Avatar
Kateřina Navarová

Poslední přihlášení 30. 03. 2016

Název školy/instituce
MŠ Kytlická
Stupeň vzdělávání
Předškolní
ModulDiskuze
08. 03. 2016
ForumMezinárodní projekty a spolupráce
Určitě je dobré se hned na začátku s novým partnerem domluvit na tom, jakým způsobem bude probíhat komunikace při plánování projektu. Osobně upřednostňuji vlastní e-mail než prostředí eTwinningLive. Dohodnout se, jestli půjde o projekt krátkodobý (tématický - zima, Velikonoce apod) nebo celoroční. Jak často bude probíhat spolupráce a plnění úkolů (osvědčilo se mi jednou za měsíc při dlouhodobém projektu). Stejně jako u Petry B. začíná vlastní zapojení dětí do projektu vzájemným seznámením dětí, představením školy apod.
ModulDiskuze
08. 03. 2016
ForumMezinárodní projekty a spolupráce
Se zapojením do projektu je vedení seznámeno. Rodičům jsme hned na první třídní schůzce vysvětlila, co znamená, že budeme spolupracovat se slovenskými školami v rámci mezinárodních projektů eTwinning. Rodiče jsou do projektu také u některých aktivit zapojeni a pomáhají s přípravou na dílčí aktivity (úkoly měsíce), například tím, že s dětmi opakují říkanky nebo části textu, které děti mají znát k dokončení úkolu, také s dětmi fotili, když jsme tvořili encyklopedii jarních rostlin.
ModulDiskuze
08. 03. 2016
ForumMezinárodní projekty a spolupráce
Mezinárodní projekty realizuji na portálu eTwinning. Ze začátku mi pomohlo proškolení od ambasadorky Petry Boháčkové. Školení se konalo přímo v naší MŠ. Ze začátku jsem měla problém s hledáním partnerské školy a ne vždy se podaří založený projekt dokončit. Najít aktivního partnera, kdy se budete stejnou měrou podílet na plánování projektu není jednoduché. Určitě bych doporučila pro učitele začátečníka spolupracovat na projektu s jedním partnerem. Samotné vyhledávání partnera probíhá na základě klíčových slov, které zadá učitel při registraci. Pak už sám vyhledává vhodnou partnerskou školu nebo je osloven novým partnerem k založení společného projektu.
ModulDiskuze
16. 12. 2015
ForumTechnika v rukou učitele i žáka
Magic Box je počítač a projektor v jedné malé skříňce, která je mobilní a můžete ji přemístit kamkoli. Součástí je ještě projekční plocha, kterou můžete umístit na podlahu a začít pracovat stejně jako na interaktivní tabuli, protože součástí je také Active Inspire. Ovládání je buď klávesnicí s myší nebo elektronickým perem. Projektor lze také natočit tak, že projekce může být umístěna na stěnu místnosti. Pokud pracujeme s dětmi s tímto zařízením, tak převážně na projekční ploše na zemi. V podstatě se jedná o interaktivní tabuli na podlaze. Výhodou určitě je, že můžete zařízení přemístit, kam zrovna potřebujete. Nevýhodou je větší počet dětí okolo projekční plochy, kdy děti zastíní projektor. Nevím, jestli je toto zařízení běžným vybavením školek a škol a pokud někde používají, tak jaké jsou zkušenosti učitelů s tímto zařízením?
ModulDiskuze
12. 12. 2015
ForumTechnika v rukou učitele i žáka
Zajímalo by mě, zda je toto zařízení pouze záležitostí mateřských škol nebo se objevuje i na základních školách. A pokud ho využíváte, tak jakým způsobem a jaké jsou klady a zápory tohoto zařízení?
ModulDiskuze
12. 12. 2015
ForumTechnika v rukou učitele i žáka
Interaktivní tabuli používám s dětmi v mateřské škole, máme Active Board. Pokud potřebuji, využívám k tvorbě příprav Active Inspire, ale spíše využívám k zrcadlení z iPadu přes Apple TV.
ModulDiskuze
30. 11. 2013
ForumTechnologie v MŠ a jejich využití
Děkuji za Vaše odpovědi. V naší MŠ používám svůj iPad v propojení s Apple TV a IT tabulí jako doplňkovou výukovou pomůcku. Aplikací pro předškoláky je opravdu nepřeberné množství a v předškolním vzdělávání se určitě dají vhodně využít. Jen jsem chtěla zjistit, jaké zkušenosti máte vy ostatní
ModulDiskuze
29. 11. 2013
ForumTechnologie v MŠ a jejich využití
Dobrý den, ráda bych se zeptala, jaké máte zkušenosti s používáním iPadu a jeho výukových aplikací v mateřské škole.
ModulČlánky
29. 11. 2013
... Otabletovat prvňáky (nebo dokonce předškoláky) může být opravdu škodlivé. V praxi používám tablet ve své práci s předškolními dětmi. Rozhodně to pro ně není nic neznámého ani nového. Tyto mobilní technologie před nimi opravdu nezatajíme. Používám výukové aplikace, kdy děti poznají, že tablet není jen o hrách a jednotvárném bušení do tabletu. A rozhodně je to velmi silný motivační prostředek, který lze efektivně ve výuce využít. Už jen to, že většina dětí zná tablet pouze jako "něco", kde hrají hry. Ve škole se seznámí také s jiným a smysluplným využitím. Výukových aplikací pro předškolní vzdělávání je spousta. Málokteré děti je mají v domácích tabletech stáhnuty. Pokud je tedy s nimi seznámím, většina z nich potom žádá rodiče, aby je doma používaly také. Zde už to není o jednotvárném bušení do tabletu, ale spolupráci a komunikaci rodičů s dětmi nad "nějakou" zajímavou aplikací.  Přiznám se, že se obracím spíš k tomu, co mohou tyto technologie dětem přinést nového a smysluplného než přemýšlet nad tím, jak jen škodí dětem apod. ...škola je zde proto, aby se jim snažila předcházet - a to nikoli nepoužíváním technologií, ale naopak jejich vhodným používáním. Asi není co dodat...