Avatar
MgA. Lukáš Križko

Poslední přihlášení 06. 06. 2017

O uživateli
Motto: Když lidé vyučují, sami se učí. (Lucius Annaeus Seneca)
Společenská role
Vychovatel, Bývalý pedagog a pracovník portálu RVP.CZ; současně zaměstnán v soukromé sféře
Stupeň vzdělávání
Základní, Gymnázium
ModulDUM
2823
2
26. 11. 2012
Prezentace se zadanými úkoly má žáka seznámit s kánonem hlavy ze 3/4. Součástí prezentace je i pracovní list, který se používá k plnění prvního úkolu v přední části prezentace.
ModulDigifolio
12. 04. 2012
Osobní portfolio. 
ModulDiskuze
01. 02. 2012
ForumKoncepce vzdělávání, ŠVP a my
Výchova k rodičovství? Jak se dá podobný předmět učit na škole? Rodičovství je přece nejvíce o vzoru, který přebíráme po svých rodičích a ze svého okolí (strýcové a tety, babičky a dědečkové atd.). Jsou věci, které škola za rodinu udělat prostě nemůže a toto je jedna z nich. Popřípadě, jak byste definovali obsah a cíle podobného předmětu?
ModulDiskuze
26. 01. 2012
ForumModul PROFIL ŠKOLA 21 - pomoc, dotazy, nápady
Dobrý den, nemělo by být hodnocení spíše realistické? Pak teprve může mít správný dopad a může škole sloužit.
ModulDiskuze
01. 01. 2012
ForumSPECIÁL - EU Peníze školám
Je potřeba se obrnit trpělivostí. Systém Benefit není z nejživějších. Text dejte přečíst nezaujaté osobě, aby jej pochopila. Když tomu nebude rozumět, raději pasáž přepište. Jinak jde o cvik. Pátou už jsem psal na jeden zátah.
ModulDiskuze
31. 12. 2011
ForumDiskuze k předchozí verzi titulní stránky portálu
A samozřejmě další duležitou změnou je propagace zajímavých videí a audio souborů z nového AudioVideo modulu.
ModulDiskuze
31. 12. 2011
ForumDiskuze k předchozí verzi titulní stránky portálu
Reorganizace titulní strany je z ryze pragmatických důvodů. Jelikož dnešním dnem (31. 12. 2011) skončily projekty METODIKA II a KURIKULUM G, které z velké části plnily rubriky NOVINKY, PŘIPRAVUJEME a TÉMA. Proto jsme tyto rubriky z titulní strany stáhli. Zůstaly pouze ty, které zaručeně budou plněny, a to je rubrika ŽIVOT NA PORTÁLE a rubrika DOPORUČUJEME. Další změnou je jejich umístnění, které se logicky obrátilo, protože „živější“ v tuto chvíli bude život na portále, je proto logicky větší a má na titulce největší prostor. Rubrika DOPORUČUJEME je umenšena a zabírá méně významný prostor.
ModulBlogy
22. 12. 2011
Tento týden se nám portál RVP.CZ nenápadně rozrostl hned o dva nové moduly. Všimli jste si, které to jsou? První z nich je dlouho očekávaný modul AudioVideo, který v sobě integruje všechny publikované soubory s audio a video obsahem. Učitelům se tak dostává k využití „učitelský Youtube“.
ModulBlogy
18. 12. 2011
Už jste někdy přemýšleli nad tím, co se dá stihnout za tři roky života? Jednou za čas je dobré se ohlédnout a bilancovat. Jaké vlastně ty poslední tři roky byly? V posledních dnech nad tím přemýšlím čím dál tím víc. Za tři roky člověk o tři roky zestárne, ale v lepších případech také zmoudří.  V mém životě bylo v tomto období nespočet možností zmoudřet, a proto bych se o tato „moudra“ rád s čtenáři tohoto blogu podělil.
ModulDiskuze
27. 11. 2011
ForumKLUB
Dobrý večer, děkuji za váš příspěvek. Velmi hrubé shrnutí možností rozvoje tohoto portálu jsem nazančil v tomto článku: http://clanky.rvp.cz/clanek/c/Z/14573/KAM-KRACIS-PORTALE.html/. Vaše nápady se velmi podobají tomu co jsem v něm napsal. Je vidět, že některé věci jsou prostě ve vzduchu kolem nás. Bohužel už ne pro současný tým a pro současné nastavení pokračování portálu . Snad se k těmto nápadům bude mít ještě kdo vrátit na živém a ne mrtvém portálu.
ModulDiskuze
25. 11. 2011
ForumKLUB
Někdy rád příjdu . Je to asi jiné škola od školy. Větší školy mají možnost problémy rozložit mezi více zaměstnanců. Jen jsem chtěl upozornit, že administrativu řeší i jiní lidé než jen ředitelé. Rozdíl je v zainteresované skupině, které se musí škola zodpovídat, a která je tedy "zákazníkem". - děti - rodiče - zřizovatel (město, kraj) - stát - ČŠI Jen bych sem nezařazoval projekty, ty jsou "dobrovolnou" součstí práce škol a ředitelů. řešit je prostě nemusí .
ModulDiskuze
25. 11. 2011
ForumKLUB
A není to tak, že stejné problémy zažívají například živnostníci, podnikatelé apod? S byrokracijí pro učitele nesouhlasím. Učitele by se měla dotknout co nejméně, ale ředitelé jsou manažeři. Jsou na svých místech proto, aby se v tom všem uměli vyznat. Od toho berou větší platy a mají za chod školy odpovědnost. Nebo se pletu?
ModulČlánky
9281
0
23. 11. 2011
Těžištěm tohoto příspěvku je zamyšlení nad budoucností Metodického portálu RVP.CZ jako média a nad možností jeho dalšího obsahového a technologického vývoje. Je otázkou, jestli se má, v současné době již velmi komplexní, portál i nadále rozšiřovat a vyvíjet. Pro negativní odpověď na položenou otázku by svědčily i dva limity. Prvním je limitní počet cílové skupiny, kterou jsou učitelé a vedoucí pracovníci ve školství (cca 140 000 lidí). Druhým omezením jsou sami učitelé a jejich nedostatečná orientace a znalost moderních technologií, popřípadě i špatná materiálně-technická podpora v této oblasti. Oba zmíněné limity byly identifikovaným rizikem i právě končícího projektu Metodika II. Kdyby se jimi realizační tým na začátku projektu nechal ovlivnit, zřejmě by současný portál nebyl rozšířen do podoby, jaká je dnes. Proto je na otázku jasná odpovědět: „Jednoznačně ano.“ Metodický portál má smysl neustále rozšiřovat a modernizovat. A to nejen proto, že jej učitelé stále více a více používají, což dokládají neustále se zvyšující čísla návštěvnosti portálu (roční návštěvnost k 5. 9. 2011 byla 3 439 878 jedinečných denních návštěv dle Google Analytics). Ale možná také proto, že jej učitelé stále více potřebují. V rychle se měnícím odvětví ICT technologií jim portál umožňuje držet krok s vývojem a nabízí moderní edukační nástroje a formáty výukových zdrojů. V omezeném formátu příspěvku budou naznačeny další cesty rozšiřování portálu. Zmíníme se o cestách, nad kterými velmi reálně přemýšlíme. Například, jak se již rýsují základy nových modulů. Popřípadě budou pouze nastíněny myšlenky, které se v rámci sledování aktuálních trendů teprve rodí v realizačním týmu a které by se na Metodickém portálu RVP.CZ při dobré konstelaci zájmu uživatelů, dostupných finančních prostředků a zadání jeho zřizovatele, kterým je Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, mohly v budoucnu objevit.
ModulDiskuze
19. 11. 2011
ForumKLUB
Přes prázdniny v roce 2010 vznikl materiál - studie k udržitelnosti, který navrhoval minimální možné finanční řešení udržitelnosti projektu (5 mil. a 6 lidí). Na podzim roku 2010 jsme napsali první projektové záměry projektu METODIKA III. Poté vznikly další varianty záměrů, které řešili i jiné podpůrné aktivity než jen portál. Věřte, v počítači jich mám na 20ks. Na jaře tohoto roku jsme k předložení na MŠMT připravili dva projekty v podobě benefitové žádosti (podrobně rozpracovaný projekt s rozpočtem). Oba byly pozastaveny, nebo předány jiné organizaci k řešení. Na podzim jsme vypracovali žádost o prodloužení projektu na jeden rok, která byla zamítnuta. Víc komunikace a aktivního představení projektu snad už ani nejde. Metodický portál je pod skupinou 2. MŠMT, proto veškerá komunikace probíhala přes pana náměstka.
ModulDiskuze
18. 11. 2011
ForumDiskuze k předchozí verzi titulní stránky portálu
Dobrý den, včera byl stažen banner s textem o ukončení příjmu materiálů. Prázdné místo jsme nestihli nahradit novým bannerem. Dočasně tedy budete mít po přihlášení prázdné místo na titulní straně.
ModulDiskuze
17. 11. 2011
ForumKLUB
Spíše kvůli přísným pravidlům OPVK. Jinak na honoráře autorům a recenzentům šlo ročně cca 4 - 5 mil korun. Nemluvě o e-kurzech, které byly učitelům nabízeny bez nutnosti platit (byly placeny z prostředků ESF).
ModulDiskuze
17. 11. 2011
ForumKLUB
Portál byl zajištěn z prostředků ESF projektu METODIKA II.Celkový rozpočet byl necelých 75 mil. na tři roky. Z toho již určitě nebude utraceno cca 18 mil.Tzn že za tři roky bylo utraceno cca 57 mil. Roční provoz stál cca 19 mil. Ten přebytek by tedy stačil na jeden další rok provozu. Prodloužení projektu ale bylo zamítnuto. Jinak přímo na portále pracuje 12 lidí přímo, cca 20 lidí na částečné úvazky a máme na 250 recenzentů na DPP a nespočet autorů na DPP.
ModulDiskuze
17. 11. 2011
ForumKLUB
Dobrý den, v ideálním případěby by pro portál nestačilo ani 20 pracovníků. Vždyť jen DUM vzniklých z projektu EU peníze školám má být vytvořeno na statisíce. Pro ministerstvo vznikl dokument,který vyčíslil minimální personální zajištění, tak aby byl zachován poloviční příjem materiálů oproti dnešku na 6 lidí s rozpočtem 5 miliónů za rok. Z těchto prostředků by byly hrazeny i honoráře autorům - učitelům a recenzentům. V tuto chvíli je zestrany NÚV zajištěn jeden člověk (IT) a možná bude i rozpočet na tzv. resortní úkol,který budou zpracovávat pracovníci NÚV při své běžné činnosti.Kolik zvládnou připravit DUM a článků k publikování si netroufnu odhadnout. Je velmi pravděpodobné,že budou muset být zavřeny diskuze, protože zde nebudou netmoderátoři, ale to zatím není potvrzené. Stále čekáme na zadání resortního úkolu a jeho rozpočet.
ModulDiskuze
11. 11. 2011
ForumModul DUM - pomoc, dotazy, nápady
Obrázek citovat nelze! Musíte mít ideálně písemný souhlas vlastníka - držitele autorských práv s použitím ve vašem materiálu, což v tomto případě bude zřejmě nakladatelství.
ModulDiskuze
08. 11. 2011
ForumModul ČLÁNKY - pomoc, dotazy, nápady
Dobrý den, další chod portálu bude řešen skrze resortní úkol. Ten připravuje vedení NÚV na základě podkladů ze skupiny 2 - MŠMT. Resortní úkoly jsou řešeny přímo zaměstnanci ústavu a mají svůj rozpočet. Jak velký rozpočet bude a jak bude personálně tento úkol zajištěn, bude jasné až v průběhu prosince. Další projekty, které jsme v průběhu předchozího období připravili, byly vedením MŠMT zamítnuty. V tuto chvíli více informací bohužel nemáme.
ModulDiskuze
07. 11. 2011
ForumModul ČLÁNKY - pomoc, dotazy, nápady
V tuto chvíli opravdu nevíme, jak bude portál fungovat v příštím roce. Současný tým portálu skončí s koncem projektu 6. 1. 2012. Pro úplnou informaci o dalším zajištění provozu portálu se můžete obrátit na vedení NÚV a nebo na MŠMT.
ModulDiskuze
31. 10. 2011
ForumProfese učitele
Vždy je otázkou, co je příčinou nekázně. V mnoha případech je příčinou nezajímavá a fádní výuka. Vždy je potřeba se zamýšlet předně sám nad sebou, zda by mě to bavilo, kdybych byl na druhé straně (straně žáků). Nekázeň lze zvládnout nejlépe tím, že zaujmu tématem a způsobem výuky. Ale to je asi na jiné téma a jinou diskuzi. Osvědčený recept neexistuje. Pakliže ovšem nezavedete represivní opatření.
ModulDUM
7198
2
19. 10. 2011
Prezentace se zadanými úkoly má žáka seznámit s kánonem hlavy z profilu. Součástí prezentace je pracovní list, který se používá k plnění prvního úkolu uvedeného v přední části prezentace.
ModulDiskuze
30. 09. 2011
ForumKLUB
Kalendáře jsou . Jen nebyla síla se postarat o rozesílku. V pondělí se o to postaráme a kalendáře pošleme. Do týdne je budete mít ve schránce.
ModulDiskuze
09. 09. 2011
ForumKLUB
Kuzma je támhle, je z legendární předehry hry Záskok http://www.youtube.com/watch?v=OW49IhV3m7M&feature=related.
ModulDiskuze
09. 09. 2011
ForumKLUB
Jako výtvarník jsem rád používal (spíše sám pro sebe) tuto: ... Nemá talent! Kuzma je přeci támhle...
ModulDiskuze
07. 09. 2011
ForumKLUB
Jestli jsem tomu dobře rozuměla, diář by letos měl být kalendářní, tudíž až od ledna 2012 do prosince 2012. Pro učitele připravujeme v rámci projektu dva produkty. 1.Nástěnný plánovací kalendář na aktuální školní rok, který je v náhledu tohoto diskuzního vlákna nebo ke stažení ZDE. 2. Druhým je Diář INSPIROMAT na následující kalendářní rok. Ten poslední na rok 2011 je k náhledu ZDE. Nyní intenzivně připravujeme nový DIÁŘ INSPIROMAT na rok 2012 a učitelům a aktivním uživatelům portálu jej rozešleme v průběhu listopadu 2011.
ModulDiskuze
06. 09. 2011
ForumKLUB
Milá Marcelo, opravdu je nástěnný kalendář zdarma.Velikost je A3 (doufám, že si to číslování nepletu). Tady bych svou kolegyni malinko opravil, formát je A2. Na toto téma zajímavý odkaz zde. http://cs.wikipedia.org/wiki/Formát_papíru.
ModulDiskuze
31. 08. 2011
ForumTechnologie ve škole
Dobrý den, obecně je dobré nevěřit nápisům ZDARMA. To, si myslím, nevěstí nikdy nic dobrého. Navíc, když je ono "ZDARMA" časově omezeno. Většinou je to na zavedení služby a nalákání prvního počtu uživatelů, kterým poté bude nabízet placené služby. Za druhé, nikdy nevěřím stránkám, kde se prakticky nedá dohledat provozovatel (přímá adresa, telefonický kontakt apod.). Dobré je také to, když provozovatel napíše informace o pohnutkách, které jej k vytvoření toho či onoho produktu vedly, z jakých zdrojů web financuje apod. V tomto případě si před použitím podobných služeb přečtěte podmínky, než se necháte nalákat .
ModulDiskuze
30. 08. 2011
ForumKLUB
Mám ještě jeden seriál od Ludvíka Ráži "My školou povinní" - http://www.csfd.cz/film/111254-my-vsich ... u-povinni/. Sice dobově poplatný pokus o ukázku klasické školy, ale mnoho situací je vykresleno dost věrohodně.
3
9
0
veřejná
soubor materiálů pro 1 pololetí
ModulBlogy
10. 11. 2013
Pavlíno díky, zahřálo ;-)... ...díky mnoha ochotným a pracovitým lidem ten projekt ani nemohl skončit jinak :). Držím palce s dalším financováním a možná i rozvojem. Portál by si to zasloužil.
ModulBlogy
06. 08. 2013
Díky Pavlíno za hezky zprostředkovaný průzkum. Osobně mě nejvíce zamrzelo porovnání četnosti přístupů. Ten ubytek pravidelných uživatelů je docela markatní a je to škoda.  
ModulČlánky
14. 01. 2013
Nemůžu si pomoc, abych na tento článek alespoň trochu nezareagoval. 1. Zajímalo by mě, o kolik by byla studie v Česku negativnější. 2. Pořád se nedokážu zbavit dojmu, že jsou takové studie podobné tomu, a nezlobte se mému neumětelskému přirovnání, jako kdybyste se na konci 19. století ptali vozky, co může automobil v budoucnu přinést jejich zákazníkům. Doufám, že tomuto přirovnání porozumíte.
ModulDUM
14. 05. 2012
Dobrý den, také už delší dobu polemizuji se způsobem on-line komunikace pana Melichara. Asi bych na jeho místě volil méně konfrontační tón. Všem přece jde o stejnou věc, a tou je kvalita příspěvků. Na jeho otázku: "Je schéma destilace vzduchu (obr. 12) opravdu destilace zkapalněného vzduchu?", ale musím odpovědět za autorku, že nikoliv. Podle všeho jde o schéma metody zkapalňování vzduchu, nikoliv tedy o popisovanou destilaci. Ad Argon. K získání podkladů k využití Argonuv potravinářství lze ta použití  Goole překladu dohledat například ZDE.Argon má své pevné místo i tím, že je zařazen mezi pověstné ÉČKA pod označením E938! Ad. Vodivost. Zde měl asi pan Melichar na mysli doplnění slova tepelná vodivost (viz. ZDE a ZDE)? Pane Melichare, při komunikaci on-line doporučuji používat stejná pravidla, která jste se jistě naučil například v tanečních. Než začnete hodnotit kvalitu práce, uvědomte si, že ji vytvořil člověk! A nemluvě o tom, že se jedná o ženu! Nemluvě o tom, že mimo ilustrační obrázek, se zřejmě ani nejedná o chybu.
ModulDUM
16. 04. 2012
Prosím o opravu.  V názvu a v rámci prezentace se několikrát uvádí nesprávně portrét unface. Správně je en face. Za tuto chybu se omlouvám.
ModulDUM
16. 04. 2012
Prosím o opravu.  V rámci prezentace se několikrát uvádí nesprávně portrét unface. Správně je en face. Za tuto chybu se omlouvám.
ModulDUM
08. 03. 2012
Z vaší odpovědi mám v havě hned několik otázek. Proč Vám představení těchto testů nepříjde jako vhodná forma pro OSV? Proč byste tyto informace nepoužila pro středoškolské vzdělvání, když je Psychologie součstí oboru OSZ, a přitom je pro vysokoškolské vzdávání psychologů naopak zjevně zcela nedostatečná? Co má být potom náplní oboru OSZ, aby sprvně a kvalitně představila obor psychologi?
ModulDUM
23. 02. 2012
Dobrý den, děkuji za Vaše slova, zvláště za poslední větu, protože o tom celá tato debata byla. Nikoliv o "obsahu DUM", ale o možnosti jeho zneužití nekompetentním učitelem.  
ModulDUM
08. 02. 2012
Dobrý den, právě v tuto chvíli bych očekával, že se psychologové obhájí a vysvětlí nám, laikům (i toto jejich dělení respektuji) co není dobré vědět. Mám totiž dojem, a doufám že nesprávný, že obě paní psycholožky jsou jediné, které netuší, že jsou oba testy, ke kterým tato debata vznikla, veřejně dostupné i s návody jak je „úspěšné“ splnit. Uvozovky jsou záměrné, protože úspěšné splnění je velmi relativní pakliže jde o psychologie. Obávám se, že tuto devalvaci a „neetičnost“ nez­působují učitelé, ale novináři zveřejňující výklady testů a pracovníci personálních agentur, které tyto testy hojně používají. Sám jsem oba výše zmíněné testy absolvoval. A světe div se, u psychologa to nebylo. Takže problém etiky asi leží jinde. Vítám proto otázky pana Sotoláře, protože odpovědi na ně mohou lépe objasnit problematiku zmiňované „etiky“. Chápal bych ji ve vztahu k dětem mladším 15 let nebo ve vztahu ke školám a dětem s problémovými jevy. Ale tento DUM je určen pro výuku na gymnáziích, kde je záhodno o tomto oboru zevrubně informovat. Z gymnázií pochází budoucí vysokoškolští studenti a odtud přeci pocházejí i budoucí psychologové. Nemají být tedy tito žáci informováni? Nevím, proto se ptám.
ModulDUM
07. 02. 2012
  Asi je to debata podobná slepici a vejci. Jak mohou psychologové bez pedagogického vzdělání posoudit pedagogický dopad DUM? :-) Tato otázka je pouze řečnická. Jako laik proto respektuji recenzní posudek, na základě kterých jsou DUM uveřejněny. Vaše slova o selhání portálu a obvinění psychologů z porušení etiky psychologické profese, nedávám opravdu příliš velkou váhu. Protože nebyla zpochybněna pedagogická ani odborná hodnota materiálu, ale pouze "etika" a to v očích „studentky“ psychologie, tak netuším, proč by měl být DUM zamítnut. Pojďte tedy debatovat o etice výuky psychologie na středních školách. Kam až mohou učitelé zajít a co o psychologii mohou přednášet. A nemluvme o selháních. Děkuji.
ModulDUM
06. 02. 2012
Vážená pane Melichare, v tuto chvíli bych vás rád upozornil, již jako běžný uživatel portálu, na Váš velice příkrý slovník, který ve vztahu k portálu používáte. Zkuste svou formulaci vyvažovat a navrhovat reálná a pozitivní řešení! Myslím, že by se zde více hodilo navrhnout něco ve smyslu: "Navrhuji Metodickému portálu tento příspěvek znovu přehodnotit, popřípadě na základě recenze zamítnout". Vaše rychlé soudy dehonestují práci autorky i recenzenta a na rozdíl od chemických DUM, kde jste dozajista odborník a Vaše upozornění zkvalitňují zveřejněné DUM, zde pouze střílíte od boku.
ModulDUM
01. 02. 2012
Když je tedy výklad testu tak složitý, jak sama uvádíte, v čem spatřujete neetičnost paní učitelky? Protože zjevně k žádnému řádnému výkladu přeci, podle Vašeho tvrzení, nedošlo? Učitelka v prezentaci pouze naznačuje oblasti, kterých se test dotýká. O vyhodnocování kompletního testu není v materiálu ani slovo! a předpokládám, že jej ani v omezeném školním čase nemá šanci učitelka jednotlivě aplikovat. Mám pocit, že děláte z komára opravdu, ale opravdu velkého velblouda. To se občas v uzavřených a z mého pohledu až "sektářských" komunitách stává. A na základě Vašich reakcí se tohoto pocitu asi dlouho nezbavím.
ModulBlogy
17. 01. 2012
http://media.bloguje.cz/881161-zmena-vzdelavacich-paradigmat.php
ModulBlogy
08. 01. 2012
Referát je asi lepší než resortní úkol :-D. Oba ty názvy jsou stejně pro nezasvěcené lidi nepochopitelné.
ModulBlogy
04. 01. 2012
Klasické vypouštění mediálních bublin má ukázat dvě věci. 1. Pan ministr je pořád vidět, proto může být vnímán jako aktivní. 2. "Blbosti", jako kratší přestávka, zase mají odlákat pozornost od důležitých témat, jakým jsou například evropské miliardy. A média to baští a čtenář je zmaten, ale ministr zůstává dál. Mimochodem na MŠMT je v PR oddělení v tuto chvíli více než 10 lidí, kteří mají na starosti tyto bubliny vypouštět. Smutné je, že tady už vůbec nejde o školy a učitele. :-)
ModulDUM
06. 12. 2011
Dobrý den, doporučuji stránku s volně dostupnými softwary, kde je k dispizici i SW pro editaci tohoto materiálu. Odkaz je: http://autori.rvp.cz/software-ke-stazeni
ModulBlogy
17. 11. 2011
Děkuji za Vaši úvahu. V tuto chvíli je rok 2011. To znamená že už máme desetinu století za sebou. A těch prvních deset let to byl pořádný kalup. Když se ohlédnu, tak se rok 2001 a 2011 skoro nedá porovnat.
ModulČlánky
15. 11. 2011
Tento příspěvek hodnotí projekt METODIKA II, jehož hlavním výstupem je Metodický portál. Máte pravdu v tom, že je portál teprve na začátku a že bude potřebovat ještě velký čas na doladění a doplnění všech "prázdných míst". Ale projekt v tuto chvíli končí a z pohledu jeho ukazatelů je opravdu úspěšný. Kdyby tým kolem portálu mohl rozhodovat, tak věřte, že bude i nadále podpořen a zajištěn. V tuto chvíli ale všichni současní pracovníci končí, protože končí projekt. V projektu byl vyvinut nástroj (portál), který je řekněme v pilotním ověřování. Až následný provoz jej může dovést k plnohodnotnému životu. V IT světě je přechod od rozjezdu do plného života měřen na cca 5 let. Portál v této podobě má za sebou pouze roky dva. Takže z našeho pohledu jsme pro úspěšné naplnění projektu udělali maximum. Teď předáme portál příjemci, kterým je MŠMT a to skrze NÚV zajistí jeho další budoucnost.  Tým, který řešil projekt, už u toho ale bohužel nebude. 
ModulBlogy
10. 11. 2011
Dobrý den, pane Sárközi, mohl byste prosím okomentovat, co jste chtěl tímto referátem říci? Nerozumím tomu odkazu ve vztahu k tomu, co je v blogu uveřejněno a nechci Vás podezřívat, že jste chtěl na kompilovaném referátu ukázat kvalitu českého školství.
ModulDUM
02. 11. 2011
Nerad bych se pouštěl do diskuze, kde budeme řešit úmysly a pohnutky autorky DUM. V mnoha ohledech se naše názory shodují, důležitý je výklad, který musí zajistit odborník. Ze slov odborníků lze vytušit obavu k výkladům testu učitelem, řeší ale něco, co zde vyřešit nelze, a to je reálná výuka s tímto DUM. DUM prošel recenzí, proto respektuji to, že splňuje podmínky ke zveřejnění. Obecně i dobrý DUM v rukou špatného pedagoga může ublížit. A špatný DUM v rukou dobrého pedagoga se stane nedocenitelnou pomůckou. Nechme tedy na středoškolských učitelích, zda tento DUM budou schopni dobře a nezávadně využít. To ale Metodický portál zajistit nemůže.
ModulDUM
02. 11. 2011
Jen pro dokreslení o čem jsem mluvil ve svém předešlém příspěvku. Google vám najde 15 000 000 odkazů k tomuto výrazu (viz odkaz níže). Je jeden zveřejněný DUM opravdu tak velký problém? Souhlasím, že výklad patří do ruko odborníka, ale myslet si, že neexistuje možnost zjistit, jak se s testy pracuje, je v dnešní době dost naivní představa. Je potřeba vnímat, co se žáci o věcech mohou dovědět skrze internet. V tomto případě je dle mého "laického" názoru kvalifikovaný výklad pedagoga mnohem lepší variantou než sebevzdělávání žáků skrze google. Tam se dá udělat mnohem více škody. https://www.google.com/#hl=en&sa=X&ei=WAixTsncB8nDtAbch7m8Aw&ved=0CBUQBSgA&q=baum+test&spell=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=8e7c505c86c873c1&biw=1679&bih=872
ModulDUM
01. 11. 2011
Nedramatizujete zde příliš? O tomto testu se během několika minut na internetu dovím tisíckrát více, než zde. Navíc Psychologie je na mnoha školách vyučována formou semináře, takže tyto základní informace mohou vyhovovat obsahu výuky. Opravdu vám nerozumím.
ModulDUM
01. 11. 2011
Mohu vědět v čem je neetické informovat žáky o tomto testu, když je dnes běžně dostupný na internetu? To že je tento test známý neznamená, že je znemožněno jeho použití. Nebo se psychologové bojí, že se laici doví něco o jejich postupech? Přiznám se, že vám nerozumím.
ModulBlogy
17. 10. 2011
A konečně je tu i fotka čarodejnice.Také děkuji za setkání. Bylo to super ;-).
ModulBlogy
28. 09. 2011
A tady je: http://www.kosmas.cz/knihy/150740/spatni-zaci-rebelove-a-jini-geniove/ http://www.zkola.cz/zkedu/rodiceaverejnost/vzdelavaniprodospele/respektovat/knihy/default.aspx http://www.zkola.cz/zkedu/rodiceaverejnost/default.aspx http://www.zkola.cz/zkedu/rodiceaverejnost/odkazynazajimavewebovestranky/1847.aspx http://www.littlemodernist.com/team/jana-novackova
ModulBlogy
28. 09. 2011
Pro ty, kteří neradi kopírují odkazy jsem tady vytvořil seznam.
ModulBlogy
28. 09. 2011
Na jednu stranu s vámi souhlasím, na druhou stranu je to tak, že v budoucnu můžou na portále blogy přibývat jako houby po dešti a bude ještě hůř. Například na http://aktualne.centrum.cz/blogy-a-nazory/ jsou blogy rozděleny na  V.I.P. blogy nahoře - zřejmě jde o osobnosti, které byly osloveny, nebo spolupracují s deníkem a na ty ostatní – blogery níže. Pakliže v budoucnu přibude blogů a blogerů, budeme muset podobně uzpůsobit titulní stranu blogů na portále, protože číst vše o ICT se opravdu nedá :-D.
ModulBlogy
15. 09. 2011
Tak to je pro muže asi největší Hardcore, který by si nepřál ani na minutu zažít. Děkuji pokorně všem aktivním vychovatelkám :-D.
ModulBlogy
09. 09. 2011
Něco podobného je velmi krásně popsáno v tomto videu http://www.ted.com/talks/ken_robinson_changing_education_paradigms.html. Ve 21 století učíme podle vidění světa z 19. století.  Proto je nutné učit teoretickou chemii 94% žáků, kteří se z 99% toho co se uči potkají pouze v praktické podobě, nikoliv teoreticky. Podobné otázky si od počátku kladu i u ostatních přírodních oborů (Fyzika, Biologie, Geologie - Zeměpis), ale nejen u nich. Proč se učit matematiku, když prakticky využiji jen trojčlenku a procenta? Zbylé věci se dají dohledat? K čemu potřebuji znát výčet českých autorů a jejich děl? Když jsem je v životě nečetl a zjevně ani číst nebudu? Atd. Čím více se od nás vzdaluje 19. století, vzdaluje se nám i školství a vzdělanost od současnosti.  
ModulBlogy
09. 09. 2011
Poslední dobou se nám daří naplnit Vaše prosby skoro okamžitě :-D. V pravém sloupci dole.