Avatar
Mgr. Lukáš Hartmann

Poslední přihlášení 28. 04. 2021

Společenská role
Pedagog, Rodič, koordinátor ICT
Název školy/instituce
Základní škola Hlučín - Rovniny, okres Opava
Stupeň vzdělávání
Základní
Předměty
chemie, informatika, matematika

Nic nebylo nalezeno.

ModulDUM
24. 02. 2019
Výborné...oceňuji dvojitou kontrolu řešení - součet v tabulce + smysl tajenky. Díky.
ModulČlánky
08. 02. 2019
Baví mě ta situace, když na jedné straně chodím na přednášky a cvičení, které mají zaměření na práci s igitálníi technologiemi...a na druhé straně jsem na přdnáškách, kde se řeší škodlivost jejich používání. :D Každá parta má svá data a své závěry. Pro mě z toho kouká závěr, že zlatá střední cesta, oba extrémy jsou špatně a nejsou cílem. Lidi, kteří neumí odložit mobil ani na pivu s kámošema i ti, kteří se pokřežují, jen co slyší přívlastek digtální.
ModulČlánky
01. 06. 2018
Děkuji za tipy, vyzkouším ;)
ModulČlánky
01. 06. 2018
Je radost číst takové příspěvky. Děkuji za isnpiraci. 
ModulČlánky
01. 06. 2018
Dvojka je o parník lepší než první díl. Děkuji za puzzle, ty určitě vyzkouším.
ModulČlánky
01. 06. 2018
Hurá, zajímavý článek, to se něco nového dozvím, nějaký příklad dobré praxe...nalákal mě zajímavý název příspěvku. Jdu na to......celé jsem si to přečetl a vlastně jsem zklamaný, že jsem se nic, kromě známých věcí nedozvěděl. Navíc mě pobavilo, jak je tu opět oblíbená fráze (rozuměj oblíbená u učitelů SŠ), že za vše špatné v matice mohou učitelé  ze ZŠ (upřesněno z 2. stupně). Odkud berete informaci, že pro většinu žáků na 1. stupni je matematika oblíbená? Možná je to tak, že mám jen štěstí na matikáře kolem sebe, proto mě už nebaví  a přijdou mi nefér ty kecy o špatných učitelích matematiky na ZŠ.  A pak následují dva příklady. Úravy výrazů na téhle úrovni mi vždycky přišly pro ZŠ dost mimo (kde tohle využijí v normálním životě??? Tedy kromě přijímaček na SŠ...) A kosinova věta, u které mi dojde, že i první příklad byl středoškolský, přijímačkám navzdory. Následuje chyba. Ano, natomhle je víceméně postavený konstruktivistický model učení, nejen pana Hejného, ale obecně. To už přece všichni učitelé taky ví a chápou ne? Ale nejvíc mě zaujaly dva nápady z praxe (hurá, konečně něco kromě obvyklých teorií). Ano, jsou to úlohy na procenta, které jdou prodat i jinde, ale v zásadě je to pořád učivo sedmé třídy. Nepřestává mě překvapovat, jak si učitelé SŠ představují své kolegy ze základek. Podobné úlohy, kde vycházíme z praktických věcí, jsou součástí hodin matematiky samozřejmě. Ale koukněte na přijímačky - složený zlomek, pár dalších složitějších zlomků, úprava výrazů a navrch rovnici, kterou si 95% žáků ze slovní úlohy nesestaví ani náhodou... propojení podobných úloh se životem je prakticky nemožné :( Je mi jasné, že je opravdu snadné podobný článek kritizovat, šel jste s kůží na trh, to oceňuji. Třeba bychom spolu našli shodu v tom, že jednotné přijímačky + povinná maturita z matematiky je hodně velká hloupost, hodná časů Marie Terezie či alespoň reálného sosialismu, nikoli 21. století. No nic, jdu na druhý díl, třeba něco pro sebe objevím...
ModulDUM
13. 10. 2014
jednoduchý a přitom moc hezký nápad, děkuji ;)
ModulDUM
13. 10. 2014
a koukám, že není meloun jako mesloun... ;)
ModulDUM
13. 10. 2014
Připomíná mi to vtip: Kdy si človek kupuje 18 meslounů? V hodině matematiky. ;)
ModulDUM
13. 10. 2014
Pane Hendrychu, to jste mě pobavil. Mě obecně baví učitelé, kteří mají pocit, že najdou manuál na všemoudrost, ve kterém bude vše...když na školeních slyším podobné otázky, ptám se sám sebe, jestli je opravdu jeden z cílů vychovat samostatně myslící lidi a jak se to v tom kterém případě povedlo. Já to asi říkám žákům pro vás špatně - totiž, že výsledky nejsou zdaleka tak důležité, jako cesta k nim. A ať nevěří výsledkům v učebnicích, které bývají špatně.... Děkuji asi na špatném místě, ale děkuji všem přispěvatelům zde na rvp.cz za inspirace do hodin!
ModulDUM
10. 10. 2013
v křížovce je chyba - nevejde se magnetovec...jestli stáhnete, opravte si to, ať nedopadnete v hodině jako já ;)