Avatar
Bc Kateřina Hausenblasová dis

Poslední přihlášení 06. 12. 2014

Společenská role
Pedagog, Student, Grafik, Výtvarník
Název školy/instituce
Pedagogická Fakulta UK
Stupeň vzdělávání
Vysokoškolské
ModulBlogy
01. 10. 2014
V současné době dochází k masivní digitalizaci škol. Na druhé straně se už také začíná ukazovat, že dokonalé technické vybavení současný stav našeho školství nespasí. Děti a studenti jsou velmi často technicky zdatnější než jejich pedagogové a čas, který tráví aktivním pohybem, manuální tvorbou a přímou komunikací mezi sebou se stále zkracuje. Existuje však mnoho způsobů, jak zaujmout naši "digitální generaci"  …
ModulBlogy
01. 09. 2014
Předtím, než se do filmu s dětmi pustíme, musejí si osvojit základní principy a myšlení v novém časoprostoru. K tomu jsou dobrá různá cvičení a animační etudy, které se s dětmi ve školičkách animace často dělají. Když sledujeme animovaný film, ve skutečnosti vidíme sérii jednotlivých obrázků. Každý následující obrázek se velmi nepatrně liší od toho předcházejícího. Když jsou tyto obrázky, nebo …
ModulBlogy
20. 08. 2014
  FESTIVAL PODZIMNÍ SKLIZEŇ 2014 Přijeďte v listopadu do Plzně! Koná se zde 6. ročník Národní soutěžní přehlídky audiovizuální tvorby dětí a mládeže do 26 let - PODZIMNÍ SKLIZEŇ Bude přobíhat od 15. do 17. 11. 2014.  V rámci festivalu se bude konat řada otevřených dílen pro děti i pedagogy a bude se konat i kolokvium lektorů a učitelů, kteří animaci …
ModulBlogy
01. 05. 2011
Technik animace je v současné době velmi mnoho. V době, kdy se začínaly vytvářet první animované filmy, se dělily techniky animace v podstatě jen na loutkovou a kreslenou. Dnes je technik a možnsotí práce s animací neskutečné množství a animátoři často pracují s kombinacemi různých technik i se zapojením počítačové postprodukce na klasickou ruční animaci. Velmi pěkně rozpracovaný seznam a popis …
ModulBlogy
01. 05. 2011
OVĚŘENÉ NÁMĚTY Nejlepšími náměty jsou: moře s loďkami a podmořské světy nebe a jeho prostor s letadly, létajícími balóny, ptáky a mraky vesmírný prostor s planetami, raketami a kosmonauty prostor industriálních měst s jedoucími auty a vlaky rostoucí stromy a rostlinky, ale i stavící se města všemožné žraní, zalézání, vytékání a plnění Chůze je jedním z nejtěžších animačních oříšků, proto je lepší se jí pro začátek …
ModulBlogy
01. 05. 2011
Výuka animace není žádnou novinkou. Ve světě i u nás už několik let aktivně běží různé výukové programy, které mají za cíl přiblížit dětem svět animovaného filmu a aktivně je do tvorby zapojit. Dalším cílem školiček animace je většinou i oslovení pedagogů a lektorů, kteří pak mohou s dětmi vytvářet animované filmy ve svých hodinách na základních, středních či základních …
ModulBlogy
26. 05. 2011
Velmi zajímavý program, který učí malé děti o čáře dělá má kamarádka ve Veletržním paláci. Je určený prvostupňovým dětem a jmenuje se "Příběh čáry". Pro začátek dobré východisko. http://www.ngprague.cz/cz/173/sekce/aktualni-nabidka-programu-pro-skoly/
ModulČlánky
25. 05. 2011
Další výborný program pro animaci, který je zdrama a který funguje v propojení s jakoukoliv kamerou je MokneyJam http://www.giantscreamingrobotmonkeys.com/monkeyjam/download.html Je skvělé, že můžete animovat a než spustíte spoušť vidíte na monitoru, co se odehrává pod hledáčkem. Tím se vyvarujete nechtěných rukou v záběru a podobně.
ModulČlánky
25. 05. 2011
Souhlasím s názorem, že stihnout s dětmi animaci za 45 minut, předpokládá, že děti už o animaci něco ví a jsou schopné pracovat ve skupinkách. Je samozřejmě něco jiného pracovat s dětmi v zájmovém kroužku a třeba na základní škole nebo na gymnáziu.Vždy ale záleží na tom, co od výstupu očekáváme. Přikládám odkaz na můj blog, kde se můžete podívat, jak jsme animovali se třináctiletými dětmi na jednom pražském gymnáziu. Jednu dvojhodinovku jsme kreslili a druhou zvučili hotový film. Děti krásně spolupracovali, ačkoliv nikdy předtím nic podobného nedělali. http://animace.blogy.rvp.cz/