Avatar
Jakub Mazuch

Poslední přihlášení 18. 02. 2021

O uživateli
Student Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy, obor informatika - matematika pro 2. stupeň ZŠ a SŠ. Od r. 2017 působí na v IT STEP Akademii na pozici lektor dětské akademie, později též jako metodik a garant dětského vzdělávání. Paralelně učí na SPŠE Ječná odborné předměty se zaměřením na programování, operační systémy (teoretická informatika, Microsoft Azure, Linux
Společenská role
Pedagog, Student
Webové stránky
Sociální sítě
Název školy/instituce
SPŠE Ječná / Gymnázium Jana Keplera / itStep Praha, s.r.o.
Stupeň vzdělávání
Gymnázium
Předměty
informatika, matematika
ModulČlánky
726
0
09. 02. 2021
Článek se zabývá možnostmi výuky počítačové grafiky na základních školách. S ohledem na vytíženost informatiky článek ukazuje různé koncepty zařazení počítačové grafiky z různých pohledů na danou problematiku.
ModulČlánky
1006
7
08. 02. 2021
Článek řeší možnosti sestavení rozvrhu hodin v reakci na nové pojetí informatiky, zejména s ohledem k navýšení její časové dotace. Článek se zakládá na reálných podmínkách českých základních škol.
ModulČlánky
1999
3
06. 01. 2021
Text se zamýšlí nad výukou informatiky a s tím souvisejících aplikací. V jakých ohledech je vhodnější používat placené programy a v jakých ohledech je lepší se přiklonit spíše k freeware programům.
181
0
19. 11. 2020
Článek ČT24 se zabývá znovuzavedením distančního vzdělávání a analyzuje vhodnost online výuku napříč různými ročníky.
ModulČlánky
08. 02. 2021
Děkuji za Váš komentář. Tuto problematiku však v článku také zmiňuji: "Učebna informatiky je obsazena 18 hodinami informatiky. V důsledku čehož tedy zbývá dostatečný prostor pro umístění dalších mimoinformatických aktivit, které jsou přímo spojené s prací na počítači (výuka kancelářských balíků, výuka počítačové grafiky, zájmové útvary apod)." Z mé praxe se běžně vyučuje 6 nebo 7 hodin denně, tedy 30 - 35 rozvrhovych oken. V počítačové učebně, tedy zbývá 12 - 17 hodin, které nejsou obsazeny informatikou.
ModulČlánky
08. 02. 2021
Děkuji za komentář. Můj článek vychází z praxe českých základních škol, proto je tedy role ICT koordinátora a učitele informatiky spojena. Souhlasím s Vámi, že aktuální situace málokdy umožňuje vedení školy tyto role rozdělit tak, jak to navrhuje dr. Neumajer, v svém článku, na který odkazuji v textu (