Avatar
Mgr. Šárka Opatová

Poslední přihlášení 28. 09. 2020

O uživateli
Zajímám se o využití technologií ve výuce anglického jazyka.
Společenská role
Pedagog
Název školy/instituce
Gymnázium Děčín
Stupeň vzdělávání
Gymnázium
ModulBlogy
02. 03. 2020
V lednu jsme uzavřeli projekt B2 SUPPORT, v kterém se vzdělávaly naše angličtinářky, jež vyučují studenty, u nichž je úroveň anglického jazyka minimálně na úrovni B2. Po uplynutí dvaceti měsíců jsme se ohlédli za všemi aktivitami, sepsali závěrečnou zprávu a vytvořili finální e-book. Je sdílen zde: https://joom.ag/aYiC Díky našim zkušenostem, novému vedení školy a dalším akčním plánům na její vývoj, jsme …
ModulBlogy
28. 02. 2020
Sdílíme hotový e-book, který zachycuje průběh a aktivity, jež proběhly během 20 měsíců trvání našeho projektu 'B2 SUPPORT', který byl podpořen grantem od programu Erasmus Plus Evropské Unie. V projektu se vzdělávaly čtyři učitelky anglického jazyka, jež vyučují skupiny pokročilých studentů úrovně B2 a výše. Přidal se k nim do odpoledních hodin roční jazykové přípravy s …
ModulBlogy
25. 10. 2019
Učitelky anglického jazyka z Gymnázia Děčín zvou kolegy angličtináře z jiných škol na seminář (zdarma) s aktivitami do výuky a radami ohledně žádostí Erasmus Plus grantů, který se bude konat 3.prosince 2019, od 15:30 do 17:00 v učebně IT3 v budově Gymnázia Děčín. Po skončení budou možny dotazy a individuální konzultace. ONLINE LETÁK: https://view.genial.ly/5dadabfa55c1950f7668477a/horizontal-infographic-diagrams-seminar-pro-ucitele-anglictiny-gymnazium-decin ONLINE PŘIHLÁŠKA K VYPLNĚNÍ: https://view.genial.ly/5dadabfa55c1950f7668477a/horizontal-infographic-diagrams-seminar-pro-ucitele-anglictiny-gymnazium-decin   Těšíme se na setkání …
ModulBlogy
25. 10. 2019
Poslední mobility na plánované kurzy pod programem Erasmus Plus v projektu naší školy 'B2 Support' byly uskutečněny toto léto. Během července srpna vyjely 4 vyučující anglického jazyka, které učí i studenty úrovně B2 a výše,  nebo vyučují jazykové volitelné semináře do Velké Británie a Irska. Vždy se jednalo o 14-denní jazykový kurz, jehož náplní byla angličtina, …
ModulBlogy
22. 11. 2018
Na úvod malá vysvětlivka: Učím anglický jazyk na Gymnáziu Děčín, kde máme od června 2018 projekt "B2 Support". Zjednodušeně řečeno, my angličtináři se na vyšším gymnáziu potýkáme s výukou studentů úrovně B2, někdy i C1. Je třeba se dále vzdělávat a k tomu nám má v tomto projektu pomoci jedna mobilita na jazykový kurz, kurz ve škole během roku s …
ModulBlogy
11. 09. 2018
Dobrý den, publikuji zde odkaz na instagram naší paní učitelky Gabriely Novákové, která od pondělí navštěvuje kurz anglického jazyka v Brightonu, ve Velké Británii:  B2 Support Brighton Dvoutýdenní jazykový kurz pro pokročilé je součástí našeho projektu B2 Support. Naše dvě vyučující se již vrátily z Galway a Edinburghu. Bylo pro ně velmi zajímavé, mimo angličtiny a poznávání okolí, i být v roli …
ModulBlogy
27. 08. 2018
Dobrý den, tento blog jsem založila, abych ukázala, jak lze podpořit ze strany školy učitele anglického jazyka, např. prostřednictvím projektu Erasmus+, akce KA1, která umožňuje vysílat učitele na kurzy do zahraničí. Naše škola má zatím jednu zkušenost s Erasmem +, a to s projektem IPZVAJARES. Více zde: http://www.gymnaziumdc.cz/erasmus   Zde je i video o projektu IPZVAJARES   https://www.youtube.com/watch?v=It_xmzlSQxw   Náš nový projekt pod grantem programu Erasmus+ …
ModulČlánky
31. 03. 2020
Dobrý den, chtěla bych se zeptat. zkoušela jsem ZOOM a je výborný, poněvadž se dá docela lehce ovládat, je tam možnost prezentací, zároveň mohu vidět žáky, přepnout si jenom obrazovky, je tam chat. Někteří kolegové používají Discord, kde žáci nejsou vidět.A já když jej zkusila, bylo vše černé, což mě odradilo. Na Twitteru jsou u ZOOM fotky dětí, info pro školy, ale náš informatik říká, že je to od 18 let. Jsem zmatená. Má někdo informace? Já jsem třeba našla, že ZOOM zvedl hranici 40 minut právě kvůli školám a je to pravda, fungoval mi déle, nic se po 40 minutách nevyplo. Budu vděčná, pokud někdo má info.
ModulČlánky
01. 02. 2017
Dobrý den, využití VR, konkrétně v hodinách angličtiny,momentálně řeším. Osobně jsem vlastníkem plastového headsetu iget Virtual' za cca 400 korun. Poprvé jsem se s VR setkala v létě na kurzu v Cambridge, děkuji Erasmus+:), kde nám to dali jednou na hlavu a byl to hezký vizuální zážitek. Pustili nám nějakou aplikaci s příšerami z vodních hlubin, nevím přesně co. Bohužel to bylo na samém konci kurzu a žádné větší školení jsme z časových důvodů nedostali, což se nám učitelům moc nelíbilo. Ve VR vidím obohacení zejména hodin přírodních věd ( VR pro mediky bude lepší pro studium než obrázky v učebnici ) nebo umění. Mne to zajímá jako zpestření výuky a novinka, co stojí za prozkoumání. A jako se vším, mělo by se to použít smyslupně, ne jen aby se to použilo.. V každém případě jsem zatím zjistila toto: - Nejlevnější jsou tzv. cardboards- papírové brýle - na ebay seženete jeden kus za cca 30 korun. Takže pro skupinu 16+ studentů na aj by to nemuselo být tak nákladné. Přes heureku najdete google cardboards zhruba za 135 kč jeden kus. - Z mých studentů má vlastní cardboard tak 1 ze 16, takže běžně to mezi studenty není. Nelze říct: 'Přineste si cardboard.' -Do hodin angličiny, my máme ve škole semináře na reálie, vidím zatím na použití výše zmíněné 'google expeditions'. Jsou zdarma. Umožňuje tzv. field trips, tedy výlety, kdy jste ale vlastně ve škole. Avizují, že je to možnost pro školy, jak ušetřit za výlety. Učitel navádí přes svůj mobil studenty jako v cestovce, nastaví se jako průvodce a studenti si jej najdou a chodí s ním např. po Mount Rushmore. To je místo, kde jsou vytesáni američtí prezidenti do skály. Učitel hýbe šipkami a říká k tomu komentář. On sám ty brýle v tu chvíli na sobě nemá. Google již tam má komentář s informacemi předepsaný, aby to učitel mohl číst. Jak znám učitele, každý si to upraví pro své potřeby, ale je to dobrá kostra. Samozřejmě se učitel může ptát studentů otázky, co vidí, ví apod. - Jeden z argumentů pro VR je, že si lidé více vybavují zážitky, tudíž by si víc pamatovali o těch věcech zažitých přes VR. - Odhaduji, že studenti by to spíše uvítali než aby byli otrávení. Jsem překvapena negativním přístupem studentů toho staršího ročníků v článku. Co se po nich vlastně chtělo? - Moc věcí na aktivity do hodin opravdu nemohu najít. Na youtube jsou 3D videa, třeba New York, která ale nejsou vytvořena ke studijním účelům a jsou dlouhá. Velmi zajímavé je 3D video, kdy akrobat šel na provaze mezi tehdy ještě stojícími Twin Towers. Učíme v semináři o 9/11 a bylo by to pěkné zpestření. Jste jako on, když tam jde. Dlouhá videa jsou nevýhoda, pokud do toho budete dlouho koukat, budou vás bolet oči. ! Před rozhodnutím používat cardboards ve třídě - každý student potřebuje smartphone, na kterém to VR půjde, to nejsou všechny, a dále - jsou menší a větší cardboards. naštěstí studenti preferují menší mobily a větší než 5.3 moc nemají. Já sama mám ale 5,5 a nevejde se mi do klasické cardboard. ! Veškeré ty věci jde vlastně nahradit normálním videem, ale bez toho 3D zážitku. Když máte na sobě ty brýle, neruší Vás okolí, to může být plus. Takže je to celkem komplikované VR ve škole vyzkoušet. Pokud bych sehnala do školy cardboards, třeba za příspěvek od chápavé Unie rodičů, určitě narazím na smartphony studentů. Někomu nepůjde připojení na školní wi-fi nebo nebude mít kvalitní mobil. Takže toto jsem zjistila za týden, co jsem si objednala plastový VR headset a uvidím, co dál zjistím a co se dá dělat. Jdu si něco zjistit o tom českém vývojáři Tomáši Mariánčíkovi a co dělá. Zdravím, Š.Opatová