Avatar
Mgr. Magdalena Málková

Poslední přihlášení 26. 01. 2019

O uživateli
http://www.skolaprosperity.cz
Společenská role
Pedagog, Vedení školy, Rodič, Vychovatel, autorka serveru Dětské stránky (www.detskestranky.cz), spoluzřizovatelka ZŠ Prosperity, certifikovaná lektorka Hejného metody
Název školy/instituce
ZŠ PROSPERITY
Stupeň vzdělávání
Předškolní, Základní, Jazykové
ModulDUM
2429
0
23. 02. 2016
Geoboard je dřevěná deska s devíti kolíčky nebo hřebíky, na které se navlékají gumičky. Dá se však využít i v papírové podobě, např. pro práci předškoláků nebo mladší školáky – pro zlepšení prostorové a matematické představivosti, nácvik pozornosti a procvičení grafomotoriky.
ModulDUM
4446
0
23. 02. 2016
Děti si mohou vyzkoušet vyplnění jednoduché křížovky s obrázky na téma ZVÍŘATA. Vhodné nejen pro výuku čtení genetickou metodou.
ModulDUM
3125
0
23. 02. 2016
Žáci mají za úkol sledovat změny v počtech, sčítají a odčítají v oboru do 30. Své výsledky zaznamenávají do obrázkového grafu a textu.
ModulDUM
2807
0
23. 02. 2016
Pracovní materiál pro děti, které se učí číst genetickou metodou čtení. Rozlišení hlásky S ve slovech, psaní S, čtení.
ModulDUM
2483
0
23. 02. 2016
Dítě má za úkol najít konkrétní tvar, rozlišit ho v obrázku, použít při kresbě. Zároveň tvary počítá, zlepšuje zrakovou percepci, obkresluje tvary podle vzoru.
ModulDiskuze
30. 11. 2013
ForumŠkolní družina, klub
Dobrý den, nevím, co přesně myslíte těmi zmiňovanými listy, ale na Dětských stránkách jsme zveřejnili soubor mikulášských pracovních listů - najdete je tady: http://www.detskestranky.cz/clanek/2366 ... ankach.htm A tento týden jsme uveřejnili dvě úplně nové omalovánky na téma Mikuláš, a to: http://www.detskestranky.cz/clanek/2765 ... ovanka.htm a http://www.detskestranky.cz/clanek/2766 ... _andel.htm Pokud byste chtěla nějaký konkrétní pracovní list, dejte vědět, vytvoříme na míru
ModulDiskuze
05. 05. 2013
ForumTipy do výuky
Chtěla jsem sem přidat odkaz na článek, který jsem kdysi napsala pro "své" děti ve škole, ale koukám, že Pavlína Hublová byla rychlejší http://e-anglictina.blogspot.cz/2009/02/jak-se-ucit-slovicka.html
ModulDiskuze
10. 12. 2012
ForumKoutek nápadů a pomůcek
My jsme dneska dělali sněhuláčky ze špachtlí: http://www.detskestranky.cz/clanek/1245-snehulak_ze_spejle.htm. Jen místo špejlí od nanuků jsme použili špachtle. http://2.bp.blogspot.com/-hx4EGoGkLiI/UMYsRrhp_OI/AAAAAAAAAuk/RRRfFCFBlgU/s400/snehulaci.jpg
ModulDiskuze
10. 12. 2012
ForumKoutek nápadů a pomůcek
Ta vločka je nádherná, díky za tip
ModulDiskuze
21. 10. 2012
ForumMatematická gramotnost
Souhlasím s paní Petrů i panem Sárközim. A ještě bych přidala poznámku - tento týden vyšel na Novinkách článek o Frausovské matematice. A jak už to Novinky dělají, titulek vymýšleli tak, aby naštvali co nejvíc lidí a vyvolali diskuzi "odborníků". Což se jim podařilo (viz komentáře pod článkem). Bohužel - matematice to moc nepomáhá. Kdo jste neviděl, zde je odkaz: http://www.novinky.cz/domaci/282164-dve ... -deti.html
ModulDiskuze
19. 10. 2012
ForumKoutek nápadů a pomůcek
Dobrý den, Helo, zkuste např. tenhle soubor pracovních listů na hallowenské téma (jsou tam omalovánky, spojovačky, bludiště, počítání, výroba dýní atd.): http://www.detskestranky.cz/clanek/2334 ... e_tady.htm
ModulDiskuze
15. 10. 2012
ForumProfese pedagoga/ředitele MŠ
Protože jsem článek v den vydání nečetla, klikla jsem si na něj na začátku této diskuze a měla bych jednu prosbu. Nevíte náhodou někdo, ve které zlínské škole učí paní učitelka Alena Nordová? Projela jsem zkusmo stránky několika zlínských škol, ale kantorku tohoto jména jsem v žádné nenalezla. Děkuji a hezký večer.
ModulDiskuze
20. 08. 2012
ForumTipy do výuky
Stačí zagooglit Např.: http://suite101.com/article/how-to-make ... rs-a146235 http://mrswilliamsonskinders.blogspot.c ... sheet.html http://www.etsy.com/listing/103895579/c ... days-board
ModulDUM
3248
0
21. 11. 2011
Na čtyřech listech hledají děti obrázky podle zadání. Po nalezení je mohou vybarvit.
ModulDUM
8923
0
26. 10. 2011
Jednotlivé kartičky vystříhejte a děrovačkou udělejte dírku nahoře. Pak je svažte nebo spojte patentkou a nechte žáky správně srovnat tak, aby vzniklo slovo na obrázku. Žáci si můžou práci zkontrolovat podle kontrolní tabulky (můžete vytisknout, rozstříhat a dát žákům konkrétní slovo).
ModulDUM
4673
1
20. 10. 2011
Jednoduché obrázkové tabulky a slovní úlohy vyjádřené grafy. Žáci určují, který graf odpovídá obrázkům, doplňují údaje a porovnávají data.
ModulDUM
3362
0
20. 07. 2011
Třířádková skladbička pro zobcové flétny. Může se rozstříhat a hrát solo, duo nebo trio. Pro začátečníky nebo jako hra listy pro mírně pokročilé. Použité tóny/noty: H1, A1, G1, fis1, D1.
ModulDUM
3887
0
18. 04. 2011
Cvičení pro pět prstů bez posunu na klaviatuře. Žáci zahrají dvě cvičení a pak doplní barevné noty v notové osnově.
ModulDUM
10983
1
15. 04. 2011
Žáci hledají ve hře pexetrio trojici: rytmický řádek, slovo a obrázek. Pracovní list obsahuje 18 kartiček.
ModulDUM
5716
0
02. 12. 2010
Osm skladbiček pro žáky, kteří se učí na klavír. U každé skladbičky je úkol, jenž musí žák splnit (omalovánka, dokreslovačka atd.). Vhodné pro přípravku - úplné začátečníky.
ModulDUM
6592
3
29. 07. 2010
Čtení s porozuměním - pracovní list, ve kterém děti čtou, doplňují i/y po měkkých a tvrdých souhláskách, orientují se v textu. Součástí listu je i vystřihovánka a skládačka velryby, otázky k porozumění textu a žáci mají za úkol vysvětlit některá slova a pojmy.
ModulDUM
6650
0
29. 07. 2010
Soubor tří pracovních listů. Žáci prvních tříd sčítají a odčítají do deseti a podle výsledků vybarvují části obrázku.
ModulDUM
8823
0
03. 02. 2010
Děti v pracovním listu pojmenovávají a počítají prsty ruky. Po celou dobu pracují dle instrukcí s pastelkami.
ModulDUM
9574
0
07. 12. 2009
Dva pracovní listy na téma Moje rodina. Žáci čtou krátký text a doplňují informace s pomocí uvedených slov. Luští křížovku se základní slovní zásobou k tématu.
ModulDUM
30031
2
29. 10. 2009
Dva pracovní listy na téma lidské tělo. Předškoláci pojmenovávají jednotlivé části těla a vybarvují obrázky.
ModulDiskuze
05. 10. 2009
ForumCizí jazyky v MŠ
Videa s ukázkovými hodinami Wattsenglish (metodu tu zmínila Jana Kneřová) najdete např. na Dětských stránkách - http://www.detskestranky.cz/rubrika/32-wattsenglish.htm. Já mám osobní zkušenost s metodou Helen Doron a jsem s ní naprosto spokojená. Dcera chodí na kurz už rok a půl (začala ve dvou letech) a metoda spočívá v tom, že se děti učí anglicky myslet, ne jen mluvit. Poslouchají velmi pěkně udělaná cédéčka s písničkami a texty, mají své aktovky s barevnými učebnicemi, starší děti mají k dispozici i internetové "hry". Děti tvoří rovnou celé věty a lektoři jsou zkušení angličtináři s perfektní výslovností. Do podvědomí se dětem dostanou celá spojení (I am a conductor; This boy is crawling - i s členem, gramaticky správně). Dneska zrovna děti skákaly. Lektorka řekla: "Jump!" a pak se tříletých prcků zeptala: "What are you doing?" Děti odpovídaly: "I am jumping!" Nenásilně, bez biflování gramatiky. Jsou to opravdu zábavné hodiny. Česká televize navíc už druhým rokem vysílá každé ráno na ČT2 (v rámci Dobrého rána) Angličtinu s Helen Doron - několikaminutová lekce, která se celý týden opakuje. Ukázku a další informace můžete najít na www.helendoron.cz (nebo www.helendoron.com). Protože zároveň učím angličtinu v mateřské škole a na prvním stupni ZŠ, porovnávám způsoby učení malých i větších dětí. Ve školce si angličtinu "osaháváme" všemi možnými způsoby. Tancujeme, cvičíme, zpíváme, kreslíme. Jako základní pomůcku používám v současnosti Cookie and friends od Oxford University Press, do toho vybírám dětem vhodné hry a pomůcky. Mám výhodu, že děti ze školky pak dostanu i v první třídě, takže výuka je kontinuální. Ještě bych na závěr tohoto dlouhého příspěvku ráda upozornila na stránku www.anglictina-hry.cz - tento e-shop nabízí ohromné množství vynikajících her pro podporu výuky angličtiny právě u malých dětí. Osobně jsem vyzkoušela některé hry a nejen děti ve školce, ale i páťáky hraní moc baví (zkuste např. Humpty Dumpty - na procvičení Body parts nebo Jack and the beanstalk na barvy a tvary - nebo některou jinou, stačí si vybrat). Ceny jsou přiměřené a hry jsou z kvalitního materiálu a vydrží i dětské zacházení
ModulDUM
5902
0
01. 09. 2009
Pracovní listy pro začátečníky na téma barvy. Listy lze využít ke všem používaným učebnicím. Žáci vybarvují obrázky podle zadání, luští barevné „rovnice", doplňují slova do křížovky.
ModulDUM
8716
0
31. 08. 2009
Pracovní list pro začátečníky na téma číslice 1–10. List je možné použít ke všem používaným učebnicím. Žáci počítají předměty a píší jejich počty.
ModulDUM
9241
0
28. 08. 2009
Pracovní listy pro začátečníky na téma barvy. Listy lze použít ke všem používaným učebnicím. Žáci vybarvují obrázky podle zadání, čtou zrcadlově napsaný text, spojují písmena do slov, hledají chyby v textu.
ModulDUM
11370
0
24. 08. 2009
Pracovní listy pro začátečníky na téma barvy. Listy lze použít ke všem používaným učebnicím. Žáci vybarvují obrázky podle zadání, luští přesmyčky, spojují části slov.
0
6
0
veřejná
Soubor anglických křížovek na procvičení slovní zásoby.
1
3
0
veřejná
Mapy učebního pokroku, čtení s porozuměním atd.
čteníčeský jazykmapy učebního pokroku
1
5
0
veřejná
Literatura
0
6
0
veřejná
Materiály týkající se reálií anglicky mluvících zemí upravené pro začátečníky (první a druhý stupeň ZŠ)
reálieangličtinaEnglishEnglish speaking countries
ModulČlánky
03. 01. 2019
Podobným větám nerozumím...  Cituji: My, kteří se orientujeme na online zdroje a za knihy neutrácíme, musíme při studiu výsledků profesora Hattie, kromě obrovského množství zmínek všude na internetu, vystačit s dvěma existujícími weby. Kniha Visible Learning se dá sehnat z druhé ruky na Amazonu nebo eBay. Pak by možná i články byly relevantnější, nevycházející pouze z "dvou existujících webů". Někdy se vyplatí utrácet za knihy... Obzvlášť, když o nich pak člověk chce psát články a další texty na odborných serverech. Pokud budete chtít, ráda Vám obě knihy zapůjčím :)
ModulBlogy
24. 11. 2013
Jé, tak to jsem ráda, že nejsem sama, kdo nadpis nepochopil :) Možná, Martine, pro nás méně chápavé, nějaké vysvětlení? :) Děkuji.
ModulČlánky
17. 05. 2013
Souhlasím s Vámi, že veřejnost je rozdělena na dvě skupiny. A z praxe mi připadá, že se mateřské školy staví k učení cizích jazyků podle toho, jak dobře anglicky umí pedagogové MŠ. A je to poměrně logické - pokud učitel umí dobře anglicky, samozřejmě to považuje za plus a snaží se to naučit (nebo nechat naučit - asi všichni známe externí agentury) i děti. Pokud má sám s cizím jazykem problém, nevidí v tom nic důležitého ani pro děti. Co se mě osobně týče, jsem pro nenásilné učení angličtiny i v předškolním věku. Proč dětem nenabídnout třeba říkanku, písničku nebo krátkou pohádku v cizím jazyce? Čím dřív si začnou uvědomovat, že svět není jen česká kotlina, tím lépe.
ModulČlánky
21. 11. 2011
Možná stojí za zmínku, že sice chybí česká lokalizace, nicméně program je možné spustit ve slovenštině (možná pro kolegy, kteří mají radši slovenštinu než angličtinu). Jinak program je fajn, díky za článek.
ModulDUM
10. 10. 2011
Text mi dlouhý nepřipadá, neškodilo by mu ale lepší členění. Co mi vadilo více, jsou gramatické chyby ("aby se nám prasata neztratily, v selským dvoře, napokoji" atd.). Jinak je to čtení moc zajímavé :)
ModulDUM
03. 08. 2010
Děkuji za komentář, jsem ráda, že se Vám list líbí. Musela jsem se znovu podívat, co jsem v zimě do RVP posílala - přece jen je to docela dlouhá doba :)
ModulDUM
06. 11. 2009
Míšo, děkuji Vám za milý komentář, potěšil mě :)
ModulDUM
01. 09. 2009
Máte pravdu, děkuji za upozornění. U čísla 7 má být opravdu ve vodorovném směru slovíčko sukně (skirt).
ModulDUM
21. 03. 2009
Inspirace? Velmi podobný list vyšel na Dětských stránkách dne 30. 10. 2006 http://www.detskestranky.cz/clanek/37-suda_nebo_licha.htm
ModulDUM
05. 12. 2008
Měsíce se německy řeknou die Monate, nikoliv Monates :( (a vypadá to, že se nejedná o překlep).
ModulDUM
19. 11. 2008
Ještě drobnost: "official" se píše se dvěma F.