ForumPráce třídního učitele (nejen) s novou třídou
U nás by se kurzu spousta dětí neúčastnila z důvodu finanční náročnosti. Nestává se vám, že děti, které na kurz nejedou jsou pak mimo? Nebo že nejede právě nějak problémový žák?
ForumPráce třídního učitele (nejen) s novou třídou
Služba pro hromadné rozesílání sms rodičům existuje: http://www.rodicevitani.cz/pro-rodice/z ... me-reseni/. Sama ji ale nevyužívám, píšu z vlastního telefonu. Volám většinou taky z vlastního telefonu, mám neomezený paušál, takže vlastně o nic nejde. Email většinou rodiče nevyužívají.
Přidávám se ke gratulantům, Míšo. Jinak jsem sice akčně přihlášená, ale má účast je ohrožena. Ten týden je asi 10 akcí a jedna dost důležitá se vyrojila v páetk večer. V neděli už musím být zase v brně. A v sobotu na otočku nevím, jestli budu schopná přijet.
V červnu už asi nezbývá opravdu nic jiného než to nějak dožít...a přes prázdniny promyslet, jak a co změnit od nového roku, něco si načíst, možná se zúčastnit nějaké letní školy. Je pravda, že v některé třídě se to sejde tak, že je jakákoli snaha o domluvu marná, ale třeba se v devítce trochu vzpamatují.
Myslím si, že snížení počtu hodin nikde stanoveno není, pouze pokud koordinátor absolvoval 250 hodin školení s akreditací, má nárok na kvalifikační příspěvek.
I my spojujeme výchovy - občanskou, výtvarnou, pracovní činnosti, dramatickou, volitelné předměty a tělocvik. V tělocviku máme spojené dva ročníky a kluky a holky dohromady.
Já jsem dělala výlet na začátku šestky, hned v září jsme jeli do lanového centra na aktivity podporující týmovou spolupráci. Do šesté třídy k nám přicházejí noví žáci ze školy, kde je jen 1.-5. ročník, takže se kolektiv dost promění.
Ano, samozřejmě, že je to možné. Mám ve třídě takového žáka a vyhodit ho nikam nemůžu... Proměnu atmosféry ve třídě pozoruji vždycky, když chybí (to je dost často). Je to téměř hmatatelná změna.
Nám inspekce ŠVP chválila, ale to už je 2 roky, od té doby jsem ho dosti zprasila, teď je tam spousta zmatků, o kterých vím, takže se moc chlubit nechci. Stáhli jsme ho i ze stránek školy. Chystám se na to o velkých prázdninách, doufám, že do té doby dají inspektoři pokoj.
Určitě využiji, až budeme brát vznik USA. Loni jsem používala například Hodiny vévody z Berry podle tohoto blogu a některé další obrazy a byla jsem překvapená, jak dobře s nimi žáci pracovali, kolik otázek je napadalo a čeho všeho si byli schopní na obrazech všimnout.
Myslím si, že užitečné je obojí - i mapa, i schéma. Každý si pamatuje jinak, v průměrné třídě určitě jednoduché schéma může velmi pomoci. Schéma antického Řecka bych viděla, Zuzano, ráda.
Nejvíc se mi z Vašeho textu líbí ta část, která přirovnává hodinu k tvoření obrazu. Než jsem začala učit, taky jsem se bála, že to bude pořád to stejné. Obávám se, že tento článek bude aktuální ještě mnoho let.
Moc se mi líbí aktivita obrácené role i odkazovaný článek, který je pro žáky atraktivní díky Evě Farné, která je v něm citována, čtivý a zároveň se z něj dozví spoustu informací. Toto téma je ve Slezsku stále hodně palčivé, ale myslím si, že bude velmi vhodně využitelný i jinde.
Hančiny a Jitčiny fotky nejdou zobrazit, pokud je nemáte nasdílené. Prosím tedy buď nastavit jako veřejné (a odkaz poupravit), nebo je nahrát sem. Díky.
Líbí se mi, že je židovským dějinám věnováno tolik prostoru. Mám pocit, že u nás se probírají velmi málo a největší prostor je věnován holocaustu. To je jistě správné, ale nemělo by to být jediné, co žáci o židovství vědí.
Tedy, slaný štrůdl s osmáky je dobrý nápad, že mě to nenapadlo samotnou! A sushi řasa do přírodopisu je nápad přímo fantastický, přírodopis neučím, tak aspoň chválím!
Ono se i v českých učebnicích občas něco najde, třeba v dějepisu Fraus. Obrázky jsou tam hrozně miniaturní, ale dají se dohledat. Například u učení o trojím lidu je Saské zracadlo. Podobná miniatura, jako je tato je ve starém třídílném dějepisu od SPN. Spíš chybí ta metodika jak s tím pracovat. Na Letní škole Moderních dějin nás s prameny ve výuce učil pracovat Viliam Kratochvil z Univerzity Komenského v Bratislavě, nedávno měl seminář na toto téma v Ostravě. Pokud byste měli možnost se nějakého dalšího zúčastnit, tozhodně to stojí za to.
Pro mě rozhodně užitečný je. Líbí se mi, že uvádíte na co konkrétně se ptáte, jak se dokumenty pracujete. Protože u nás nejsme na práci s obrazy moc zvyklí, často slouží jen jako ilustrace. Podíváme se do učebnice na obrázek, tak a teď si to napíšeme... Také se mi líbí schéma, to určitě využiji.
Zuzano, moc se těším na Vaše další příspěvky. Dneska jsem použila práci s miniaturou v sedmé třídě a byla jsem s průběhem spokojená. Pokusím se obrazy rozebírat častěji. Přeji Vám pevné nervy při krocení puberťáků.
Moc děkuji za námět, hned zítra využiji k opakování islámu v sedmé třídě. Pokud jde o standardy, souhlasím se Zdeňkem a Hankou - v této formě by představovaly skutečně pomoc pro učitele.
Jo Hani a víš jaký je zážitek vidět živou Hanu Pilařovou!? A vůbec, vás všechny. Ještě se nějakou dobu budu vzpamatovávat z toho, že fakt existujete :-)
Fantom Hajdrych mě pobavil :-) Myslím, že všichni jsme nějakého takového fantoma měli nebo máme. Nezapomenu na slastný pocit, když se mi zdálo loni o prázdninách o devítce, vzbudila jsem se se a uvědomila jsem si, že už vyšli!