Avatar
Mgr. Pavel Hodál

Poslední přihlášení 20. 09. 2021

Společenská role
Pedagog, ICT koordinátor
Webové stránky
Název školy/instituce
Základní škola Brno
Stupeň vzdělávání
Základní
ModulČlánky
7844
0
11. 05. 2017
Webináře jsou moderním a pohodlným způsobem organizace výuky. Lektoři a učitelé, zájemci o tento způsob vzdělávání mají k dispozici velké množství platforem a prostředí pro jejich organizaci.
ModulDiskuze
02. 01. 2016
ForumTechnika v rukou učitele i žáka
Mobily v rámci BYOD se snažím využívat co nejvíc. Připadá mi to praktičtější a přínosnější než školní erární zařízení. Máme školní wifinu. Žákovská síť je oddělená od školní. Pomocí filtrů na firewalu dost striktně stanovuji pravidla (antivirová ochrana, omezení stahování, přístup k některým tématům - hry, porno...) K tomu používám E2guardian Web filtering (zdarma včetně filtrů). Používám mobily v informatice, zeměpisu a přírodopisu. Hlavně pro vyhledávání informací, jako záznamové zařízení (foto, video) a hodně aplikací pro výuku. V poslední době třeba v zeměpisu řešíme hodně slepé mapy a orientaci v mapě. Je to rychlejší a efektivnější než papírové testy. Žáci to milují a píšou testy na tabletu v podstatě dobrovolně a když to mají hotové, jen se přihlásí o známku.
ModulDiskuze
12. 11. 2015
ForumŠkola a zákonní zástupci
Dostal jsem výborné reference na http://www.edupage.org. Uvažujeme o tom, že přejdeme. Je ještě někdo, kdo to používá?
ModulDiskuze
03. 11. 2015
ForumŠkola a zákonní zástupci
Používáme SAS. Systém je plně funkční a více než deset let jej používáme ke vší spokojenosti. Bohužel rozhraní programu je mírně předpotopní. Pomalu se rozhlížíme po jiném řešení. Nejlépe v cloudu. SAS má šílenou politiku ohledně cen, zejména nereálně nastavené ceny mobilních aplikací.
ModulBlogy
10. 01. 2020
Otázkou je, co učitel v praxi skutečně potřebuje. A co potřebuje student pedagogiky. Cílem studia (nebo čtení Moderní didaktiky) je získat inspiraci pro výuku, dozvědět se o jiných metodách než frontální výuka. To vše kniha splňuje. Pokud se na ni budeme dívat pohledem akademika, je kniha špatná. Problém vidím v tom, že autor recenze ke knize k ní přistupuje jako k vědecké práci. Ano, možná jako diplomka by u něj neobstála. Jenže právě tento přístup je největším problémem přípravy budoucích učitelů. Když se pak dostanou do praxe, ocení knihu, která možná nesplňuje všechna pravidla pro citace, ale je blíže realitě a čtivější, než sborníky vážených akademiků.
ModulČlánky
05. 02. 2015
Bylo by velmi lehké rozpoutat názorovou válku. Proto tedy jen velmi stručně uverdu dva argumenty, které mě hned takhle brzy ráno napadly. Učím informatiku už dvanáct let. Žáky jsem kdysi učil pracovat s MS Office 97. Ti žáci jsou dnes v praxi a znalosti ovládání prehistorické aplikace jsou jim k ničemu. Důležité jsou principy, postupy, uvažování při práci s libovolným programem. Ti žáci, kteří využívali tehdejší nejnovější Word verze 97, se nyní potkávají v praxi s naprosto odlišnou generací SW a zejména s odlišným způsobem práce. Opravdu tedy není podstatné, v čem škola pracuje. Každý z nás může najít nějakou tu funkci nebo program, o kterém má pocit, že jej "nutně potřebuje" a "určitě využije". Myslím, že realita dnešního školství je jiná a je třeba se tomu přizpusobit, hledat cesty jak dosáhnout cíle vzdělávání, kompetencí jinou cestou.  Ne učit konkrétní program a zoufat si, že pokud jej škola nekoupí, končí svět.