Avatar
Mgr. Bohuslav Hora

Poslední přihlášení 15. 04. 2021

O uživateli
Škola, ve které pracuji, je pro mě srdeční záležitostí.
Společenská role
Pedagog
Název školy/instituce
Základní škola Chraštice
Stupeň vzdělávání
Vysokoškolské
ModulDiskuze
14. 10. 2016
ForumTechnologie ve škole
Např. zadává úkoly, sdílí videa z akcí. Zkuste ho oslovit, klidně na FB, určitě Vám odpoví. Hezký víkend i Vám.
ModulDiskuze
13. 10. 2016
ForumTechnologie ve škole
Dobrý den, nemám zatím vytvořenou skupinu ani na FB, ani v G+. Letos jsme se posunuli do Classroomu v rámci Google Apps a máme vytvořenou komunitu pomocí tohoto nástroje a pomocí mailových skupin. Třeba se časem také posuneme do jiné sociální sítě, takhle nám to zatím vyhovuje. Znám kolegy - např. Milan Khas - který používá ve výuce FB. Hezký den.
ModulDiskuze
18. 01. 2016
ForumTechnologie ve škole
Jak používat sociální sítě ve výuce si každá škola upravuje sama ve školním řádu. Je jen na ní, jestli sociální sítě zakáže, nebo jim dá šanci, aby mohli učitelé ukázat, jak sociální sítě využívat k něčemu jinému než tlachání. Vždyť kde jinde než ve škole bychom měli naučit naše žáky využívat věci, které jsou běžně kolem nich. Jak se nezamotat do komunikace, nenechat se zneužívat, umět se bránit kyberšikaně. Teoreticky se takové věci učí špatně.
ModulDiskuze
18. 01. 2016
ForumTechnika v rukou učitele i žáka
Ivo, určitě se podělím, ještě je krátká doba na vyhodnocení. A také se musím dostat na hospitaci do školní družiny.
ModulDiskuze
11. 01. 2016
ForumTechnika v rukou učitele i žáka
Souhlasím s tím, že použití mobilní techniky musí mít svá pravidla a od učitele musí být rozmyšleno, musí to být účelné, tedy ne jen čárka - využívám mobilní technologie. A jak píše Jitka - je nutné k použití mobilních zařízení žáky vychovat.
ModulDiskuze
05. 01. 2016
ForumTechnika v rukou učitele i žáka
Proto nejdeme cestou zákazu, stejně to budou nosit, jen v té družině chceme ten atraktivní program, aby neutíkali k plackám a mobilům. To, že si to přinesli, to je jejich odpovědnost.
ModulDiskuze
05. 01. 2016
ForumTechnika v rukou učitele i žáka
Ale mobil by nemusel být zase takovou překážkou, vždyť to většinou umí to, co tablet, jen to je menší. Tak v čem je problém? Že to zvoní? Tablet taky. Jen jsme si nezvykli na to, že telefon umí i něco víc. Pusťme ho taky do školního ringu. Samozřejmě s pravidly.
ModulDiskuze
05. 01. 2016
ForumTechnika v rukou učitele i žáka
Další požadavky na superaplikaci? Superaplikace asi neexistuje. Nebo sem s ní.
ModulDiskuze
04. 01. 2016
ForumTechnika v rukou učitele i žáka
... a chceme vůbec kontrolovat, jak (a jak často) děti techniku používají? Asi bychom měli nastavit nějaká pravidla používání techniky. Chceme přece, aby děti rozvíjely sociální kompetence, bavily se mezi sebou. Máte nastavená ve škole pravidla také mimo hodiny - o přestávkách? Řešíme, jestli ve školní družině mobilní zařízení omezit. Jednak to s sebou přináší problémy s krádežemi, poškozením, jednak nechceme, aby děti trávily odpoledne nad mobily a tablety. Dohodli jsme se proto se vychovatelkami a vychovateli, že v rámci školní družiny nabídnou tak atraktivní program, aby děti k mobilním zařízením utíkaly minimálně. Tak jsem zvědav.
ModulDiskuze
04. 01. 2016
ForumTechnika v rukou učitele i žáka
Zrovna minulý týden jsme s ředitelem řešili, jestli do nové čekací místnosti pro studenty dávat nějaké počítače nebo ne. Já si myslím, že než tam dávat nějaké repasované zbytky, které jsme vyřadili jinde, tak je lepší pokrýt místnost solidním wifi signálem. Studenti radši použijí svůj tablet nebo rychlý notebook než naše pomalé školní počítače. To s tebou, Petře, naprosto souhlasím. Hezký nápad.
ModulDiskuze
04. 01. 2016
ForumTechnika v rukou učitele i žáka
Školení jsme sice měli, ale většinou stylem, kde to vlastně zapnout. Pokud tablet tedy učitelé při vyučování využívají, což je minimálně, tak jako vyhledávač do skupinek. Možná by se nějaké užitečné aplikace najít daly, např. QR čtečka, iXplain (oproti ExplainEverything dovoluje zvlášť kreslit a zvlášť mluvit). Ale takových aplikací moc není. Je škoda, že takto ten projekt byl zadán - hodně času bylo věnováno technické stránce zařízení. Také jsem byl lektorem v této výzvě, vždy jsme se snažili technickou stránku spojit s metodickou. Kterou technickou část tabletu využijeme s konkrétní aplikací a jak, a jak posunout výukový model s rámci SAMR modelu, který tu už zmínil Tomáš Kováč. Aplikací je celá řada a jdou napříč platformami, i když se tu a tam některá ztratí z obchodu, v poslední době se z Google Play ztratila výborná aplikace Tellagami EDU. V tom je třeba výhodné sledovat učitelské komunity, které jdou napříč platformami - mám na mysli GEGy.
ModulDiskuze
04. 01. 2016
ForumTechnika v rukou učitele i žáka
Techniku se sice snažím používat, ale ne za každou cenu a ve všech předmětech. Důvodů je několik, především je to nedostatek kvalitních aplikací, které skutečně přináší něco navíc (mluvím o M na střední škole, za zš je to jiné). Dále to, že například v matematice je podle mě prostě potřeba aby studenti co nejvíc sami počítali a nic je nerozptylovalo. To žádná aplikace nenahradí. Jasně, existují aplikace na procvičování jednodušších oblastí matematiky jako rovnice, výrazy atd. Ale třeba na kombinatoriku, komplexní čísla, řady atd jsem zatím nic neobjevil. Petře, opravdu potřebujeme speciální aplikace pro tu kterou oblast matematiky? Nemohli bychom např. použít aplikaci pro bílou tabuli, kde student řeší nějaké zadání, aby ukázal ostatním spolužákům, kde se ztrácí, nebo student učí ostatní studenty řešení příkladu, ostatní si mohou kdykoliv pustit? Myslím, že i na střední škole jsem zbavili studenty možnosti objevovat. Nebo tomu tak není? Vím, jak jsme např. dokázali využít LinoIt nástěnky, které jsou prapůvodně určeny k něčemu úplně jinému. Až pod rukama pedagoga dostává aplikace pedagogický rozměr.
ModulDiskuze
04. 01. 2016
ForumTechnika v rukou učitele i žáka
Využíváte je? Jsou přínosem? Většina učitelů je velmi kritická, a proto stále bojuju za to, aby byla wifi pro děti a abych jejich mobily mohla používat. Čím to je, že ta naše profese je tak kritická k používání moderních technologií? Zajímal by mě názor i ostatních diskutujících.
ModulDiskuze
04. 01. 2016
ForumTechnika v rukou učitele i žáka
Využíváte je? Jsou přínosem? Osobně využívám mobily a tablety žáků nejčastěji v angličtině při vyhledávání slovíček, často zadávám, aby si poslechli i výslovnost. A v mluvnici děti vyhledávají v Internetové jazykové příručce. Místo Pravidel českého pravopisu - i tady je třeba se umět vyznat. Jinak, jak už tady zaznělo, především hlasování s Kahoot. Lidko, zkusili jste také nějakou hlas nahrávající aplikaci, aby si žáci mohli poslechnout sebe, svoji výslovnost?
ModulDiskuze
04. 01. 2016
ForumTechnika v rukou učitele i žáka
I na střední škole mám zatím zkušenost, že jen velmi málo žáků využívá mobil notebook nebo tablet nějak smysluplně. Minimálně vím o tom, že někteří žáci učitelům tvrdí, že si dělají na nb výpisky a přitom koukají při hodině na nějaký film. V rámci letošních seminárek si někteří studenti vybrali témata, která souvisí s tím, jak využívají mobily jejich vrstevníci. Sám jsem na ty výsledky dost zvědavý. Tak to je dost škoda, že se mobilní zařízení využívají jen k takovýmto aktivitám. Existuje docela dost kreativních aplikací, které se dají využít i na středních školách. Určitě aplikace pro myšlenkové mapy nebo tvorbu knížek. Zkusil někdo, Petře, nabídnou studentům takové aktivity? Případně bílá tabule, kam student nahrává např. postup řešení, sdílí ho pak přes školní úložiště ostatním spolužákům i učitelům.
ModulDiskuze
22. 12. 2015
ForumTechnika v rukou učitele i žáka
Tomáši, díky za nastínění SAMR modelu. Jitka to chtěla trochu rozvést, aby hned bylo patrné, o co jde. Díky za ostatní.
ModulDiskuze
14. 12. 2015
ForumTechnika v rukou učitele i žáka
Mobily by mohly být dobrým začátkem ke vzdělávání s technikou v ruce. Ale ruku na srdce, kolik z nás ví, co jeho mobil všechno dokáže? Obecně se setkávám s učitelským tvrzením, že mobil má být vypnut a uložen nejlépe někde hluboko v tašce. A on toho (mobil) tolik dokáže. Co kdyby nahradil např. jen úkolníček?
ModulDiskuze
09. 12. 2015
ForumTechnika v rukou učitele i žáka
Interaktivní tabule se používají jako promítací plátno. To je takový malý souhrn z předchozí diskuze. Zajímá mě proč? Neproběhlo odpovídající zaškolení? Je to příliš složité?
ModulDiskuze
09. 12. 2015
ForumTechnika v rukou učitele i žáka
Máme směs tabulí. Původně jsme pořizovali ActivBoardy a pak jsme přešli na interaktivní projektory + obyč. tabule. Nemají sice žádný svůj software, ale většině učitelů vyhovují a dostačují. Velice často je využívána kombinace promítaní + normální fix. Interaktivních učebnic máme nakoupenou celou řadu. Některé jsou využívaný hodně, některé asi ani nikdo nikdy nepustil. Pokud je používáte, tak by mne zajímalo, jak se vám líbí možnost přihlášení a vkládáních vlastních materiálů. Používáte ji? Zkusili jste to? Chtěl bych se zeptat, proč jsou některé interaktivní učebnice používané víc? A jak jsou skutečně interaktivní? K tabulím - měli jste možnost vyzkoušet nějaký SW, ve kterém se tvoří výukové materiály?
ModulDiskuze
09. 12. 2015
ForumTechnika v rukou učitele i žáka
Co ovšem u nás moc nefunguje je wifi síť a připojení na internet, takže pokud chci stáhnout aplikace, musím je vozit domů. ... P.S. Tablety Acer, které má škola z výzvy, obvykle leží někde zasuty... Věrko, stejná otázka, jako pro Petra, proč Acer leží nepoužíván? Jak budete řešit nefunkční WiFi síť?
ModulDiskuze
09. 12. 2015
ForumTechnika v rukou učitele i žáka
Máme tablety z Acer z výzvy51 a jsme s nimi velmi nespokojeni. Prakticky nikdo je nepoužívá k výuce. Někteří je mají doma jiným dodnes leží v krabici v kabinetě. Petře, mohl bys napsat stručně důvod, proč se tablety nepoužívají?
ModulDiskuze
05. 11. 2015
ForumŠkola a zákonní zástupci
Scházíme se se všemi rodiči najednou dvakrát do roka. Třídní učitel a rodiče. První schůzka je hned v prvním týdnu školy. Není na co čekat. Proberou se společné záležitosti. Dvakrát do roka konzultace tři v jednom, kam se rodiče spolu se žáky objednávají např přes sdílené dokumenty Google. Nebo si prostě zavolají a dohodnou schůzku avizovanou přes KOMENS školy. Rádi se sejdeme s rodiči i mimo tyto termíny. Doufám, že i rodiče s námi. Vytvořili jsme si Pravidla pro jednání s rodiči, která dodržujeme. Máme společný zájem. Rozvoj dítěte.
ModulDiskuze
05. 11. 2015
ForumŠkola a zákonní zástupci
Je to i forma autoevaluace, lépe tedy napsat český termín sebehodnocení toho, co vlastně ve škole v rámci daných kritérií děláme. Jsme školou se značkou Rodiče vítáni. Vyvolává to často i diskuze o jakémsi školním standardu, jak některé otázky a kritéria chápeme mezi sebou. A to je dobře. Vzniká firemní kultura, kterou není možné nařídit. Musí se budovat.
ModulDiskuze
12. 10. 2015
ForumOd osobního vzdělávacího prostředí učitelů a studentů k otevřenému vzdělávání
Jistě, důležitá je kvalita PLE. Každý se obklopí za svou profesní dráhu nějakými kontakty, otázkou je, jestli jsou to „ty správné“.
ModulDiskuze
10. 10. 2015
ForumOd osobního vzdělávacího prostředí učitelů a studentů k otevřenému vzdělávání
Stálé hledání a inspirace, přeci bych nedopustil něco takového, jako stále stejné hodiny. Něco se dá zopakovat. Ale baví vás to? Minimálně to zopakovat a posunout dál. Nemůže to za mě nikdo tvořit, potřebuji si nápady, kontakty projít sám. Já se v tom potřebuji vyznat. To nejzajímavější, co jsem na své cestě potkal, nabízím na webu školy v záložce Inspirace: http://www.zsplana.cz/inspirace. Už se několik měsíců dokopávám k tomu, že to zpřehledním a vyhážu to co nefunguje. Stále má přednost něco „důležitějšího“.
ModulDiskuze
10. 10. 2015
ForumOd osobního vzdělávacího prostředí učitelů a studentů k otevřenému vzdělávání
Jardo, už mnohokrát se mi stalo, že žák přišel s nějakým zajímavým prográmkem, aplikací, kterou jsem neznal a po ukázce jsem zajásal, že to je to, co jsem hledal. Takové diskuze začínají většinou větou: „A pane učiteli, znáte...?“ Mně je celkem jedno, v čem si takové věci uchovává, v čem tvoří. Důležité je, že to jde nějakým způsobem sdílet, ukázat, pak také dokázat, že žák pracuje, že ovládá své úložiště, že si do něj ukládá nejdůležitější zajímavé věci a ukazuje zájemcům svůj posun ve vzdělávání. Je pravda, že takových žáků je málo, ale začínají přibývat. Většinou se doptávám, co to umí, kam se to ukládá, jak to je bezpečné a jak to nasdílet ostatním. Jsem rád, že se z žáků stanou na chvíli nadšení učitelé, rád jim svou pozici přenechávám, oni většinou konstatují, že to je těžké učit ostatní něco nového.
ModulDiskuze
07. 10. 2015
ForumOd osobního vzdělávacího prostředí učitelů a studentů k otevřenému vzdělávání
Řekl bych, že je třeba hlídat si čas. Je to jako s každou závislostí.
ModulDiskuze
07. 10. 2015
ForumOd osobního vzdělávacího prostředí učitelů a studentů k otevřenému vzdělávání
Protože se ve škole používají intenzivně sdílené dokumenty, učíme to i žáky, tak má každý žák v podstatě svoje portfolio v nich. Je na každém z nich, jestli ho bude intenzivně používat. Už se mi mnohokrát stalo, že žáci využili svých výtvorů k prezentaci toho, co se naučili, bylo to ku prospěchu jejich i školy, ze které vyšli. Často mě překvapuje, co všechno zvládnout zjistit - používáme nějakou „novou“ věc (aplikaci), a mnoho už hlásí, že to zná, že používá, že sleduje. Takže mají i oni svoji PLN. PLN pro rodiče? Nevím. Já jako rodič svou PLN mám.
ModulDiskuze
07. 10. 2015
ForumOd osobního vzdělávacího prostředí učitelů a studentů k otevřenému vzdělávání
Jedno podstatné negativum vidím - čas. Je to stejné, jako péče o jakékoliv jiné vztahy, kolik toho investujete, tolik se vám toho vrátí. Často je to bez záruky.
ModulDiskuze
07. 10. 2015
ForumOd osobního vzdělávacího prostředí učitelů a studentů k otevřenému vzdělávání
Vlastní materiály sdílím přes webové stránky školy, následně pak do G+ školy a přes můj „soukromý“ účet. Některé nápady sdílím také v komunitě i-SEN. Vždy je to kompletně s popisem a přípravami, výstup je vždy samozřejmostí. Přidám i upozornění na rizika, nebo zhodnotím, co funguje a co třeba skřípalo s výhledem do budoucna, jak to udělám příště jinak. Alespoň jedenkrát za rok s kolegy z GEG Učte s námi natočím nějaký vzdělávací hangout, kde si ukážeme využití nějakého nápadu ve vzdělávacím prostředí, aktivně kolegy sleduji a doptávám se, když nerozumím. Stále přemýšlím o Blogu. Výmluva? Čas.
6
7
0
veřejná
klíště obecné (Ixodes ricinus)
klíště obecnéboreliosaencefalitida
ModulČlánky
04. 09. 2019
Gratuluji Petře a díky všem za tuhle letní aktivitu. Slávek Hora
ModulBlogy
24. 11. 2013
Prolezl jsem SSČ i SSJČ, sloveso ze slova blízko prostě neudělám, ať si to přeju, jak chci. Asi mi chybí ten důvtip. Jazykář, co byste po něm chtěli. :D
ModulBlogy
24. 11. 2013
Jako že jsou ty časy už blízko? Blízkat - jako blízko, blizoučko? To mi teda smysl nedává. Ostatní psala už Hana Pilařová. Byla tam ještě jedna - asi překlep, ale to jste již opravil.
ModulBlogy
24. 11. 2013
No ať to čtu tam i zpět, tak hrubice teda vidím. Takže pozornější čtení a korekce by tomu článku prospěly. :|
ModulČlánky
27. 02. 2013
Martine, a jaké jsou Vaše zkušenosti z používání tabletů ve výuce? Díky za odpověď.
ModulČlánky
26. 02. 2013
Martine, sleduju tuto diskuzi se zájmem. Vytuněná škodovka bude pořád škodovkou. Proti Galaxy Tab nic nemám, s chutí jsem ho koupil rodinnému příslušníkovi k Vánocům a k nejlevnějším nepatřil. Ovšem takovou podporu, jako nabízí Apple pro iPady - programové vybavení, opravy nefunkčností, kontrola aplikací, tu zatím Android prostě nenabízí. A do vzdělání bychom měli vrhnout to nejlepší, co máme, neboť jde o to nejcennější - naše děti. Vzdělání se Apple prostě věnuje víc. A když už jsme u toho Google, na iPadu si pustím svoje vychytávky i běžné věci z Google, na Androidu mnoho aplikací z iOS upravených pro Android tedy není. A poslední poznámka - je mi celkem jedno, z jaké dílny aplikace je, potřebuji funkční věci a byl bych rád, kdyby se např. tyhle dvě firmy dohodly a neobtěžovali nás, zákazníky, svými žabomyšími válkami nebo nějakými nesmyslnými soutěžemi, kdo rychleji, kdo dál, kdo výš. :)
ModulČlánky
26. 02. 2013
Zdravím všechny diskutující, iSEN je mi sympatický, neboť tam hledám inspiraci do dalšího používání iZařízení v soukromém i profesním životě. Mám možnost srovnání, používal jsem a ve škole se používá tablet s Androidem, nepatří taky mezi nejlevnější, neboť nejsme tak bohatí, abychom si mohli kupovat levné věci. Používám i telefon s Androidem. V květnu jsem si koupil i iPad. Srovnání dopadá ve prospěch Applu, vše je propracované, jen začít používat, takové aplikace Android nemá. Svůj soukromý iPad používám i ke vzdělávání svých žáků a proto také plánujeme nákup těchto iZařízení do školy. A jak už to vyjádřila Jana Matějková, i někteří diskutující, Lence a Ivě patří dík a poklona, za to, co dělají.
ModulČlánky
02. 12. 2012
Pane Brdičko. Díky za Vaše záznamy z přednášek, vždycky se najde něco hodné následování, přemýšlení a realizace. A i když patřím k těm „starším kusům“, jsou Vaše slova a slova Vašich hostů pro mě inspirací k práci s dnešními žáky.
ModulBlogy
04. 11. 2012
Zdravím a děkuji za karty, používáme, jsou skvělým návodem. :)
25. 06. 2012
Určitě super věc, zvláště když si můžeme vyplnit kvíz, křížovky, zvládnout testík, kouknout na časovou přímku, přinést si papírovou knížku z knihovny… Prostě Lucie Seifertová a její Dějiny (udatného) českého národa interaktivně. Používám i na 2. stupni v dějepisu. Je to stručné a výživné. Odkaz dostanou žáci i v elektronickém týdenním plánu na stránkách školy.
24. 06. 2012
Perfektní projekt, který používáme v hodinách dějepisu jako zdroj informací. Perfektní je i doplnění dobovými dokumenty a časovou osou. V minulosti bylo také možné přihlásit se do e-semestru a studovat v e-learningovém kurzu. Poslední informace o této aktivitě je ale z února 2011, takže je možné, že tato aktivita nepokračuje. Pro kontrolu studia jsou obsaženy i testovací otázky s vyhodnocením. Za mě jednoznačně palec nahoru.
ModulČlánky
10. 06. 2012
Finsko mě nevylekalo, finská cesta, dříve tu prý také byly tři aprobace, takže nevím, jestli jde o finskou cestu. Finsko je mi milé svým přístupem ke vzdělávání - aspoň z toho, co jsem si zatím o finském školství přečetl. K tomu zjednodušování - máte na mysli to, že učitel by měl být především didaktikem než odborníkem na svůj předmět, myslím učitele na ZŠ? Tedy že by měl spíš přemýšlet, jak to podat než jaké všechny informace do hodiny narvat. Jak motivovat žáka k otázkám a případnému samostudiu, než vybalit vše a zahltit i ty dobré a tak je odradit? K té praxi - za našich studií hodin praxe moc nebylo a ještě méně bylo lidí ze školy, kteří s námi chtěli diskutovat o didaktice, o hodinách, které jsme viděli. Takže mnoho z nás si sehnalo praxi samo, chodilo ve vyšších ročnících učit. Jak to je teď, nevím.
ModulČlánky
10. 06. 2012
Teď jsem se vylekal. Finskou cestu nesleduju, na ZŠ učíme to, co je právě potřeba, zvláště pak na těch menších. Moje původní aprobace je čeština a dějepis, pan ředitel si všiml, že mě zajímají také počítače, a asi před 15 lety mi to svěřil. A dopadlo to tak, že jsem to učil a učím i dospělé. Taky jsem učil i občanskou výchovu a rodinnou výchovu a svět práce. Prostě i na větší škole je třeba doplnit úvazky něčím, co člověk nevystuduje. Rád bych měl všechno ve škole aprobované, ale to nejde, jsem rád, když mám učitele kvalifikované, to podle zákona stačí. A pak mám rád kolegy, kteří se přizpůsobují a učí nové věci. Nerozumím té poznámce o základoškolské praxi?!
ModulČlánky
10. 06. 2012
Ještě že jsem kolega dějepisář, češtinář a informatik v jednom. Nevím, co je špatného na tom, že jim někdo ze sboru ukáže jiné využití nějakého nástroje. Jásám, když to někdo udělá a případně to rozvinu dál, posunu to. Hlavně, že z toho mají užitek klienti - tedy žáci, případně i kolegocé ze sboru. Někteří to ještě nechápou, ale až nastoupí do SŠ, kde GA učitel používá, pak zajásají, protože to už znají, hned používají. A na druhou stranu jsou zase věci - aplikace, které neznám, nepoužívám, od toho je SŠ, aby tam také něco přidali. A také od toho jsou kolegové z jiných škol, abych se snimi spojil a inspiroval se. A k tomu slouží i portál RVP.CZ. Chtěli jsme jen vědět, co konkrétního se v SŠ používá. Když se tam podívám na hodinové dotace, tak 2 povinné hodiny informatiky za 9 let + další volitelnbé hodiny, které si ale žák nemusí vybrat, protože u nás je výběr skutečně výběrem, je málo. Nezbývá nic jiného, než se skutečně vrhnout na ICT v rámci jakéhokoliv předmětu, kde se to nabízí. A podle mě je to cesta vpřed. 
ModulČlánky
10. 06. 2012
Super, no my na venkově ještě tak daleko nejsme, pojízdná stanice na notebooky je stále dost nákladná, my jsme rádi, že dokážeme obnovovat náš počítačový park, který čítá již témař 70 počítačů. Ono to je podobné, jako s přestávkami. Těm od metra nevysvětlíte, že mimo Prahu či další naše velkoměsta mají problém dopravit žáky domů, když těsně po 15. hodině jede poslední spoj do vsi. Jinak jsem měl jsem na mysli skutečná bezpečnostní opatření, to, že se zatím nic nestalo s vaším už 5. notebookem, je OK? Až se vám něco stane, nebude prověřen při pravidelné kontrole pověřenou osobou, pak má zaměstnavatel skutečný problém. U toho bych být nechtěl. Osobně jsem se již setkal u žáka, který si přinesl svůj „stroj“, se špatnou nabíječkou. Stál jsem před rozhodnutím, jestli mu povolím použití, či nikoliv. S WiFi ve škole také problém nemáme, celá škola je pokryta, zatím jsme do sítě nepustili žáky, ale myslím, že to je otázka několika měsíců, je třeba se dohodnout s kolegy. Díky Hance Pilařové, neboť jsem se asi vyjádřil nepřesně, chtěl jsem skutečně nějaký příklad využití Apps při výuce se středoškoláky. Ukazujeme si tyhle věci ve výuce proto, aby na SŠ mohli žáci plynule pokračovat. Říkám žákům, že na lepších školách se s tím určitě už potkají, tak bych chtěl vědět, jak se s tím potkají a co po  nich mám chtít.
ModulČlánky
10. 06. 2012
No vidíte, pane Rusku, já si přečetl autora a už jel po článku, neboť to je téma, které mě zajímá. A k Vaší otázce níže - vlastní přístoje by žáci mohli používat, kdyby je měli - doba je zlá. Když je mají, tak někteří neví, co jejich přístroje vlastně umí - zkušenosti z letošních hodin. A pak je ještě jeden problém, když se vybijí, (i když kapacita baterií je dnes veliká), je bezpečnostní problém - přístroje neprověřil technik, co kdyby byla nabíječka poškozená a došlo k úrazu el. proudem? A ještě mě zajímá jedna věc - když budou používat žáci vlastní přístroje, poskytujete ve škole žákům volně přístup k internetu? Jaské s tím máte zkušenosti?
ModulČlánky
10. 06. 2012
Jano, souhlasím s tebou, že je třeba, aby žáci byli posilováni v morální kondici. To je ale především úloha rodiny, aspoň si to myslím, je to podobné, jako se čtenářstvím. U nás jsou knihy na každém kroku, měli jsme je dřív než některé kusy nábytku. A naše děti v tom vyrůstaly. Proto dnes drží v rukou knihy stejně jako jejich rodiče. Pokud ale dítě vidí, že rodič drží v ruce cigaretu, lahev alkoholu, pak mají jiné vzory, které se mně, jako učiteli, daří ovlivnit jen málo. Děti do školy už pak přicházejí „hotové“. A sociální sítě, to je dnešní realita. Když jim ve škole neukážeš, jak pozitivně to využít, oni už to stejně mají v rukou. A to, co se dřív odehrávalo v dětském kolektivu - pomluvy, rvačky, nedorozumění a šarvátky, to se pak odehrává na síti a je to pro širší publikum. Nemyslím si, že bychom s tím děti seznamovali brzy, spíš se domnívám, že když jim dříve ukážu ty klady a využití, tak mám větší šanci ještě něco ovlivnit. Ony ty sítě vůbec nejsou anonymní. :) K tomu dalšímu: snažíme se chránit to nejcennější, co máme, děti, ale děláme to naprosto nevhodným způsobem. Na plotnu jsme si taky všichni sáhli, abychom zjistili, že pálí. Sdělené zkušenosti nejsou zažité. Jenže dneska raději všemu zamezíme a pak se divíme. Hezký zbytek víkendu.
ModulČlánky
09. 06. 2012
Pane kolego Rusku, a jaké zkušenosti s Google Apps máte vy?  My, kteří tu diskutujume, běžně tyto věci používáme, rozhodně nečekáme na hodiny informatiky. Pokud nebudeme žáky mladší 13 let učit zodpovědnosti za jejich chování na sociálních sítích ve škole v hodinách právě na výukových tématech od nejútlejšího věku, pak mi vysvětlete, jak najednou právě ve věku 13 let tuto dovednost  získají? A to už nemluvím o tom, že je tato hranice nezastaví. Napsat jiný rok narození není problém. A často takhle spolupracují s rodiči. Stačí se zeptat v rámci výuky ve třídách.
ModulBlogy
07. 06. 2012
Jarko, díky za článek. Je vidět, že jsou stále lidé, kterým není jedno, co se v minulosti dělo, díky nim si stále připomínáme nadčasové příběhy, které brání tomu, aby se podobné hrůzy opakovaly. Až budeš mluvit se svým kamarádem, vyřiď mu moje poděkování.
ModulČlánky
06. 06. 2012
Dobrý den, s Google Apps mám zkušenosti, používám je ve výuce – dějepis – týdenní plány, odkazy na zajímavé dokumenty, zadávání úkolů, které si žáci předpřipravují doma, využití formulářů se skriptem Flubaroo jsme společně s ostatními aktivními učiteli popsali zde na portálu,  Apps také používám spolu s kolegy ve škole, sdílíme třeba důležité formuláře, zápisy z porad, ŠVP apod. Naši školní poštu nám spravuje Google a naše stránky jsou vytvořeny díky jejich konceptu Google sites. Někteří žáci se nechali přesvědčit a používají Google Apps běžně - prezetace, referáty… Letos jsme se sedmáky tvořili díky Google maps i mapy – gotické katedrály, Lhoty… Máme jen drobný problém a to je věková hranice 13 let pro zřízení účtu. Využití si dokážu představit už od 4 třídy – přírodověda, vlastivěda apod.
ModulDigifolio
08. 05. 2012
jako odhlášená z Google vidím všechny fotky, krom Jitčiných - odkaz a práva svých jsem upravovala už včera
ModulDigifolio
08. 05. 2012
Zjistila jsem, že lze sdílet album pomocí odkazu (vpravo nahoře možnost Další). Prima.
ModulDigifolio
08. 05. 2012
Hančiny a Jitčiny fotky nejdou zobrazit, pokud je nemáte nasdílené. Prosím tedy buď nastavit jako veřejné (a odkaz poupravit), nebo je nahrát sem. Díky.
ModulBlogy
21. 04. 2012
A nemohli bychom vynechat to slovo povinné a nahradit ho třeba slovem doporučené? Myslím na prameny.
ModulDigifolio
17. 10. 2011
.. byla bys ještě lepší inspektorka :)
ModulDigifolio
17. 10. 2011
Ale na malém znaku má lev chlupů šest - zase jsem našla na tom nějaký ten chloupek navíc :)
ModulDigifolio
30. 03. 2010
Těším se, že tu budou přibývat pohledy s podobným obsahem... :-)