ModulČlánky
7994
0
27. 03. 2008
Třetí část seriálu popisuje konkrétní aktivitu a stručná pravidla pro mladé tazatele, jak postupovat při rozhovoru např. v rámci dějepisného projektu.
ModulČlánky
8866
0
27. 03. 2008
První část seriálu se věnuje především ústní historii jako historiografické metodě. Úvodní vstup do minulosti představuje vývoj, kterým Oral History prošla a prochází a jaké jsou její hlavní principy. Současně je naznačena cesta, jak tuto metodu zařadit do výuky dějepisu a k čemu žáky vede.
ModulČlánky
7664
0
27. 03. 2008
Druhá část seriálu se věnuje především ústní historii jako metodě využitelné při výuce dějepisu. Detailně je naznačena cesta, jak je možné koncipovat dějepisný projekt – čemu je dobré věnovat větší péči a pozornost a jaký přínos to může pro žáky představovat.
ModulČlánky
10253
0
21. 03. 2008
Příspěvek popisuje příklad začlenění průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech do ŠVP. Ukázky byly získány z ŠVP pilotních základních škol, které se účastnily projektu ESF PILOT Z.
ModulČlánky
18006
0
25. 02. 2008
Lidé milují symboly, znají ale skutečně jejich původ a význam? U našich státních symbolů nejspíš ano, u ostatních evropských států to bude jistě horší. Odhalujme společně jejich tajemství.
ModulČlánky
9993
0
07. 01. 2008
Znají žáci občanská sdružení a organizace v obci? Co vědí o Červeném kříži, charitě, dárcovství krve, o organizacích sportovců, lidí postižených? Jsou sami členy nějakých organizací?
ModulČlánky
6705
0
18. 09. 2007
Příspěvek je zaměřen na proces vývoje OSV jako samostatného vyučovacího předmětu v rámci výuky v ZŠ Hanspaulka v Praze 6. Je zde popsán vývoj od původního vyučovacího předmětu Etická výchova až po vznik samostatného vyučovacího předmětu vycházejícího z RVP ZV. Významným prvkem je také úzké a velmi intenzívní zapojení celého pedagogického sboru do aplikace metod zážitkové pedagogiky ve vyučování.
ModulČlánky
8379
0
23. 07. 2007
Přinese výuka podle ŠVP zlepšení schopnosti žáků pracovat s textem?
ModulČlánky
5060
0
12. 12. 2006
Příručky, které mají napomoci učitelům dějepisu při tvorbě učebních osnov.
ModulČlánky
6264
0
06. 12. 2006
Následující náměty mají sloužit nejen pro ilustraci toho, jak mohou být fotografie využívány pro podporu výuky konkrétního chronologického tématu nebo tematického okruhu, ale také jak mohou být využívány, aby pomohly žákům naučit se analyzovat a interpretovat.
ModulČlánky
10928
0
06. 12. 2006
Příspěvek se zabývá karikaturou s politickým kontextem, kterou můžeme nalézt v novinách na celém světě a která bavila i minulé generace.
ModulČlánky
9142
0
30. 11. 2006
Příspěvek má sloužit jako informační a metodický podklad pro vyučující, kteří na základě širšího historického rámce mohou zařadit práci s historickou fotografií do výuky. Fotografie lze ve výuce plně využít především tehdy, pokud jsou zkoumány v kontextu probírané látky.
ModulČlánky
7238
0
20. 06. 2006
Článek poskytuje náhled na celkové pojetí vzdělávacího oboru Dějepis v rámci RVP GV, zdůrazňuje hlavní priority a zaměření výuky a vyjadřuje se k obsahu oboru.
ModulČlánky
6349
0
20. 06. 2006
Příspěvek se vyjadřuje k pojetí a prioritám jednotlivých tematických celků vzdělávacího oboru Dějepis v RVP GV.
ModulČlánky
14747
0
06. 02. 2006
Praktický příspěvek je zaměřen na popis aktivit, při kterých se žáci učí pracovat s historickým dokumentem; poznávají postup historika při zkoumání historických dokumentů, učí se klást otázky, na které si pak prostřednictvím práce s historickým dokumentem odpovídají.
ModulČlánky
16265
0
03. 01. 2006
Příspěvek je zaměřen na popis aktivit, při kterých se žáci učí pracovat s historickým dokumentem, seznamují se s postupem historika, který tyto dokumenty zkoumá. Učí se klást otázky, na které si pak na základě své práce odpovídají.
ModulČlánky
10706
0
19. 12. 2005
Cyklus článků, plánů lekcí, dokumentů a pracovních listů pro výuku dějepisu.
ModulČlánky
10104
0
12. 12. 2005
Příspěvek je zaměřen na popis aktivit, při kterých se žáci učí pracovat s historickým dokumentem, prakticky poznávají postup historika, který dokumenty zkoumá. Učí se klást otázky, na které si pak prostřednictvím práce s historickým dokumentem odpovídají.
ModulČlánky
11337
0
13. 09. 2005
Autor se v příspěvku věnuje výuce historie 20. století v hodinách dějepisu. Mezi evropské trendy ve výuce dějepisu patří multikulturní líčení dějin. Žáci by si měli prostřednictvím dějepisné výuky osvojit kritický přístup k historickým skutečnostem.
ModulČlánky
8453
0
05. 08. 2005
V úvodu příspěvku se autor věnuje přístupu Rady Evropy k výuce dějepisu. Prostřednictvím nového pojetí osnov pro výuku dějepisu by mělo dojít k posílení vzájemného porozumění a důvěry mezi národy. Důraz by měl být kladen na dějiny 20. století. Žáci by se měli učit se získanými informacemi pracovat, kriticky je posuzovat a vytvářet si vlastní názory a postoje. V závěru se autor věnuje pojetí vzdělávacího oboru Dějepis v RVP ZV.