulDiskuze
06. 11. 2015
ForumŠkola a zákonní zástupci
Ne, o přestávce moje děti neprobírám, ani u oběda. Myslím, že v tu chvíli jsem tam za učitelku a ne za maminku. Jinému rodiči by také kolegové nevyprávěli nic o přestávce a pozvali by si ho, kdyby s ním chtěli něco řešit. Na vypsané konzultace 3 v 1 se zapisuji tak, jako ostatní rodiče.
ModulDiskuze
05. 11. 2015
ForumŠkola a zákonní zástupci
Jako rodič, pokud bych se chtěla s učiteli svých dětí sejít, volila bych předem domluvu termínu emailem.
ModulDiskuze
05. 11. 2015
ForumŠkola a zákonní zástupci
U nás používáme Bakaláře. Používáme také jejich webové aplikace - tedy komunikační systém, elektronickou žákovskou knížku. Za správnost údajů odpovídají třídní.
ModulDiskuze
05. 11. 2015
ForumŠkola a zákonní zástupci
U nás v prvním a třetím čtvrtletí probíhají konzultace rodič učitel žák. Rodiče se zapíší do online hlasovacího systému (doodle.com) a přijdou na domluvenou dobu. Takže se téměř netvoří fronta. Takovéhle schůzky sebou ale nesou i organizační problémy - snažíme se rodičům vyjít vstříc a v průběhu jednoho týden (všichni učitelé na škole) nabízíme pozdní termíny (třeba 19:00). Je tedy potřeba zabezpečit službu do recepce.
ModulDiskuze
09. 09. 2015
ForumPráce třídního učitele (nejen) s novou třídou
Třídní pravidla z loňska, takhle visela na webu a vytištěná na nástěnce. Tvořili žáci sami, během třídnické hodiny.
ModulDiskuze
09. 09. 2015
ForumPráce třídního učitele (nejen) s novou třídou
Ve škole používáme Bakaláře a jejich komunikační systém.
ModulDiskuze
25. 06. 2015
ForumRada starších
Za mě je to takhle ok. Pěkné.
3
12
0
veřejná
14
10
0
veřejná
clilanglický jazyk
ModulČlánky
15. 06. 2018
Musím říct, pane Kocourku, že já mám o šílencích víceméně jasno. 
ModulČlánky
12. 06. 2018
To je škoda, pane Tišle, že jste se neúčastnil setkání učitelů, kteří FCL v Bruselu navštívili. Tak alespoň kraťoučká videoreportáž https://youtu.be/4gS64tmnUF0
ModulČlánky
29. 01. 2015
V zahraničních zdrojích jsem o využití Angry birds ve fyzice určitě četla. 
ModulBlogy
28. 10. 2013
Moc nerozumím tomu, proč by digitální Jeníčeka Mařenka měli lézt na strom... Pokud jsou opravdu digitální, všichni jejich kamarádi budou vědět, kde se právě pohybují. Polohu by si zjistili mobilem, případně by využili tu prapůvodní funkci a použili by mobil k přivolání pomoci. Mě ale vrtá hlavou ta část blogu, kde autor mluví o tom, jestli a jak si děti budou vážit materiálních výdobytků, když už v dětském věku mají drahé věci. Musím tedy strádat, abych si vážila toho, co mám? Přemýšlím, jak to asi funguje v opravdu bohatých rodinách ...
ModulČlánky
22. 04. 2013
Mě ještě zaujalo, kromě toho, co jste zde už zmínili, že Srini vlastně nemá pedagogické vzdělání. Přesto učí výborně a s výbornými výsledky. Takže, řečeno s Tomášem Kováčem - jenom vzdělání z blbého učitele dobrého neudělá. Také děkuji za článek.  
ModulČlánky
27. 02. 2013
Dobré jitro,  mluvíme tady o době, kdy používání Googlu ve školství dožene používání výrobků Apple - nemyslím si, že to bude brzy. Apple má ve školství mnohem více zkušeností a delší tradici. Když jsem byla loni v létě v Americe, měla jsem možnost týden pracovat ve skupině pedagogů ze Spojených států. V jednu chvíli jsme měli navrhnout znak, který by vyjádřil, kromě jiného, že jsme učitelé ... jedna z učitelek začala kreslit jablko. Když jsme se ptala proč jablko, odpověděla, protože jablko je symbolem Applu, tedy školství.  Martin píše o tom, že s vytuněním jiného tabletu mu někdo může pomoci. Jenže kdo? Konferencí, dílen a školení zabývajících se ivýrobky je mnoho, o nějaké konferenci věnované goolím tabletům jsem neslyšela ... Podpora ivýrobků je opravdu široká, počínaje tím, že si mohu ipady vypůjčit do školy, vyzkoušet, zda mi/škole/žákům budou vyhovovat. Opět, o takové možnosti od jiného výrobce nevím.  Nakonec musím vyjádřit souhlas s Bohuslavem. Já bych přivítala jednu platformu nabízející kvalitní výrobky, aplikace, podporu ...
ModulČlánky
10. 01. 2013
Pane Brdičko, pokud byla otázka týkající se plošného vybavení tablety mířena na mne, pak bych si potřebovala ujasnit, zda myslíte vybavenost učitelů? Ano, ve škole všichni učitelé mají k dispozici počítač (na prvním stupni ve třídách a na druhém má každý z učitelů k dispozici notebook).  Zatím ale používám se svou třídou Dojo jen já, právě z důvodů už výše zmíněných - nelze mít u jedné třídy více učitelů. Když jsem se dotazovala, zda to bude možné, tak ano, pracuje se na tom. 
ModulČlánky
10. 01. 2013
Classdojo používám asi měsíc ve své třídě. Prvotním impulsem byla snaha o rychlé informování rodičů o tom, že dítě něco zapomnělo.  Postupem času se ukázala nevýhoda - k jedné třídě může být přihlášen jen jeden učitel. Odznaky se dají přejmenovat a přidávat vlastní, tím lze eliminovat možnost "neporozumění", co vlastně odznaky znamenají.
ModulBlogy
02. 01. 2013
A já si dělala starosti s dárkem k narozeninám ... Dort a láska k fyzice mi určitě přijdou k chuti. Listování vánočním dárkem, knížkou Dech, duch a duše češtiny, bavil každou vánoční návštěvu a už je vypůjčena :-)
ModulBlogy
10. 12. 2012
Co dodat? Objednáno. :-)
ModulBlogy
23. 11. 2012
Tak se mi povedlo sehnat aspoň antikvární výtisk Cukřenky ...
ModulBlogy
23. 11. 2012
Nevím, čím to je, ale když vy, paní Peutelschmiedová, napíšete o nějaké knížce, hned mám chuť si ji přečíst. :-) Knížku o duši češtiny přinese Ježíšek a teď přemýšlím, komu bych tak řekla o knížku o Čertovi :-) Díky za inspiraci.
ModulČlánky
21. 11. 2012
Děkuji, zajímavý nápad, vyzkouším se třeťáky. 
ModulČlánky
06. 11. 2012
Dobrý den,  je už publikována přednáška č.3? 
ModulČlánky
09. 10. 2012
Jsem moc ráda, že budu moci přednášky shlédnout na you tube. V čase, kdy se přednášky konají, učím. Děkuji a těším se, co nového se dozvím. Petra Boháčková
ModulBlogy
07. 09. 2012
Držím Honzíkovi palce, aby mu nadšení a zvídavost vydržely co nejdéle. Tobě trochu závidím, já jsem se třídních schůzek svých dětí ještě nikdy nezúčastnila, protože v době, kdy bych měla přijít jako rodič, bývám ve třídě jako učitelka.
ModulBlogy
08. 08. 2012
Bohužel o tom, jak uchazeče vybírali, nevím nic.
ModulBlogy
08. 08. 2012
Myslela jsem, že by tohle vzpomínání mohlo někomu posloužit jako návod, jak postupovat, pokud by se taky chtěl zúčastnit. Pak je asi lepší to takhle rozčlenit, lépe si najde informace, které potřebuje a nebude se muset probírat celými mými zápisky ...
ModulČlánky
10. 06. 2012
Já využívám google sites pro mezinárodní spolupráci, formuláře google pro testy nebo ankety, pracujeme s dokumenty (i v učitelském sboru).  Nerozumím tomu, proč by mělo být smutné, že chemikář učí děti s těmito aplikacemi pracovat. Podle mě je to především o dohodě - já o fyzice naučím děti tohle, někdo jiný o chemii něco jiného, o informatice udělají tohle ... je to podle mě o domluvě, dohodě, plánování ... Využití technologií by podle mělo být součástí každého předmětu, každé možné hodiny. 
ModulČlánky
11. 05. 2012
Tak jeden pokus taky od nás: http://youtu.be/Eocna4995zM
ModulDigifolio
08. 05. 2012
jako odhlášená z Google vidím všechny fotky, krom Jitčiných - odkaz a práva svých jsem upravovala už včera
ModulDigifolio
08. 05. 2012
Zjistila jsem, že lze sdílet album pomocí odkazu (vpravo nahoře možnost Další). Prima.
ModulDigifolio
08. 05. 2012
Hančiny a Jitčiny fotky nejdou zobrazit, pokud je nemáte nasdílené. Prosím tedy buď nastavit jako veřejné (a odkaz poupravit), nebo je nahrát sem. Díky.
ModulBlogy
25. 10. 2011
Asi se taky budu muset zamyslet, co radostného mi dnové přínašejí :-)
ModulBlogy
23. 10. 2011
Cituji: "Trošku je mi líto, že na naší škole máme pouze počítačové učebny. Opravdu bych velmi uvítala, kdyby byly počítače přístupné i v obyčejné třídě. Mnohdy by stačily dva nebo tři  – pro práci ve skupinách." Vidím, Ivano, že mám spřízněnou duši :-) I mě by se to moc líbilo. Co třeba využít iPady pro takovou práci? Že bychom to někdy probraly s panem ředitelem?
ModulBlogy
18. 10. 2011
(y) Tohle bývá palec nahoru ve skypu, občas to funguje i jinde (píšu to pro vysvětlení, kdyby se tady znak v paleček neproměnil). Hanko, sama bych to nenapsala líp. :D
ModulDigifolio
17. 10. 2011
.. byla bys ještě lepší inspektorka :)
ModulDigifolio
17. 10. 2011
Ale na malém znaku má lev chlupů šest - zase jsem našla na tom nějaký ten chloupek navíc :)
10. 08. 2011
Možná by se dal spojit geocaching a poznávání Vysočiny i tady: http://gps-vysocina.upol.cz/index.html Vysočinou bez mapy.
10. 08. 2011
Ještě, pokud s geocachingem chcete začít, musíte se registrovat na www.geocaching.com, kde snadno najdete i kešky ve vašem okolí, například zde: www.geocaching.com/map .