ModulČlánky
2155
0
21. 09. 2020
Článek přináší ohlédnutí za sedmou minikonferencí odborného panelu pro matematickou gramotnost projektu Podpora práce učitelů (PPUČ), která se konala 26. srpna 2020 v Praze. Setkání se zúčastnili zástupci větších i menších projektů, které mají v gesci problematiku matematické gramotnosti. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut české republiky (NPI ČR).
ModulBlogy
15. 05. 2020
O prázdninách je velká část televizních i rozhlasových zpráv zaměřena na dopravní nehody. Média se předhánějí ve výpočtech tragických víkendů, v počtu zraněných, a bohužel i mrtvých. V těchto nehodách figurují samozřejmě také děti. Za děti mají odpovědnost především jejich rodiče a je na nich, jak se jejich děti budou chovat. Ale i my učitelé je můžeme v rámci výuky něco o bezpečnosti v silničním provozu naučit, a třeba jim tím zachránit život.
ModulBlogy
14. 04. 2020
V dnešní době je samozřejmostí, že už i malé děti používají mobilní telefony plné různých her a aplikací. Je těžké, až skoro nemožné, je od těchto zařízení na chvíli odtrhnout a donutit je jít hrát nějakou hru, natož takovou, při které se musí hýbat. Elektronické hry jim totiž dávají zažít vše, po čem emočně prahnou – vítězství, tvořivost, soutěživost a sounáležitost. Ale co jim chybí, je pohyb. Ten je ovšem nesmírně důležitý. Nemám iluze, že by náš svět mobilní chytré telefony či jiná zařízení v dohledné době opustily. Spíše naopak. Náš svět bude elektronikou čím dál tím víc prošpikován. A my se tomuto trendu budeme muset přizpůsobit.
ModulBlogy
12. 03. 2020
Při různých pořadech v televizi, diskusích v rozhlase, v novinových článcích nebo prakticky kdekoliv na internetu se neustále dozvídáme, že se všichni málo hýbeme, jak nám klesá kondice a že špatně jíme. V mnoha případech je to opravdu tak, ale co s tím můžeme udělat? Jak podpořit děti, ale třeba i jejich rodiče v chuti se více hýbat a jíst zdravě. A čí je to vlastně problém? Školy, rodiny, vlády? Myslím, že toto je téma úplně pro všechny, ale především pro každého jednotlivce, který chce být zodpovědný sám za sebe.
ModulBlogy
14. 01. 2020
Mobilní telefon se stal během posledních deseti let nedílnou součástí našeho života. A to nejen pro podnikatele a dospělé, ale i pro děti, již od útlého věku.
ModulČlánky
2410
0
10. 07. 2019
Žádné jiné roky než ty s devítkou na konci nejsou pro český nebo československý hokej tak zásadní. Jsou to roky 1949, 1969 a 1999.
ModulČlánky
4250
0
18. 03. 2019
Úloha na rozvoj digitální, matematické ale i čtenářské gramotnosti, v níž si žáci sami vytvoří zdravý a vyvážený jídelníček na základě jimi nalezených hodnot různých potravin. Žáci si procvičí vyhledávání informací na internetu, práci s tabulkovým editorem, mohou využít i různé funkce na jednoduché spočítání požadovaných výživových hodnot a především se dozví, jaké potraviny jsou pro ně vhodné a v jakém množství. Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.
ModulČlánky
3491
0
05. 02. 2019
Článek je zaměřen na objevování možností rozvoje matematické a digitální gramotnosti ve vyučovací hodině TV pomocí netradičních úkolů, které si žáci mohou sami navrhnout. Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.
ModulBlogy
16. 01. 2019
Všude kolem sebe čteme, že děti mají málo pohybu. Ano, asi je pravda, že se děti málo hýbou. Může za to naše uspěchaná a možná i trochu přeelektrizovaná doba. Ale tak to prostě je.
ModulBlogy
31. 10. 2018
Zeptal jsem se sám sebe, co rozhoduje o kvalitě našeho života? Odpověď byla vlastně strašně jednoduchá. Jednoznačně zdraví! To, že jsme zdraví, vlastně vůbec nevnímáme, až do doby, kdy zdraví nejsme.
ModulBlogy
07. 09. 2018
Nedávno jsem na Metodickém portálu RVP.CZ narazil na článek „Jídlověda, aneb jak podpořit zdravé stravování“. Jsem otcem dvou chlapců, kteří navštěvují základní školu, a protože vím, jak to máme doma se zeleninou, tak jsem se začetl.
ModulČlánky
3136
0
27. 02. 2018
Hodnocení žáka je ve škole velmi důležité, jelikož jím může být motivován, odměňován, posouván dále, ale také demotivován. Řada odkazů a jednotlivých článků níže nabízí příklady úloh z různých oblastí vzdělávání a k nim připravené ukázkové hodnocení, včetně žákovských řešení. Úkol, řešený na Národním ústavu pro vzdělávání, vychází přímo ze dvou opatření v DZ 2015–2020, a to F.5.4: připravit podpůrné materiály, jako jsou přehledy hodnocení/známkování uvádějící kritéria pro hodnocení a škálování různých aspektů žákova výkonu, a modelové příklady ilustrující výkon žáka na různých úrovních. Doufáme, že příklady, které zde naleznete, budou sloužit pro Vaši praxi a budou Vás inspirovat k tvorbě vlastního hodnocení žáků, které je bude motivovat.
ModulČlánky
3802
0
20. 02. 2018
Hodnocení žáka je ve škole velmi důležité, jelikož jím může být motivován, odměňován, posouván dále, ale také demotivován. Řada odkazů a jednotlivých článků níže nabízí příklady úloh z různých oblastí vzdělávání a k nim připravené ukázkové hodnocení, včetně žákovských řešení. Úkol, řešený na Národním ústavu pro vzdělávání, vychází přímo ze dvou opatření v DZ 2015–2020, a to F.5.4: připravit podpůrné materiály, jako jsou přehledy hodnocení/známkování uvádějící kritéria pro hodnocení a škálování různých aspektů žákova výkonu, a modelové příklady ilustrující výkon žáka na různých úrovních. Doufáme, že příklady, které zde naleznete, budou sloužit pro Vaši praxi a budou Vás inspirovat k tvorbě vlastního hodnocení žáků, které je bude motivovat.
ModulČlánky
3139
0
03. 05. 2017
Metodické komentáře obsahují ilustrativní úlohy pro vybrané očekávané výstupy na úrovni minimální, optimální a excelentní. Ilustrativní úlohy a metodické návody mohou pomoci učitelům s naplňováním vzdělávacího obsahu a výběrem učiva vzdělávacího oboru Tělesné výchovy.