Avatar
Bc Jana Smolková

Poslední přihlášení 24. 05. 2018

Společenská role
Pedagog, Vedení školy
Název školy/instituce
základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Stupeň vzdělávání
Předškolní
ModulBlogy
12. 08. 2020
Můžeme v lese najít houbu Vožobuli? Jak poznáme, která houba je jedlá a která jedovatá? Umíme se v lese správně chovat? Běžte s dětmi do přírody, ukazujte dětem, jak se šetrně a s úctou chovat k přírodě a společně prožívejte vše naplno všemi smysly. Pomocí různorodých pestrých aktivit můžete přirozeně propojovat a rozvíjet různé gramotnosti.
ModulBlogy
07. 03. 2019
Pojďte se zamyslet nad tím, zda je možné rozvíjet digitální gramotnost u dětí v předškolním věku bez obrazovky, co je to informatické myšlení a k čemu slouží, a zda je potřebné digitální gramotnost a informatické myšlení rozvíjet už u dětí v předškolním věku.
ModulBlogy
12. 06. 2018
Byly včely na světě dřív než dinosauři? Vidí včela žlutou a červenou barvu? Může včela sbírat pyl z jedovatých květin? Vrhněte se do světa včelího království a společně s dětmi hledejte odpovědi na otázky, poznávejte, prozkoumávejte, pracujte jako pilné včelky! Pomocí prožitků se zapojením všech smyslů, situací, her a zajímavých technik z tvořivé dramatiky můžete u dětí přirozeně propojit rozvoj gramotností.
ModulČlánky
6718
4
17. 12. 2015
Série článků se věnuje využívání informačních technologií v mateřské škole. Tento článek je jedním ze tří, na kterých se podílely učitelky několika mateřských škol. Je zde popsán pohled zástupkyně ředitelky Montessori mateřské školy v Kladně.
ModulČlánky
21054
0
10. 08. 2015
Problematika školní připravenosti dětí pomocí stimulačního programu, který vychází ze zkušeností s využíváním pomůcek a materiálů Montessori způsobu práce s dětmi do 6 let v posuzovaných oblastech školní připravenosti (matematické představy, zrakové vnímání a prostorová orientace, sluchové vnímání, paměť a řeč, grafomotorika). Využívá přítomnosti rodičů, kteří mají možnost pozorovat práci dětí a pracovat společně s dětmi.
ModulČlánky
8990
0
22. 07. 2015
Integrace v praxi předškolního vzdělávání, za jakých podmínek integrovat, rizika a přínos.
ModulČlánky
16470
0
15. 07. 2015
Lekce z tvořivé dramatiky, kterou tvoří příběh o chlapci Jozífkovi a vodníčkovi, a jedné zátoce a rybách, které v ní žijí, na téma „Člověk a voda“ aneb je užitečné si pomáhat, s environmentálním podtextem. Lekce je vhodná pro děti ve věku 4,5–6 let se základními zkušenostmi z tvořivé dramatiky.