Avatar
Jana Petrů

Poslední přihlášení 24. 10. 2015

Společenská role
Pedagog, Rodič
Název školy/instituce
ZŠ waldorfská
Stupeň vzdělávání
Základní
ModulDiskuze
30. 12. 2014
ForumKoncepce vzdělávání, ŠVP a my
Podle mě je rozhodující, zda dodržíte hodinovou dotaci na ročník a stupeň a zároveň "využití celé disponibilní časové dotace v učebním plánu ŠVP je závazné" (viz např. zde: http://digifolio.rvp.cz/view/view.php?id=6489). A přidám ještě jeden zajímavý článek pro inspiraci: http://www.ucitelskenoviny.cz/?archiv&clanek=7874.
ModulDiskuze
19. 12. 2014
ForumRada starších
Také všem přeji klidné vánoční svátky a hodně energie a rovnováhy v roce 2015.
ModulDiskuze
07. 08. 2014
ForumKLUB
Výborná diskuze o matematice!
ModulDiskuze
11. 07. 2014
ForumKLUB
Občas se mi v průběhu roku stane, že narazím na nějaký zajímavý článek, který bych si ráda důkladněji přečetla, ale zkrátka pro jiné povinnosti na to nemám čas. Také se vám to stává? (O knihách nemluvě .) Podělte se teď, kdy je času přece jen trochu více. "Vykopávám": historické texty vydané Ústavem pro jazyk český.
ModulDiskuze
04. 06. 2014
ForumLegislativa v MŠ
Promiňte, ale to je absurdní. Když může do školky neočkované dítě z důvodu kontraindikace, proč by nemohlo i neočkované dítě bez ní? Efekt je úplně stejný. Zdá se, že školská legislativa poněkud zaspala dobu.
ModulDiskuze
01. 06. 2014
ForumLegislativa v MŠ
Odpověď na tuto otázku neznám. Ale zamýšlím se, zda je to pro ni dobré. Neměl by někdo promluvit s rodiči o tom, že by měli docházku omezit na jednu školku? Co až bude holčička chodit do školy? To bude také docházet do dvou??? Ach jo...
ModulDiskuze
24. 05. 2014
ForumProfese učitele
Velice zajímavý "návod" k tématu zde.
ModulDiskuze
20. 05. 2014
ForumRada starších
Bez komentářů a připomínek .
ModulDiskuze
17. 05. 2014
ForumDalší vzdělávání učitelů
To asi bude záležet na řediteli příslušné školy a na Vašich dovednostech.
ModulDiskuze
29. 04. 2014
ForumTipy do výuky
Tak mám pocit, že se sem obracejí studentky se stejným zadáním - viz http://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=325&t=22617&p=80733#p80733. Ze které jste školy? Neměly byste chtít pomoc hlavně od svých učitelů?
ModulDiskuze
29. 04. 2014
ForumProfese učitele
Sylvo, podle všeho se jedná o klasickou šikanu. Všem zúčastněným, a žákům třídy zvlášť, by pomohla práce s odborníkem na šikanu. Pokud s tím rychle škola něco neudělá, propustíte ze školy pár (kolik jich ve třídě vlastně máte?) poškozených osobností a ponesou si to celý život. Máte ve škole preventistu, ten by měl mít kontakt na specialistu. Vřele doporučuji se na něj obrátit. Se třídou je nutné pracovat. Pokud se bude ředitel cukat, vysvětlete mu, že to není žádná ostuda, navíc "získá body" a může si to zapsat do výroční zprávy jako prevenci proti šikaně. Sama si s tím evidentně neporadíte. Uvidíte, že nakonec budou všichni rádi. A hlavně se uleví dětem. A pokud potřebujete "první pomoc", kupte do školní knihovny knihu Michala Koláře Nová cesta k léčbě šikany. Ale stejně si myslím, že už bude muset zasáhnout specialista. Např. Prevalis.
ModulDiskuze
22. 04. 2014
ForumDěti se specifickými vzdělávacími potřebami
Jako učitelka na ZŠ se přimlouvám, abyste nedali na jedno vyjádření a zkusili jinou poradnu. Mám ve třídě o 24 dětech žáka s dysfázií, a jde to! Pokroky jsou evidentní. Pravda, rodina jede za hranicí maxima... Uvažovali jsme takto: není tak postižený, aby v dospělosti nemohl vést samostatný život. Co ho na tento život lépe připraví - speciální škola, nebo standardní základka? Kde se naučí komunikovat s ostatními lépe, kde se naučí s ostatními žít? Odpověď je jasná. V tomto případě by mohla pomoci i babička, jak je vidět . Vydržte!
ModulDiskuze
18. 04. 2014
ForumVIP - Spolupráce s nakladatelstvími
Pavlínko, přišel mi Rogers: Způsob bytí. Když nemůžeme přetisknout celou knihu , tak vybírám stránky 23 - 29. (Už jsem tuto knihu měla půjčenou a jsem za ni moc vděčná.) A z knihy J. Neumana Dobrodružné hry a cvičení v přírodě vybírám strany 17 - 20 a 24 - 25. Je to teoretický, ale velice důležitý úvod. Do závěru pak uvedu některou hru i se zkušeností z praxe.
ModulDiskuze
06. 04. 2014
ForumVyučujeme
S týdenními plány zkušenosti mám, ale potřebovala bych poradit (jelikož to nemohu nikde na internetu najít) jaké jsou všechny témata, které by měly děti znát, z hlavy jsem se to pokoušela dát dohromady, ale přišla jsem jen asi na polovinu z nich. Budu to v blízké době potřebovat, tak pokud by jste mi mohli poradit, budu Vám moc vděčná Tady máte rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Podle něj byste měli mít vypracovaný školní vzdělávací program a v něm konkrétní témata. Zeptejte se na něj ředitelky nebo kolegyň.
ModulDiskuze
04. 04. 2014
ForumTipy do výuky
No, já mám takový kacířský návrh - co je prostě neznámkovat a spíše si nad nimi s dětmi povídat, společně je komentovat, vylepšovat, inspirovat se navzájem... Nemělo by to lepší efekt?
ModulDiskuze
03. 04. 2014
ForumProfese učitele
A co vám brání zatelefonovat rodičům? Nebo poslat mail? Copak ŽK je jediný komunikační prostředek? Hlavně se nenechte vystresovat. Držím palce.
ModulDiskuze
02. 04. 2014
ForumRada starších
Pavlíno, mně se to moc líbí a myslím, že je prima do toho uživatele "zatáhnout". Určitě to pomůže k tomu, aby víc vnímali portál jako "svůj".
ModulDiskuze
02. 04. 2014
ForumKoutek nápadů a pomůcek
Iveto, a co si říkadlo zhudebnit? Já to tak dělám poměrně často. Zhudebnila jsem si i pohádku Zvířátka a loupežníci od Hrubína .
ModulDiskuze
31. 03. 2014
ForumRada starších
A co je to superDUM?
ModulDiskuze
25. 03. 2014
ForumKoutek nápadů a pomůcek
http://www.youtube.com/watch?v=5eHDAkG7jds (melodie i s doprovodem). "Modrají se pomněnečky, zelená se klokočí, klokočí, kdo se se mnou, v tom kolečku, kdo se se mnou zatočí? Zatočí se má panenka, zatočí se dokola, dokola, aby byla veselejší celá naše kapela."
ModulDiskuze
18. 03. 2014
ForumKLUB
Nemůžu najít udělátko na smazání.
ModulDiskuze
18. 03. 2014
ForumKLUB
Mám prosbu - fotografie se uložila do rubriky Cestujte s námi místo Pozvánka do třídy. Je možné ji buď přesunout, nebo smazat? Díky!
ModulDiskuze
14. 03. 2014
ForumRada starších
Mimochodem, nevím komu poblahopřát k dnešní titulce. Působí úžasně optimisticky! Díky!!
ModulDiskuze
13. 03. 2014
ForumRada starších
Určitě, s radostí.
ModulDiskuze
20. 02. 2014
ForumRada starších
diskusní weby (jsou teď živější než my , co s tím?) No, živější - spíš monotematické . Všimněte si, že větší část diskutujících aktivizuje jediné téma (mám na mysli Českou školu). Není to málo? K odborným tématům je tam diskuze podvyživená, zatímco tady je to naopak.
ModulDiskuze
20. 02. 2014
ForumRada starších
Hodila by se nějaká možnost upozornění na vybraný webinář (?) - třeba zaslání emailem den předem? Myslím, že ano, člověk by se předpřihlásil a pak by dostal mailovou pozvánku. To by zabilo i Alzheimera! DALŠÍ KOLEKCE Myslím, že kolekce by měly být osobní, nebo dát možnost po vytvoření určit (osobní/veřejná). možnost vybrat si zdroj - zajímavé články To je dobrý nápad. Jak vést uživatele, aby si tuto foto-kolekci opravdu naplnili? Což dát ke každé fotce zaškrtávací okénko s popiskem: Přidat do mé fotokolekce?
ModulDiskuze
05. 02. 2014
ForumRada starších
Slávka na pátém obrázku jsem poznala, ale která z vás je na tom následujícím, na to nemohu přijít .
ModulDiskuze
02. 02. 2014
ForumOstatní témata
Rodiče nejpozději 15 minut před začátkem vyučování pošlou SMS na můj telefon.
ModulDiskuze
02. 02. 2014
ForumAlternativní výuka
A jak jste tedy přišla na náboženské pozadí (resp. co tím myslíte) a nižší nároky na waldorfské škole? Ptám se proto, že na waldorfské škole už patnáct let učím a prošly jí (ZŠ i SŠ) i moje děti.
ModulDiskuze
02. 02. 2014
ForumJaké otázky řeší celá škola?
Podle zákona č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů ve znění pozdějších předpisů (jedná se o citlivý údaj dle § 4 písm. b) tohoto zákona), dříve také ochrana osobnosti upravená občanským zákoníkem v § 11 a následujících (jak je to v OZ nyní, nevím).
3
21
0
veřejná
3
14
0
veřejná
1
11
0
veřejná
1
7
0
veřejná
11
9
0
veřejná
2
9
0
veřejná
1
9
0
veřejná
2
9
0
veřejná
2
9
0
veřejná
2
9
0
veřejná
2
10
0
veřejná
3
11
0
veřejná
3
9
0
veřejná
ModulBlogy
21. 04. 2014
Jako už tolikrát, i dnes děkuji za pobídku. Máte, paní Alžběto, zvláštní dar najít úžasné knihy a navíc chuť se o své tipy (poutavě) podělit. Tentokrát to je obzvlášť silný námět.
ModulBlogy
23. 02. 2014
Než jsem došla k Vaší větě "Tak, tady končí můj text  napsaný v srpnu 2007 .", myslela jsem, že na Moravě vychází jiné časopisy než v Čechách, neboť (též jen ze zvědavosti, vnoučat dosud nemaje) jsem viděla to, co popisujete hned poté. A stejné, vlastně gradující, je to i v dalších věkových kategoriích. Jak úžasným časopisem bylo dříve abc, a dnes... škoda mluvit. Ale ještě k té kaňce - psala jsem se svými třeťáčky husím brkem namáčeným skutečně ve skleničce s inkoustem. To byste měla vidět, ty nešťastné oči, když se objevila kaňka :).  
ModulBlogy
22. 02. 2014
Že jsou zápisy důkazem naprostého nepochopení principu je asi jasné. Jiná věc je, z čeho ten chaos vznikl. Je možné, že slečna (možná i učitel) píše stejně spojovník (viz např. http://cs.wikipedia.org/wiki/Cyklohexa-1,4-dien) a pomlčku nebo takové ty čáry v pavouku (buď a, nebo b). K čemu jí to v této podobě bude, je otázkou jen tak na okraji.
ModulBlogy
27. 12. 2013
Paní docentko, děkuji, že jste odložila svou cestu do Loštic, abyste nás obohatila o plody své práce. Myslím, že je třeba stále o těchto "problémech" (v uvozovkách proto, že toto slovo nemám příliš v lásce, ale těžko se hledá náhrada) hovořit a psát. Ve školách přibývá dětí s logopedickými vadami všeho druhu a vypořádat se s nimi je pro děti stále těžší (rodiny častěji než dříve nefungují, děti jsou vůči sobě navzájem stále méně tolerantní, ostatně i z důvodu nápodoby vztahů mezi dospělými). Toto téma je dokonce velice aktuální kvůli filmu Králova řeč, ve kterém byly (teď už víme, že poněkud zavádějícím či zjednodušeným způsobem) uvedeny "výchovné" příčiny. A až po přečtení Vašeho článku mi plně došly ony měkké začátky z tohoto filmu... Ostatně, jaký je Váš názor na tento film z odborného hlediska? Odborně vybavený a empatický učitel je požehnáním pro všechny děti a věřím, že i s Vaší pomocí se takovými stáváme.    
ModulDUM
07. 12. 2013
Starý zákon: Na počátku Bůh stvořil nebe a zemi. Země pak byla pustá a prázdná, nad propastí byla tma a nad vodami se vznášel Boží Duch. Bůh řekl:... Nový zákon: Na počátku bylo Slovo, to Slovo bylo u Boha, to Slovo byl Bůh.   Jak byl obměněn pojem Boha? Mně to spíš přijde,  že byl doplněn a upřesněn.  
ModulBlogy
30. 10. 2013
Proč si povídat o mapách a neukázat si přitom výhody GPS navigace? Dnes jsou všechny programy dělané tak, aby je dokázal použít i hlupák (proto se zřejmě těm telefonům říká "chytrý", protože je často chytřejší než jeho uživatel). S GPS se naučí zacházet i stařenka narozená po první světové válce, zatímco orientovat se podle mapy už zapomněli i někteří mí vrstevníci (viz příhoda jedné mé kamarádky, které "vybouchla" po cestě navigace). Já si opravdu myslím, že nejdřív musíme děti naučit ty "staré" dovednosti, aby později s lehkostí (rozuměj: bez závislosti) mohly používat ty nové (navíc dnešní "nové" budou zítra patřit mezi ty "staré").   proč by digitální Jeníčeka Mařenka měli lézt na strom... Pokud jsou opravdu digitální, všichni jejich kamarádi budou vědět, kde se právě pohybují A k čemu by jim to bylo, např. bez signálu? (A je to dobře, že všichni vědí, kde se pohybují? A je dobře, že si neumí poradit sami?) Napadá mě tisíc dalších otázek.
ModulBlogy
30. 10. 2013
O Šoa byl natočen sběrný mnohahodinový film, strašně silný, běžel svého času v televizi (nahrála jsem si ho na DVD). Pouštěla jsem z něj svým žákům (devátá třída) vybrané ukázky. Jedna z nejsilnějších výpovědí je i na youtube (http://www.youtube.com/watch?v=WQP5-mIjCjw). Můj názor je, že takovéto autentické výpovědi vydají za mnoho hodin výkladu učitele. Podotýkám, že po shlédnutí ukázek z filmu nikdo z dětí nemohl moc mluvit, je dobré tomu proto vytvořit rámec, nějak to uzavřít, např. hudbou.
ModulBlogy
12. 08. 2013
Tak toho bych se opravdu obávala. Kdo by to určoval? Pokud budeme mít důvěru v soudnost učitelů, nemusí se nic "proškrtávat" centrálně, udělá to každý učitel sám. Kde je řečeno, že všichni čeští absolventi ZŠ musí znát např. jméno La Fayette, a nemají znát např. jméno Fugger? (Jména jsem zvolila pro názornost; nechci vyvolávat diskuzi na téma, co nutné je a co není.) Je to ostatně jeden z důvodů, proč na waldorfské škole nepoužíváme učebnice a nepřejeme si jednotné osnovy.
ModulBlogy
07. 08. 2013
Právě ve chvíli, kdy jsem potřebovala povzbuzení a něco pro odlehčení, jsem otevřela Váš text. A povedlo se! Díky.
ModulBlogy
27. 07. 2013
Vy jste mi zase, paní Alžběto, dala :). Ještě žádná z knížek, o kterých jste se na svém blogu zmínila a já si je na základě toho sehnala (nikdy jsem, mimochodem, nelitovala), nebyla tak nedostupná. Ale já se nevzdávám, a tak Cestu, díky prázdninám, mohu mezi studiem hltat. Je úžasná! I tentokrát mnohokrát děkuji za impuls! (Stále při její četbě myslím na to, jak ji použiji v osmé třídě v českém jazyce a v deváté třídě v dějepisu.) Než mi Cesta přišla poštou, zhltla jsem Bílý den a Martina Edena od Jacka Londona (pozdě, ale přece). Ideální četba do tohoto horkého počasí, navíc skvělá. Pěkné léto!
ModulDUM
03. 07. 2013
Připadá mi, že se v prezentaci smíchaly druhy čajů s konkrétními výrobci a produkty. Také doporučuji velmi krátký, ale přehledný text  k případnému doplnění či upřesnění technologie. http://www.dobrycaj.cz/Article.aspx
ModulDUM
18. 06. 2013
To mi připomnělo, jak jsem na ZŠ dostala čtyřku z řepky olejnatky, protože kromě zkomoleného jména jsem nevěděla, kolik má tyčinek a že listy jsou peřenosečné s úkrojky...
ModulČlánky
09. 06. 2013
Pořád mi tu něco nehraje - v grafu 7.1 je Finsko pod průměrem EU a dáááleko za námi, ale úroveň vzdělání tam je na nesrovnatelně vyšší úrovni (jak se stále píše). Kde je tedy zakopaný ten pudl?
ModulČlánky
07. 06. 2013
Nemyslím, že uvažované standardy jsou kurikulární reformou. A než špatný dokument, to radši žádný. Takže díky za pozastavení. Ostatně, skutečná reforma musí vyjít zevnitř, z "pole", ne od ministerského stolu. Problém bude, že každý z nás vidí jinou příčinu  - někdo v přílišné liberalizaci, další v přílišné sevřenosti, a někdo ještě úplně jinde. Kupříkladu teď světem běží dotazník na metody výuky matematiky ( http://www.ceskaskola.cz/2013/06/vyzkum-nazoru-na-dobre-ucinne-zpusoby.html). Pročetla jsem ho a zdá se mi, že vůbec nemůže dojít k odpovědi na otázku, proč se "svět" horší v matematice. Připomíná mi to některé způsoby léčení - odstraňování bolestí, když se neví, jaká je příčina. Ano, bolesti mohou na nějaký čas přestat (spíše se utlumí jejich vnímání), ale původce si dál v klidu bude působit, až se náhle dostaví celkový kolaps a všichni se budou ptát: "Jak se to stalo? Vždyť bolesti ustaly..."
ModulČlánky
07. 06. 2013
výukové aplikace schopné individualizovat postup, které se chovají podobně jako soukromý učitel Kybernetický učitel a žáci "na dálkové ovládání" - opravdu to chceme? (Pak už je jedno, zda jazyk koroduje, či nikoli.)
ModulBlogy
07. 05. 2013
"Indikátor dobrého plnění očekávaného výstupu může přece učitel i žák vidět už během učení, během práce, nemusí čekat na test, na zkoušení, na pololetní vysvědčení. To už bývá na nápravu učení pozdě." A jsme u dalšího "nedostatku" - Standardy (píši velké S, aby bylo jasné že jde právě o tyto) prakticky vůbec nezohledňují potřebu formativního hodnocení, v současné podobě vedou prakticky pouze k sumativnímu. Z toho plyne buď jejich vypracování na zakázku inspekce, aby měla podle čeho testovat, a nebo na naprostou zaostalost iniciátorů (a rezignaci tvůrců) jejich vzniku. Ostatně měřitelnost je nejčastěji zmiňovaná vlastnost v souvislosti se Standardy.
ModulDUM
01. 05. 2013
Výborný nápad na procvičování, které bude bavit. Ukládám si :)
ModulDUM
19. 04. 2013
Mám pár otázek: podle čeho (z nabízených možností) se viry nazývají? Měla jsemza to, že toto slovo je odvozeno z latinského výrazu pro jed. Dále: co jsou neoorganizmy a neloorganizmy? Nikdy jsem to neslyšela. Další otázka je spíše řečnická: k čemu je žákovi na ZŠ znalost jmen sinic (drkalka, jednořadka)? Pokud se jedná o otázku testující čtenářskou gramotnost (viz vyloučení motolice jaterní), beru otázku zpět. A poslední, spíše technická: "Buňky se rozmnožují: a) přívod dusíku..." Není tam chyba?
ModulBlogy
19. 04. 2013
Musím říci, byť nejsem vysokoškolský učitel, že při pohledu na tu záplavu různých dotazníků, prezentovaných jako průzkum k bakalářské (občas i diplomové) práci, mě přímo děsí. Jaké závěry si z nich někdo může udělat? Podobné je to s návštěvníky naší školy (a že jich poslední dobou je), kterým ke zpracování práce stačí hodina strávená ve vyučování a desetiminutový rozhovor s učitelkou. Často si kladu otázku, jak takové práce mohou projít oponenturou. Kéž by na vysokých školách bylo více takových "psů". Jen jestli nejsou kdesi zakopáni ;).
ModulDUM
05. 04. 2013
"Křížové výpravy na Blízký východ na podporu výuky cestovního ruchu" - kouzlo nechtěného, které mě přimělo k úsměvu (berte to, prosím, v přátelském duchu). K samotnému materiálu - je bohatě obrazově doprovázen, toho by se dalo ideálně využít k samostatné práci studentů (viz http://dejepis1zemepis.blogy.rvp.cz/rubrika/nezarazene/), tzn. např. obrázky rozdělit skupinám studentů (bez popisů) a nechat je o nich přemýšlet, hledat souvislosti... Jinak samotná prezentace mi připadá jako zvětšená učebnice, která nepřináší nic nového, včetně maximálního zjednodušení. To i na ZŠ jdeme více do hloubky. Neusnadňujeme to těm našim mazánkům příliš? Přinutí je tento materiál k POCTIVÉ myšlenkové práci?
ModulDUM
03. 04. 2013
Skvělý materiál, jen se přiznám, že mi čtecí komfort ruší použité hůlkové písmo. Docela bych chtěla být při tom, až žáci budou diskutovat. Troufám si tvrdit, že většina z nich se "zachová" spsrávně. Je ale otázkou, zda jim to pak vydrží až do dospělosti. Budu optimista :).
ModulBlogy
28. 03. 2013
A co říkáte tomu letošnímu načasování? To by se Komenskému určitě líbilo - svátek učitelů na Zelený čtvrtek... Tak alespoň vzkaz: "„Škola je dílna lidskosti, kdež lidé mladí a suroví bývají ku přijetí plných pravých obrysů vzděláváni, aby nezůstali pařezy, nýbrž stali se živými obrazy Boha, tvory Tvůrci nejpodobnějšími.“"
ModulBlogy
21. 03. 2013
Mluvíte mi oba z duše. Tu zmiňovanou přednášku mám uloženou, ale našla jsem ji i na internetu, proto přidávám odkaz pro ty, kdo by si ji chtěli přečíst: http://www.stolzova.cz/stolzova/view.php?cisloclanku=2008041701. A v souvislosti s Konstantinem a Metodějem ještě velice malý úryvek z knihy profesora Piťhy Čechy a jejich svatí, který, jak věřím, zalahodí uším (nejen) češtinářů: "...Dokonalost překladu se projevuje jednak v tom, že se autoři neutíkají k přejímkám slov (grécismy jsou ojedinělé), že dbají na vystižení jemných významových odstínů a v neposlední řadě, že překlad má skvělé vlastnosti intonační a eufonické, což je nesmírně důležité, uvážíme-li, že texty byly především určeny pro hlasité čtení. ... Svatost bratří má pozoruhodný tvar. Je to totiž svatost dvojice. Konstantin je filozof. Je nositelem lásky k moudrosti, do níž se zahleděl, byl okouzlen a věrně jí sloužil. Jeho dětský sen, v němž si při slavnosti za svou družku vybírá Sofii, tj. Moudrost, je plným vyjádřením jeho vnitřní potřeby a jeho osobnosti. Konstantin je nositelem myšlenky, neměnné velké pravdy. I jeho jméno to říká (srov Konstans - stálý). Avšak jako všechno duchovní je Konstantin v tomto světě křehkým a slabým a jako by jen možným. Je mu zásadně třeba uskutečnění a ochrany. Metoděj stojí vedle něho jako otcovský ochránce, robustně vykračuje k proměnám tohoto světa. Metoděj, což jest vlastně "pocestný", razí cestu Konstantinově myšlence a vede ji k cíli (srov. metoda). ..." (Jak těžké je vytrhovat jednu jedinou perlu z perlového náhrdelníku...)
ModulBlogy
20. 03. 2013
Obě zmiňované knížky Jindry Jarošové patří k mým nejoblíbenějším a rozhodně nejvyužívanějším ve vyučování. Via lucis o Heleně Kellerové považuji za excelentní převyprávění jejího vlastního životopisu The Story of my Life. Už se těším na Vaše povídání. Na Svaté kacíře v posledních dnech hodně myslím, protože vyprávím dětem ve škole příběh sv. Prokopa, který nejen že byl pokřtěn jejich žákem a vystudoval vyšehradskou slovanskou kolej, ale i později, jako opat sázavského kláštera, pokračoval v jejich tradici. Zajímavá je Vaše zmínka o Karlu IV. a benediktinech, protože sázavský klášter byl také benediktinský... A to, že jste nám své zamyšlení darovala právě před nadcházející Květnou nedělí, považuji za logický článek uzavírajícího se kruhu. Děkuji.
ModulBlogy
11. 03. 2013
Pane Koubku, trochu se obávám, že bychom pak měli plné školy metodiků se sníženými úvazky. Z tohoto pohledu by to opravdu bylo drahé ;).
ModulDUM
16. 02. 2013
Neuvěřitelně bohatý zdroj. To už by vydalo na tištěnou sbírku úloh!
ModulBlogy
13. 02. 2013
:)) Také si myslím, že by logopedovi mělo být v první řadě rozumět ... A pak ty texty, že by byly zrovna poetické a výchovné... Ale to jen tak na okraj. Také mě zajímá, zda je vhodné využívat pro nápravu řečových vad zpěv.
ModulČlánky
04. 02. 2013
Pane Brdičko, děkuji Vám. Stejně jako Vy se snažím poctivě touto problematikou zabývat. A proto bych Vás chtěla poprosit, zda byste mohl vyjmenovat ona rizika, o kterých se zmiňujete (viz "nejrizikovějším z pohledu dítěte je, když je mu v kontaktu s technologiemi bráněno"), protože to jsem zatím nikde nenašla. Pokud jste o tom již psal, stačí mi odkaz. Mimochodem, z Vaší věty "jak používat technologie vhodným způsobem tak, aby k těmto problémům nedocházelo" by mohlo vyplývat např. to, že je vhodné využívat technologie tam, kde je nic jiného nemůže nahradit. Na učiteli (vychovateli) je, aby zvážil nutnost jejich použití. Z hlediska neurologie (nejen výše zmíněný článek viz 20. 01. 2013 08:21, ale i např. poslední kapitola v knize Olivera Sackse Zrak mysli) nám může pomoci chápat, co se děje v mozku díky užívání technologií. Doporučuji několikadenní (možná bude stačit i pár hodin) experiment se zalepením jednoho oka. Mnohé to napoví. (Všiml jste si někdy, že struktura i formulace textu psaného rukou a na PC se diametrálně liší?) A dovolte poslední poznámku: jak už jsem psala v naší mailové korespondenci (zde tedy pro veřejnost jen stručně), naše děti nejsou izolované od zbytku světa. Ale mají mnohem více možností na výběr.