... Otabletovat prvňáky (nebo dokonce předškoláky) může být opravdu škodlivé. V praxi používám tablet ve své práci s předškolními dětmi. Rozhodně to pro ně není nic neznámého ani nového. Tyto mobilní technologie před nimi opravdu nezatajíme. Používám výukové aplikace, kdy děti poznají, že tablet není jen o hrách a jednotvárném bušení do tabletu. A rozhodně je to velmi silný motivační prostředek, který lze efektivně ve výuce využít. Už jen to, že většina dětí zná tablet pouze jako "něco", kde hrají hry. Ve škole se seznámí také s jiným a smysluplným využitím. Výukových aplikací pro předškolní vzdělávání je spousta. Málokteré děti je mají v domácích tabletech stáhnuty. Pokud je tedy s nimi seznámím, většina z nich potom žádá rodiče, aby je doma používaly také. Zde už to není o jednotvárném bušení do tabletu, ale spolupráci a komunikaci rodičů s dětmi nad "nějakou" zajímavou aplikací. Přiznám se, že se obracím spíš k tomu, co mohou tyto technologie dětem přinést nového a smysluplného než přemýšlet nad tím, jak jen škodí dětem apod. ...škola je zde proto, aby se jim snažila předcházet - a to nikoli nepoužíváním technologií, ale naopak jejich vhodným používáním. Asi není co dodat...