Avatar
Bc. Lucie Hrdličková

Poslední přihlášení 29. 10. 2015

Společenská role
Vychovatel, student sociologie a andragogiky
ModulČlánky
5070
4
24. 09. 2015
Věříte, že každý člověk má jedinečný talent? Pokud ano, další otázka zní, co s ním. Praktickou odpověď chce přinést konference „Podpora potenciálu – jedinečnost jako základ úspěchu“, která proběhne 29. září 2015 v aule Novojičínského vzdělávacího centra. Ve spolupráci s organizací Průvodce změnou, s.r.o., ji pořádají sdružení Proficio a Eduwork. Pozvána je na ni řada zajímavých odborníků od nás i ze zahraničí.
ModulČlánky
5535
0
11. 11. 2014
Článek se věnuje integraci dětí cizinců do vzdělávacího prostředí. V úvodu je popsán vývoj situace týkající se cizinců v ČR a základní strategie adaptace. Prostor je věnován především psychologické rovině adaptace a s ní spojeným problémům a rizikovým situacím. Důraz je kladen především na problémy spojené s odlišným mateřským jazykem.
ModulČlánky
7684
0
04. 11. 2014
Článek se věnuje etnicitě - popisuje její charakter a situace, kdy se tato součást naší identity nejvíce hlásí o slovo - tedy takové, v rámci nichž se setkáváme s někým, jehož etnicita je více či méně odlišná od té naší. Vnímaná odlišnost je v tomto kontextu představena jako nástroj vhodný pro poznání sebe i druhých.
ModulČlánky
14150
1
03. 09. 2014
Liberalismus, socialismus a konzervatismus - tři základní politické ideologie. Je ovšem nutné se "politicky" zařadit? Musí být naše myšlení (jen a pouze) v souladu s jednou z těchto tří ideologií? Článek upozorňuje na to, že některým slovům a priori přisuzujeme politický nádech a význam, aniž bychom uvažovali nad tím, zda je to v dané situaci na místě. Zmíněné ideologie jsou také představeny jako ne nutně si odporující myšlenkové koncepce.
ModulČlánky
4610
1
16. 07. 2014
Etnicita je součástí identity každého člověka. Je to určité "my" v nás. Je však pro existenci "my" nutná i existence "oni"?
ModulČlánky
11880
0
09. 06. 2014
V článku se věnuji tématu nadání – na úvod rozlišuji pojmy „nadání“, „nadané dítě“ a „nadané chování“. Dále se věnuji nejčastějším problémovým projevům, se kterými se učitel může v průběhu výuky nadaných dětí setkat, a snažím se je představit v souvislosti se specifickými vzdělávacími potřebami nadaných dětí.
ModulČlánky
10880
0
27. 05. 2014
Článek se zaměřuje na rizikové faktory, které ovlivňují každou komunikaci. Tyto faktory popisuje v kontextu pedagogického působení a zdůrazňuje velikost jejich významu v prostředí tříd, kde se nacházející žáci příslušící k určité minoritě.
ModulČlánky
7870
0
14. 05. 2014
Nadané dítě se často nevyvíjí rovnoměrně ve všech oblastech, je však důležité jej podporovat ve všestranném rozvoji. Sociální vývoj a jeho průběh dítě ovlivní na celý život. Článek popisuje, v čem mohou být vztahy nadaného dítěte s jeho vrstevníky specifické. Článek pracuje s termínem nadání i jako se sociálním handicapem, jak bývá někdy nadaným dítětem nezařazeným do kolektivu vnímáno, a zdůrazňuje význam sebepojetí nadaného dítěte s ohledem na to, jak naloží s vlastním talentem. Článek také zdůrazňuje význam rozvoje určitých klíčových kompetencí (sociální, komunikativní, personální) a význam tohoto rozvoje pro budoucí život.
ModulČlánky
6824
0
12. 12. 2013
Článek pojednává o plasticitě mozku, osobním rozvoji a utváření schémat a strategií v průběhu učení. Zároveň jsou zde zmíněny významné faktory sehrávající roli při tvorbě těchto strategií a jejich zpevňování, dále se lze také dozvědět informace o problematice změn těchto strategií v průběhu života.
ModulČlánky
6541
0
18. 11. 2013
V článku se věnuji problematice genderu, kterou zasazuji do kontextu inkluzivního vzdělávání. Zaměřuji se na rodinu a školu jako instituce, které se primárně podílejí na procesu genderové socializace. Je zde rovněž vymezen rozdíl mezi pohlavím a genderem. Také jsou zmíněny přínosy i úskalí, se kterými se lze setkat při reprodukci genderových stereotypů a je uvedeno několik konkrétních příkladů, jak k této reprodukci často dochází.
ModulČlánky
7008
0
06. 11. 2013
Článek se zabývá procesy identifikace rozdílů u studentů v prostředí inkluzivních škol. Je zde nastolena otázka, nakolik skutečně označujeme faktické rozdíly a kolik z nich si spíše jen částečně domýšlíme na základě svých zkušeností (a následně podle nich přizpůsobujeme svůj postoj ke studentovi). Na tuto problematiku inkluzivního vzdělávání je zde nahlíženo optikou sociálního konstruktivismu (konkrétně etiketizačními teoriemi).
ModulČlánky
5870
0
04. 11. 2013
Článek se zaměřuje na problematiku antagonistických pojmů a jejich užívání v oblasti multikulturního vzdělávání a výchovy. Upozorňuje na zúženost pohledu, který nám poskytuje duální chápání reality a společnosti. Jsou zde zmíněny primární cíle multikulturního vzdělávání a úskalí jejich naplňování. Dále je zde nastíněn pohled filosofie sociálních věd na tuto oblast.
ModulČlánky
8514
0
31. 10. 2013
V článku se věnuji problému, který představují rozdíly ve vědomostních strukturách dětí pocházejících z jiných kultur. Blíže se zaměřuji na riziko vzájemného neporozumění během výuky, které z těchto rozdílu vyplývá. Upozorňuji také na důležitost poznávání těchto struktur během prvotní fáze výukového procesu, což hraje klíčovou roli v úspěšném efektu celé vzdělávací akce.