Avatar
Mgr. Hana Pilařová

Poslední přihlášení 15. 05. 2020

Společenská role
Pedagog, Vedení školy
Webové stránky
Název školy/instituce
ZŠ Stráž
Stupeň vzdělávání
Vysokoškolské
ModulDiskuze
12. 12. 2016
ForumPrůvodce upraveným RVP ZV
podle zrušené přílohy lze vdělávat žáky 2. st. ZŠ, kteří už byli podle přílohy vzděláváni v předchozích letech
ModulDiskuze
23. 06. 2015
ForumRada starších
myslím že je to jasné a přehledné a že je tam vše, co tam býti má
ModulDiskuze
25. 02. 2015
ForumLegislativa v praxi
aby jednu třídu navštěvovali žáci více ročníků umožňuje legislativa pouze na 1. stupni (malotřídky) na 2. st. takové spojení možné není ... výjimkou mohou být např. volitelné předměty, či předměty výchovného zaměření (např. tělocvik)
3304
1
09. 08. 2014
Projekt Památníku Terezín přibližuje dětem různých věkových kategorií, jaké by to bylo a s čím by se setkávaly, kdyby navštěvovaly školu v období 2. světové války. Učitelé najdou na webu časové osy, mapy, prameny a další materiály k výuce tohoto období.
ModulDiskuze
25. 04. 2014
ForumRada starších
SUPERDUM
ModulDiskuze
31. 03. 2014
ForumRada starších
nedávno mi Honzík koukal přes rameno a škemral, že chce pustit video se superDumem
ModulDiskuze
20. 02. 2014
ForumRada starších
komentovala jsem přímo v dokumentu myslím, že návrh je tak obsáhlý, že nic nedoplním
ModulDiskuze
17. 12. 2013
ForumRada starších
SUPER! Velká gratulace
ModulDiskuze
02. 12. 2013
ForumRada starších
bylo to fajn a bylo toho málo
ModulDiskuze
29. 11. 2013
ForumRada starších
mi je jasné, jen připomínám, že s Jarkou nedojdeme na místo srazu, ale přesuneme se rovnou od vlaku na Novoměstskou radnici
ModulDiskuze
29. 11. 2013
ForumTechnologie v MŠ a jejich využití
Dobrý den, přímo na školku odpovědět neumím. Na druhou stranu je v mém okolí poměrně dost školkáčů (3-5 let), kteří přišli do styku s našimi školními iPady. * absolutně nemají problém s ovládáním, které je velmi intuitivní * velmi dobře se orientují ve složkách a dokáží si sami najít aplikaci, kterou najít chtějí * vše nové nasávají jako houby, ať už je to v oblasti základního počítání nebo písmenek, případně anglických slovíček * rádi objevují a každou novou aplikaci zkouší s nadšením - rozhodně nepotřebují vysvětlení, co mají dělat (samozřejmě mám na mysli aplikace určené pro danou věkovou kategorii)
ModulDiskuze
24. 11. 2013
ForumRada starších
tak od nás to vidím na příjezd v 9:44
ModulDiskuze
21. 11. 2013
ForumRada starších
otázka zní dostaneme se do Plzně na bus odjíždějící v 8:00?
ModulDiskuze
21. 11. 2013
ForumRada starších
Neviditelná OK, jídelní lístek Možných vypadá dobře, odpoledne uvidíme příjezd musím konzultovat s naší západočeskou frakcí (JItko? Jarko?)
ModulDiskuze
20. 11. 2013
ForumRada starších
pro nás je fakt zásadní v kolik
ModulDiskuze
20. 11. 2013
ForumRada starších
mám dotaz už se ví kde? v kolik? co? hlavně první dvě otázky jsou zásadní, abychom mohli naplánovat dopravu z našeho pohraničí
ModulDiskuze
10. 11. 2013
ForumRada starších
já doufám, že u nás se do té doby všechno urovná a vpluje do normálu
ModulDiskuze
03. 11. 2013
ForumRada starších
Jak že se jmenuje ta místní výborná baštírna? U Bůčka??? .. já když si vzpomenu, jak se tam dobře jedlo ... UAAAAAA
ModulDiskuze
04. 09. 2013
ForumRada starších
já potřebuju aktuálně získat pravidelný rytmus ... mám pocit velkého chaosu doma i ve škole a takže to zametám a uhlazuju, abych se z toho nezbláznila
ModulDiskuze
29. 08. 2013
ForumRada starších
jasně že se nám líbilo, když jsme si to tu tak hezky upekli
ModulDiskuze
14. 08. 2013
ForumKLUB
Chtěla bych poděkovat za realizaci letošní prázdninové hry Každou vloženou fotografii beru jako detektivní výzvu, při otevírání opatrně roluju, abych se zastavila před případnou první odpovědí a mohla bez ovlivnění předchozími hadači vložit svůj tip kde hlava nestačí, pomáhá strýček Google a kombinační schopnosti .. skvěle použitelné pro trénink vyhledávání s dětmi (formulace dotazu, klíčová slova), člověk se dozví spoustu nového a navštíví místa, kde ještě nebyl A protože prázdniny ještě nekončí, těším se na další hádanky
ModulBlogy
01. 08. 2013
Když oběd snědl šel do svého pokoje. Otevřel šuplík a vyndal slupku od kaštanu. Rozloupl ji  hádejte, co tam bylo! Byly tam ...
ModulDiskuze
07. 07. 2013
ForumOstatní témata
Tak to jsou u nás svačiny pestřejší a jako rodič to velmi oceňuji
ModulDiskuze
07. 07. 2013
ForumOstatní témata
Školní obědy (svačina je v rukou rodičů) sotva zvrátí stravovací návyky z domova. Jedním z neblahých důsledků je to, že děti dobře míněný oběd vrací skoro nedotknutý. A změnit stravovací návyky rodiny je nad síly školy. U nás mají děti i možnost školních svačin
ModulDiskuze
01. 07. 2013
ForumJaké otázky řeší celá škola?
doporučuji seznámit se se školním vzdělávacím programem vaší školy školy mívají v rámci tělocviku běžně plavecký či lyžařský kurz, i výcvik bruslení může být součástí vzdělávacího programu, jsou-li pro něj podmínky
ModulDiskuze
29. 05. 2013
ForumRada starších
a nemám umotat housky?? je pravda, že čerstvé jsou nejlepší .. ale ještě teplé je nejsem schopna dovézt
ModulDiskuze
26. 05. 2013
ForumRada starších
cestu mám nastudovanou, Míša si ji nastuduje, jízdní řád pokračovací taky těšim těšim
ModulDiskuze
24. 05. 2013
ForumPřechod z MŠ na základní školu
přípravnou třídu jsme otevírali loni, ke zřízení byl nutný souhlas nejen zřizovatele ale také krajského úřadu .. ten trval na zařazení pouze dětí ze socicálně znevýhodněného prostředí a všechny zprávy z PPP dětí, které měly přípravnou třídu navštěvovat musely obsahovat tuto formulaci
ModulDiskuze
21. 05. 2013
ForumRada starších
já pojedu z Poděbrad do Dvora Králové .. také nějaké spojení mám
ModulDiskuze
20. 05. 2013
ForumRada starších
to mě necháš jet samotnou? (doprava do Poděbrad je zajištěna autmo)
11
24
0
veřejná
4
16
0
veřejná
Co všechno můžeme použít se šesťáky
desetinná číslapočetní operace
9
23
0
veřejná
4
21
0
veřejná
sčítánízaokrouhlovánířazení
9
14
0
veřejná
10
29
0
veřejná
úhelměřenírozdělení
4
25
0
veřejná
pro použití kdekoliv
1
14
0
veřejná
O tom, jak učit zlomky, aby se jich děti nebály
ModulČlánky
16. 02. 2015
S takovou reakcí jsem se nikdy ve svých třídách nesetkala. Vždy práce probíhá ve vstřícné atmosféře a žáci různá měření berou jako zajímavé srovnání. Střídám tuto aktivitu s Objemným deváťákem (http://clanky.rvp.cz/clanek/a/11285/16147/OBJEMNY-DEVATAK.html/) a i zde naši "modelové" a "modelky" berou vypočítaný výsledek s úsměvem (a to i tehdy, když výsledná hmotnost vyjde výrazně větší než skutečná .. to pak celý tým rychle bádá, kde chyba vznikla a když najdou, rychle opravují). 
ModulDUM
30. 10. 2014
Děkuji, i letošní osmáci si s. Johnem užili své ... ale na všechno přišli :)
ModulBlogy
24. 11. 2013
Ono není moc o čem diskutovat ... NIQES? Naší škole nepřinesl nic nového, krom tří týdnů nabouraných testováním. Výsledky nebyly ničím překvapující. Kdo chtěl pracovat pracoval, kdo se testováním nechtěl zabývat tipoval. Ke zlepšení koncepce výuky testování nepovede, maximálně někde dojde k tomu, že výuka bude směřovat pouze k přípravě na testy. Zavedení testování i pro další vzdělávací oblasti .. osobně si nedovedu představit, jak to časově zvládnou velké školy, které už teď měly problém s obsazeností učeben s počítači. K zakomponování názorů pedagogů kamkoliv (ať už jsou to Standardy, NIQES či revize RVP) .. diskuse se vedly a nemám dojem, že by třeba v případě revize RVP byly názory pedagogů z praxe vyslyšeny.
ModulBlogy
24. 11. 2013
"Blíská se na lepší časy alespoň pro přírodní vědy?" .. my se ve škole učili .. slyšet, mlýn, blýskat se, polykat, plynout ... "Do těchto změn by ovšem měli být zakomponovány i názory učitelů v co nejhojnější míře." TY názory měLY být zakomponovány Učivo 3. a 5 ročníku ZŠ
ModulBlogy
24. 11. 2013
... koukám, že nad českým pravopisem se naopak stmívá :(
ModulBlogy
01. 08. 2013
.. právě .. pokračování bude v páté kapitole, až ji autor napíše :)
ModulČlánky
10. 04. 2013
Na finanční matematiku se s deváťáky právě chystáme. Mají informace od loňské devítky, takže se na tohle téma už těší. Začnu stejně jako v předchozích případech jedním z dílů Krotitelů dluhů, budeme srovnávat nabídky bank a dalších poskytovatelů úvěrů, budeme tvořit vlastní inzeráty a taky tabulkovat, grafovat a počítat.  Tohle téma je třeba vést hlavně prakticky s velkým množstvím ukázek a příkladů a osobních postřehů a zkušeností. Často pak padá otázka "A je tohle ještě matika?" Odpovídám jim, že když nic jiného, tak tohle by si do života odnést měli.
ModulČlánky
27. 02. 2013
Můj předcházející komenář byl směřován k tomu, že děti učíme teď. Teď máme potřebu jim cestu usnadnit, teď hledáme jak. A z tohoto pohledu je co se vhodných aplikací Apple dál. Myslím, že řešit zde závod iOS-Android je zbytečné. Ano, Android se bude zřejmě díky otevřenosti vyvíjet rychleji. Jde o to, zda se vývojáři spojí s učiteli, aby vznikaly aplikace potřebné. U Applu to tak funguje. A otázka zda ten rychlejší vývoj bude Androidu stačit, je podle mého velmi otevřená. Existuje přece celá řada otevřených platforem, které se snaží prosadit mezi těmi placenými. A zatím také v čele žebříčků nejsou. A ještě ke článku. Popisuje konkrétní zkušenost s konkrétním produktem, tak jak to autorka viděla, zažila, tak jak to v Poděbradech funguje a pomáhá. Diskuse "proč tohle a ne raději tohle" je tu tak trochu mimo mísu. A mně osobně je jedno jestli na placce, kterou používám, je jablko nebo hello kitty. V první řadě jde o to, jak a proč ji používám a co mi to přináší. Stejně tak používám celou řadu jiných nástrojů a je mi jedno, zda je má na svědomí Pepa nebo Pavel.
ModulČlánky
26. 02. 2013
Děti a nejen ty, se kterými pracují ve speciální škole v Poděbradech, ale asi nemají čas čekat, až pro androidí tablety bude tolik aplikací vhodných pro jejich rozvoj a vzdělání, jako jich je už teď aktuálně pro iPady, že?
ModulČlánky
25. 02. 2013
Vzhledem k tomu, že mám možnost aktivity iSNU sledovat již od samého začátku, mohu informace z článku jen potvrdit. Díky Lence a Ivě jsem měla možnost si iPady prvně osahat, díky nim se i u nás ve škole (malá vesnická základka) objevil "pán s kouzelným kufrem" od společnosti 24U, který během jednoho odpoledne proškolil celý pedagogický sbor, díky pánovi s kouzelným kufrem s možností zapůjčení měli pak i naši žáci šanci si iPady osahat. Dnes máme ve škole 4 vlastní iPady (Málo? Moc? .. zatím nám stačí). Pro děti je práce s iPadem přirozená a zcela intuitivní. A je teď jen na nás, abychom dětem ukázali, jakým pomocníkem může tablet být. Šanci máme, jak už proběhlo i ve zdejších portálích článcích, doba 1:1 se nezadržitelně blíží. Samotnou mě překvapilo, kolik tabletů se u nás po Vánocích vyrojilo. Velké díky do Poděbrad Lence a Ivě. A protože jsem je měla možnost vidět v akci na iCONu (a nejen tam), mohu jejich školení vřele doporučit.
ModulČlánky
16. 02. 2013
použití (nejen) komiksu v matematice http://clanky.rvp.cz/clanek/s/Z/11175/JOHN-CLEVER-A-RISE-SOUMERNOSTI.html/
ModulBlogy
07. 02. 2013
Ale já si taky užívám :) Hlavně toho, že autorita paní učitelky je nejvíc :)
ModulČlánky
02. 02. 2013
ad Druhý cizí jazyk: Chápu správně, že pro žáky budoucího devátého ročníku se od září 2013 nic nemění, budoucí osmý ročník najede na tříhodinový předmět, aby stihl šest hodin do konce školní docházky, a případně mohou začít sedmáci s dvouhodinovým, pokud chceme najet na strukturu od sedmého ročníku po dvou hodinách?
ModulBlogy
01. 12. 2012
Nebují tady nic. Tu trojku si samozřejmě zasloužil. Jsem moc ráda, že má Honzík takovou paní učitelku jakou má. Chodí do školy s nadšením a se stejným nadšením téměř vždy vypráví, co se dělo (řeč mu vázne, jen pokud něco provedl .. to se obvykle ve škole nic nedělo :) ) Paní učitelka je vede k samostatnosti a zodpovědnosti za vlastní práci a Honzík v mnoha ohledech udělal ohromné pokroky. Od té doby, co jednou nedával pozor a doma nevěděl, co má za úkol, si zodpovědně buď pamatuje nebo pečlivě ve škole cvičení kroužkuje. A známka toho, že je v naprosté pohodě, je i to, že kolem otevřených dveří ředitelny vždycky jen prosviští a jen občas s úsměvem zamává "ahoj mami" :)
ModulBlogy
28. 09. 2012
Odpověď Mgr.Haně Pilařové Paní kolegyně, nic proti podobným návrhům a iniciativám. Ale není to koncepční (dnes zneužívaný termín) řešení. Trochu mi to - promiňte - připomíná takové příštipkaření. Zdát se vám to samozřejmě může, ale taková setkávání s kolegy z jiných škol je pro mě mnohem víc přínosné, nabíjející a inspirativní než celé vysokoškolské studium didaktiky či teoretické články psané od stolu váženým akademikem.
ModulBlogy
24. 09. 2012
Kdybychom byli jen trošku moudří, nemusel být tím druhým, kritickým přítelem nějaký výzkumník či mentor, ale kolega z vedlejší základky s delší praxí (okresní metodik? předmětový koordinátor svazku obcí?), setkávání by byla praktičtější, levnější a bylo by jich víc, byla by pravidelná, tematická... Super .. takže tu máme sDílny Metodického portálu - stačí malý krok a uspořádat nějakou ve svém okolí a nebo v širším okolí. :) Jsou to setkání úžasná a inspirativní. Kdo další najde odvahu a překročí svůj stín a založí další sdílnu? :)
ModulBlogy
07. 09. 2012
Tahle třídní schůzka byla jen v I. třídě, takže jsem jít mohla. A další máme s časovým posunem mezi 1. a 2. stupněm.
ModulBlogy
13. 08. 2012
Je s ním švanda. Dnes seděl a psal "úkoly" ze Sluníčka .. grafomotorika, bludiště .. Pak mi Sluníčko donesl .. je v něm bodovací tabulka - chování a úklid (jako na táboře), vypsal se do ní, nechal vypsat i Katku a teď je zvědavý, jestli za dnešek dostanou sluníčko nebo bouřkový mrak :) .. škoda, že jsme na to nepřišli dřív .. od začátku prázdnin snad nebl hodnější :)
ModulBlogy
09. 08. 2012
no ještě Petra zapomněla v závěru napsat, že po příletu kupovala šaty a šla hned na ples :) jinak tohle je naprosto neuvěřitelný příběh a celou dobu jsem ho online sledovala s otevřenou pusou je úžasné jaké možnosti se dnes nabízí    
ModulDigifolio
14. 06. 2012
díky moc, budu se tedy těšit :)
ModulDigifolio
14. 06. 2012
Dobrý den, je možné někde nahlédnout do vytvořených pracovních sešitů či je případně získat?
ModulČlánky
10. 06. 2012
Pane Rusku, chcete-li převést něco z "naší" práce do "vaší" pak zůstanete hodně dole. Víte, už před mnoha příspěvky jsme vám vysvětlovali, že užití Google Apps má na základní škole velká omezení, z důvodu věkové hranice 13 let. Slávku, jen 3 předměty? Když jsem začínala, měla jsem těch předmětů stabilně 5 :)
ModulČlánky
10. 06. 2012
"Měli jsme napsat vysokoškolsky učitelské práci." .. pak je článek nevhodně vložen do části věnované gymnaziálnímu vzdělávání.
ModulČlánky
10. 06. 2012
"Příspěvek je zaměřen na využití Google Apps nejen ve školním prostředí. Autoři předkládají informace nabyté na nedávno proběhlé konferenci zaměřené na Google Apps i vlastní zkušenosti s využíváním těchto aplikací v učitelské práci. Čtenářům se dostávají informace o možnostech nahrazení zpravidla placených služeb službou neplacenou, navíc nabízející řadu velice moderních funkcí." .. tak se na tu vaši vlastní zkušenost ptám. Stejně jako jste se pod článkem ptal vy a mnozí, včetně mě, vám odpověděli. Konference jsem se nezúčastnila, vzhledem k výše zmíněnému obsahu, bych se ani nic nového nedozvěděla. Googlí aplikace používám se žáky, pro žáky i sama pro sebe minimálně dva školní roky.
ModulČlánky
10. 06. 2012
Na konci článku píšete "Autoři příspěvku rádi v diskusi odpoví na otázky možných zájemců o tuto službu." Tak se tedy ptám, viz výše. Odpovědi se evidentně ale nedočkám, pak mi nezbývá než konstatovat, že článek samotný má pro mě téměř nulovou informační hodnotu a mnohem zajímavější pro mě byly vložené komentáře kolegů z praxe na ZŠ. Nepopírám, že pokud někdo o googlích aplikacích četl v tomto článku prvně, pak se alespoň dozvěděl o jejich existenci. Nicméně forma článku v podobě "můžete využít k .." je sama o sobě k ničemu, pokud k tomu nedodáte jasnou a konkrétní ukázku použití založenou na vlastní zkušenosti. Výsledky práce mých žáků (nejen s aplikacemi Googlu) jsou k dohledání na www.zsstraz.cz
ModulČlánky
10. 06. 2012
Výborně, takže jsme dobrali k nějaké odpovědi. Skupinová práce s využitím Google Apps: Jaké jste například zadával téma, jaká kritéria měla práce splnit, jak žáci s aplikacemi pracovali, jaký byl výsledek, jak práci hodnotili studenti? Co se povedlo a jaké problémy se během práce vyskytly? Jsou někde k vidění hotové práce? Která další témata či vylepšení byste doporučil?
ModulČlánky
10. 06. 2012
Fajn, na katedře využíváte tak, jak popisujete. A co vaše profese středoškolského učitele, tam máte jaké zkušenosti s používáním Google Apps?
ModulČlánky
10. 06. 2012
Máme ve sborovně rozvrh učebny s vyznačenými hodinami informatiky, zbytek je prázdný. Kdo potřebuje učebnu, ten se do ní na danou hodinu (hodiny) v týdnu zapíše. Jinak myslím, že Slávka zajímal konkrétní příklad. Co  kdybyste tomu věnoval další, tentokrát opravdu praktický, článek.
ModulČlánky
10. 06. 2012
Jano, myslíš pohodlnější pro rodiče?
ModulČlánky
10. 06. 2012
Jano, co se týká rodičů, myslím, že je problém v tom, že děti jsou v užívání technologií mnohem dál než rodiče, kteří často ani neví, co jejich dítě u počítače či na internetu dělá a nerozumí tomu (vycházím ze zkušenosti a z rozhovoru s rodiči našich žáků). Pak tedy si tedy ani nejsou vědomi možných nebezpečí. Snažíme se rodiče s touto problematikou seznamovat na společných setkáních, ovšem zde zase narážíme na problém nezájmu.