Avatar
PhDr. Jana Němečková

Poslední přihlášení 05. 03. 2013

Společenská role
Pedagog
Stupeň vzdělávání
Gymnázium, Vysokoškolské
ModulČlánky
11689
0
07. 03. 2013
Článek je posledním z třídílné série věnující se rozvoji čtenářské gramotnosti, respektive kritického myšlení v hodinách anglického jazyka, zde se zaměřením na 3. stupeň. Jedná se o konkrétní příklad využití postupů kritického myšlení při práci s poezií, tematicky se potom zaměřuje na pohádky a jejich sociokulturní kontext. Příspěvek také obsahuje rozbor jednotlivých aktivit a fází hodiny s odkazem na teoretická východiska popsaná v úvodním článku.
ModulČlánky
22440
0
05. 02. 2013
Článek se věnuje teoretickým aspektům rozvoje čtenářské gramotnosti v hodinách cizích jazyků na 2. a 3. stupni. Je strukturován do tří částí, které postupně představují základní pojmy, dále podmínky a překážky rozvoje čtenářské gramotnosti a nakonec základní metody a techniky vhodné pro její rozvoj. Příspěvek vychází jak z domácí, tak zahraniční literatury a odkazuje také na zjištění výzkumu PISA 2009.