Avatar
Mgr. Zdeněk Slejška

Poslední přihlášení 11. 10. 2011

O uživateli
- učitel, lektor, manažer projektu, ředitel vzdělávací NNO - otec, pejskař - běžkař, cyklista, vodák, turista,... - fotograf, kutil
Název školy/instituce
Egredior o.s.
ModulDiskuze
05. 12. 2010
ForumSpřátelené akce
Dan Franc říkal, že bude záznam asi za týden, ale jen z hlavního sálu - posluchárna 131. Zřejmě bude na stránkách Wikinomics.
ModulDiskuze
12. 10. 2010
ForumNÁPADNÍK, aneb Napište nám
Ahoj, musím uznat, že profil se povedl!!! Je přehledný a je příjemný v něm pracovat. Tolik aspoň můj první dojem. Smekám před programátorem a vychytáním věcí, které byly dlouho v plánu.
ModulDigifolio
19. 09. 2010
Obecné osobní portfolio mého života.
ModulDiskuze
20. 05. 2010
ForumJaké otázky řeší celá škola?
Abych se uměl profesionálně poradit s kolegou, na to opravdu nepotřebuji vyjíždět o víkendech a běhat po stráních, prolézat provazovými pavučinami, překonávat minová pole, s důvěrou padat nebo přenášet princezny, papírky a míčky... A když připravuji projetový den, spoléhám na odpovědnost a kreativitu jednotlivců, protože právě oni povedou svoje dílny. Sami. Dobrý den, pokusím se zareagovat na tento text pana Sotoláře. Jsem přesvědčen o tom, že jste určitě schopen se poradit a určitě připravit projektový den jako jednotlivci. Potud souhlas. Jenže opravdu o tom má být současná škola? Když se podíváte kolem sebe, v zásadě všude vidíte, že je čas, kdy je nutností jít dále a vytěžit potenciál synergie ze spolupráce lidí. Jsem přesvědčen, že právě školy vypadají, tak jak vypadají, neboť učitelé jsou mnohdy sólisté a NEUMĚJÍ spolupracovat. A tudíž to ani neumí naučit žáky. Přínos teambuldingových akcí jedle mého názoru v zásadě dvojí: 1) mají napomoci tomu, aby se učitelé (v případě, že budeme mluvit o těchto akcích pro pedagogy) naučili spolupracovat a nikoliv "jen" pracovat spolu. 2) tím, že se lidé poznávají v neobvyklých situacích, tak mají možnost překonat zaběhané stereotypy. Tudíž pak vědí více o svých spolupracovnících a dokáží se pak lépe zorientovat v běžných situacích. O tom, že je nutné na kurzu s danou aktivitou dobře pracovat a vytěžit z ní patřičné věci již psali kolegové... Hodně mě překvapuje to, že se pořád nepřekonává stereotyp učitelů sólistů
ModulDiskuze
20. 05. 2010
ForumJaké otázky řeší celá škola?
to p. Dědková A nešlo by to třeba tím, že by se našel spolu s nimi způsob, kde i třeba tu Pythagorovu větu v životě využijí? Mám dojem, že by tomu pak lépe rozuměli. D.
ModulBlogy
18. 02. 2010
Zřejmě pro nikoho jiného z naší rodinky by se nadal najít přiléhavější název než pro toho, který bude spojen s modulem digitálních učebních materiálů. DUMy jsou totiž jak raketa, která stoupá stále výš, jak také ukazuje nová vychytávka v DUMech, kterou dnes Ondřej zprovoznil. A tak když kreativci přišli s návrhem "Supermana" okamžitě Tereza navrhla SuperDUMA a ten mu zůstal. A jak to tedy s modulem DUM a Superdumem je?
ModulČlánky
11703
0
16. 02. 2010
Na adrese www.rvp.cz, kterou již dnes řada učitelů zná, funguje Metodický portál od roku 2005. Díky podpoře ESF se do roku 2008 podařilo Výzkumnému ústavu pedagogickému v Praze, který projekt realizuje, portál významně proměnit a především zvětšit do podoby, která si získala mezi pedagogy příznivý ohlas. I díky tomu se v lednu 2009 rozběhl pokračující projekt Metodika II. V průběhu projektu jsme zjišťovali mezi uživateli, co na portálu oceňují, co jim chybí, popřípadě jaké by si přáli změny. Poslední průzkum byl učiněn v závěru prvního projektu v květnu 2008 a vedl ke změně a posunu portálu.
ModulBlogy
14. 02. 2010
Na začátku února oslavil modul digitálních učebních materiálů svoje dvouleté narozeniny. K těmto narozeninám dostal DUM nový kabát. Ale pozor! Je zde ještě jedna novinka a to učitelská rodinka!
ModulBlogy
31. 01. 2010
Dnešním dnem končí jedna éra Metodického portálu a začíná nová. Tentokráte se nejedná však o jeho novou podobu či nové funkce, ale o jeho zázemí a vedení. Od 1. února povede projekt nový kapitán. A tak to beru jako příležitost se ohlédnout a zavzpomínat.
ModulDiskuze
15. 12. 2009
ForumJak zaujmout a motivovat žáka
Dobrý den, moje vzpomínky. - Rozhodně mě motivovalo, když učitel věci dělal s námi - tělocvik, výtvarka ale i pokusy, výpočty... - Když bylo znát, že dané problematice opravdu rozumí a dal do toho kus sebe. Svoje vidění, postřehy, zkušenosti - když dělám pálenku, probíhá tam toto a toto a jednou se mi povedlo, že... - Rozhodně jsem si pamatoval to, dkyž to bylo spojeno s nějakou zajímavostí, perličkou - jak se dorozumívají některé druhý živočichů, co bylo na pozadí historických událostí... - Co mi přišlo vždy skvělé, když při dané věci něco vzniklo a když to bylo smysluplné a dalo se to použít při běžném životě - básnička pro někoho, nabíračka na okurky, poznání jaké bude počasí apod. Dan
ModulBlogy
22. 11. 2009
Jedna z prohlášení, které řadím mezi myšlení odcházející doby je, že je nutné si svoje know-how chránit před konkurencí. Jsem hluboce přesvědčen, že je to názor, který je spojen s obdobím, kde jeden musí zvítězit a porobit ostatní. V tomto období je totiž nutné mít esa v rukávu, která trumfnou ostatní a dostanou je na lopatky, je to období boje. Jenže je to také období, které je charakteristické malou možností informování se navzájem a vidění hodnoty v druhých...
ModulBlogy
07. 11. 2009
"Ale já na portálu nenajdu nic zajímavého...Kvalita příspěvků je hodně nízká... Nic mě tam nezaujalo." Tak s takovými názory se setkávám od počátku spuštění portálu a je to již několik let. Na začátku, kdy portál obsahoval několik desítek příspěvků, jsem tomu rozuměl. Teď mi tento problém nepřijde tak černobílý a snažím se hledat, kde je zakopaný pes. Kladu si tedy otázky.  Jestliže jsou málo kvalitní, jaké by měly být? A kde je vzít? Nebo jsou čeští učitelé tak hyperkritičtí?
ModulDiskuze
04. 11. 2009
ForumTipy do výuky
Zkusím nakousnout jedno téma, které si z přednášek řeším. Hodně jsem pracoval v oblasti prožitkové pedagogiky. Zde se pracuje s teorii tzv. komfortní zóny. Jejím základem je, že se účastník vystavuje novým podnětům, které rozšiřují jeho zónu pohodlí, ve které se pohybuje. Je nutné zvolit učící krok dostatečně přiměřený, aby nedošlo k opaku. To teď souznění s přednáškou a otázkou, kdy přestává učení (viz část o S. Kovalikové). Jenže v prožitkovce, kdy můžeme mluvit i o tzv. dobrodružné pedagogice se pracuje hodně s momentem rizika, překonání sebe sama apod. Ne že bych byl skalným zastáncem adrenalinových aktivit, ale přijde mi zajímavé se podívat na to, že zde prostě nějaké učení funguje, ač to porušuje svým způsobem to o čem se na přednášce mluvilo. Jen připomínám, že je nutné dělat přiměřený krok. Ale velmi živě si vzpomínám na euforii lidí, kteří si skočili na hrazdičku a jak je to dostalo o level výš minimálně v sebedůvěře. Co vy na to? Jaké vysvětlení pro tento typ výzvy a učení se skrze ní zde uplatnit?
ModulBlogy
10. 10. 2009
V minulém týdnu jsem měl možnost s kolegou se zúčastnit mezinárodní konference učitelů Learning teacher network v Ljubljani. Sjelo se zde přes 150 ředitelů, učitelů či zástupců různých organizací působících ve vzdělávání z 20 států (především z Evropy, ale byli zde i zástupci z Kanady, USA a Ugandy).  Jednalo se o 6-tý ročník setkání, který měl letos v podnázvu "Tvořivostní učení pro udržitelný svět". Je pro mě vždy inspirací se zúčastnit takovéhoto setkání, neboť se najednou člověk dostane z českého pohledu na ten mezinárodní a zjišťuje cože to vlastně máme společného a kam směřují různé vzdělávací trendy. Jen se například dozvědět, že na světe je kolem 60 milionů učitelů, je docela zajímavá informace, když si člověk uvědomí, že těchto 60 milionů lidí utváří do určité míry to, jak bude svět fungovat v dalších letech.
ModulBlogy
28. 08. 2009
Další pozvánka do zákulisí a kuchyně projektu Metodika II a co nového čeká na uživatele Metodického portálu.
ModulDiskuze
25. 07. 2009
ForumArchiv
Jano, myslím si, že tento postup je velmi dobře použitelný. Nejdříve to rozjet v diskusi a pak naspěrovat na jinou technologii (v tomto případě wiki), která umožní tu tvorbu. Chtělo by to však asi opět v prvopočátcích nějaké rozjížděče, aby opravdu něco začlo vznikat. Věřím, že se pak další chytnou Je tedyotázka jaké lidi s jakou aprobací budeme míét k dispozici, D.
ModulDiskuze
22. 07. 2009
ForumKLUB
že mám zásoby na horší časy... Co je pozitivního na hloupých rozhodnutích?
ModulDigifolio
22. 07. 2009
Pohled na moji tvorbu, která se v průběhu času proměňuje.
ModulDiskuze
20. 07. 2009
ForumArchiv
Osobně si myslím, že nápad Jany je skvělý počin pro část wiki - sborovna Již se těším, jak se to bude rodit. Jinak přidávám nápad: - způsob "brainwritingu" na nějaké téma, které by byla aktuální a potřebovali bychom najít různá řešení.
ModulDiskuze
29. 06. 2009
ForumProfese pedagoga/ředitele MŠ
Dobrý večer, po čase se vracím k tématu muži ve školách (školkách). Jsou pro mě zajímavé postřehy ze zahraničí od Václava i pohled Bohunky na "ženské" práce. Za sebe to vnímám tak, že v globálu jako muži nejsme extra vybaveni pro práci s malými dětmi. Znám kamarády, kteří na sebe dokáží navázat děti jakéhokoliv věku, kteří na něm pak visí a dožadují se jeho přítomnosti. Vím však, že to není trvalá záležitost. Je to hodně o tom, jak se také zmiňoval Václav - alternativní posuny (lesní školka apod.), kde vidím jakousi výzvu a více dobrodružného ducha, který v mužích stále dřímá. Obdivuji osobně trpělivost mnohých žen při výchově a neustálém koloběhu věcí, které s malými dětmi jsou. Přitom mi je jasné, že pohled mužů a styl výchovy je pro malé děti taktéž nesmírně důležitý. Hodně vnímám to, že do 6 let je díte značně vázáno na ženský vzor a přístup. Po šestém roku mám dojem, že přichází chvíle mužského pohledu. Jako ideální by mi přišlo vyvážení mužsko-ženského principu ve všech výchovně-vzdělávacích institucích. Samozřejmě to naráží na zavedené mechanismy, ale proč se nebavit o ideálech Každopádně by mi přišlo zajímavé se bavit o tom, jak dostávat mužský přístup více do těchto zařízeních. Mě přijde třeba zajímavé uspořádání "dnů s otci" Máte nějaké osvědčené postupy, jak to dělat?
ModulDiskuze
29. 06. 2009
ForumKoncepce vzdělávání, ŠVP a my
Dobry vecer Jano, klidne prijdte, jestli jste Vam to vyjde Sam jsem zvedav, jak to dopadne. Ma trida bude prezentovat sve zaverecne rocnikove prace na tema RECKO - sloh+literatura+vytvarna vychova... a pak daji asi rodicum diktat, aby vedeli, zac je toho loket Mejte se hezky S. Svatopluku, jak bylo při zpětném návratu do lavic?
ModulDiskuze
12. 06. 2009
ForumKoncepce vzdělávání, ŠVP a my
Díky Sašo za moc zajímavé postřehy lidí z kursů. Myslím si, že kladení otázek je obrovské mistrovství ač se to zdá jako naprostá banalita a samozřejmost. Jen to vydržet oněch 30 sekund a nepoložit další otázku je svým způsobem um. Jak to v tazateli hryže - rozumějí tomu, proč nikdo neodpovídá, mám to říct jinak...? A jenom když si vezmeme co musí tázající udělat za procesy. Musí pochopit otázku, ujasnit si svůj postoj, nalézt správná slova a pak to ještě vše říct jasně. Prostě věda A moje zkušenost říká, že vždycky se najde někdo, kdo odpoví. I když to někdy trvá dlouho. Ale moje doporučení v této oblasti zní - vytrvat a nezaplnit prostor sám. Jaké další finty využíváte ostatní při kladení otázek? A ještě k panu Brdičkovi. Díky za další pokračování příspěvku. Dostává to do další roviny, které bych se klidně věnoval dál, ale radši v dalším tématu, abychom neskákali od jednoho k druhému. Může být?
ModulČlánky
20034
1
09. 06. 2009
Jak se ovlivňuje tělo a myšlení? Jak reaguje tělo na zátěž a co se nám při tom honí hlavou? Jsou různé možnosti, jak to vyzkoušet a někdy stačí jen málo. Třeba si „jen“ zaběhat a dát průchod myšlenkám.
ModulDiskuze
05. 06. 2009
ForumHodnocení žáků a evaluace školy
Takže ještě jednou dobrý večer, je to zajímavé. Přeci však ještě doplňující otázky. Rozumím tomu tak, že žáci si v různých časových úsecích stanovují kritéria? Myslím tím někdy před konkrétní hodinou někdy před nějakým blokem hodin a někdy na začátku školního roku na celé období? Jaký je váš postup při rozbíhání tohoto systému, když píšete, že jde o postupnou mravenčí práci (čemuž naprosto rozumím)? K listu hodnocení spolupráce. Není problém v tom, že po vícečetném používání žáci již vše vyplňují "automaticky"? PS: A jelikož vidím pod pokličku Metodického portálu, tak mohu prozradit, že ohledně portfolií se leccos připravuje Myslím, že to bude hooodně zajímavé!
ModulDiskuze
04. 06. 2009
ForumHodnocení žáků a evaluace školy
Dobrý večer Svatopluku, je příjemné číst a vidět tak báječnou věc, kterou prezentujete. Bude skvělé až tento prostor bude zaplněn podobnými ukázkami a učitelé si zde vzájemně budou předávat svoje zkušenosti. Díky moc za vaši vlaštovku! Rád bych se zeptal. Mluvíte o jasných kriteriích k hodnocení. Mohl byste je nějak popsat? Dával jste je dohromady sám či s kolegy nebo s žáky?
ModulDiskuze
04. 06. 2009
ForumProfese pedagoga/ředitele MŠ
Dobrý den, bylo by možné zde ty předsudky nějak pojmenovat? Říct, kde se berou... Já ze svého pohledu rozumím tomu, proč muži mají problém s prací s malými dětmi, ale rád bych slyšel ty předsudky. A Václava, bojovníka za mužská práva, zdravím, ale rád bych od něj třeba slyšel, proč si myslí, že někde to funguje o něco lépe než u nás. Co na to analýzy?
ModulDiskuze
04. 06. 2009
ForumHodnocení žáků a evaluace školy
Dobrý den všem. Rád bych upozornil na rubriku portálu - Hodnocení žáků, kde je podrubrika sebehodnocení žáků (http://www.rvp.cz/sekce/512). Mám dojem, že je zde již docela dost zkušeností i z této oblasti. PS: A Jendo za nějakou dobu můžeš ukázky vložit do připravované wiki na portálu , určitě se tam uplatní.
ModulDiskuze
29. 05. 2009
ForumKoncepce vzdělávání, ŠVP a my
Dobrý den všem, určitě existuje mnoho způsobů, jak vtahovat různé skupiny do života školy. Dovolte mi se však vrátit k původnímu článku a zkusil bych nás vyzvat k tomu, abychom postupně zkoušeli nalézat nápady, jak rozvést jednotlivá doporučení. První je toto: Táhněte, netlačte! Vytvářejte prostředí, které vyvolává u žáků potřebu klást otázky, pomáhejte jim pronikat do podstaty a porozumět. Výuka je často chápána jako přenos znalostí, jenže opravdové vzdělávání se uskutečňuje pouze tehdy, když žák pociťuje potřebu hledat řešení pro otázky, které považuje za relevantní. Jak se takové prostředí vytváří? Jaké maličkosti či postupy to ovlivňují? Mě se například osvědčilo klást před žáky již od druhého stupně reálné problémy - např.: Na našem sídlišti je neutěšený problém s vandalstvím, jak jej pořešit? Když je to najednou ne "jako", ale musí zjistit důvody, hledat řešení, navrhnout jej, komunikovat s odborníky, udělat konkrétní kroky, tak je to neuvěřitelně baví. A kolik věcí se na tom pro reálné fungování naučí ani nevypisuji Určitě to ale není jediná možnost. Co se osvědčuje vám?
ModulDiskuze
25. 05. 2009
ForumOtcové a matky zakladatelé
Dobrý den, asi nejste jediná Obzvláště komické je to při oficiálních jednáních. Ale radši Dane. Díky.
ModulDiskuze
24. 05. 2009
ForumOtcové a matky zakladatelé
Dobrý den všem, je již asi na čase, abych vystoupil ze své anonymity a představil se. Moje jméno můžete nalézt v kontaktech realizačního týmu projektu Metodika II, který rozjíždí i tento diskuzní modul Mám tu čest již 4 roky se podílet na jeho realizaci a vývoji. Moji hlavní snahou a zároveň zodpovědností je, aby projekt dobře šlapal a především se portál vyvíjel a sloužil učitelům v praxi. A jak jsem se k tomu dostal? V roce 2005 jsem dostal nabídku tento projekt rozjet. Protože jsem se do té doby pohyboval v oblasti vzdělávání učitelů (sám vystudovaný učitel) - pořádal jsem kursy týmové spolupráce, projektové výuky, metodiky prožitkové pedagogiky apod., tak mě záměr vybudovat místo, kde by se učitelé vzájemně inspirovali, zaujal a vydal jsem se tímto směrem. Díky dobrému týmu a podpoře vedení VÚP se podařilo vybudovat medium, které snad již v současné době nabízí leccos zajímavého. První projekt skončil v září 2008 a protože jsme měli spousty nápadů jak pokračovat, tak se jede dál. V trochu jiné sestavě, ale o to zase s větším entuziasmem Věřím, že nejen tato první inovace portálu, ale i ty další, které přijdou, napomůžou vybudovat něco nového a užitečného. Přál bych si, aby zde opravdu časem vznikla určitá "učící se komunita", která bude nabízet nové pohledy na výchovu a vzdělávání. Těším se na diskutování nejen s vámi, ale i s dalšími účastníky fór. Hezký den, Zdeněk alias Dan
ModulDigifolio
27. 02. 2011
Zdá se, že by tento pohled potřeboval aktualizovat... ;-)
ModulBlogy
07. 05. 2010
Dobrý den pane Balík, myslím si, že jste uhodil hlavičku na hřebíček. Opravdu je to tak, že pokud se něco neuděje uvnitř učitelského stavu, tak jej nikdo nebude brát vážně a žádný z politiků se nebude zabývat tím, zda má prosazovat přidání financí do školského rozpočtu. Ač by to bylo tak zapotřebí. Jistě nejde házet všechny dohromady a jistě platí to co píše Jana Kneřová o něco výše. Jenže takových je málo a jedním z nich jste i vy pane Balík, jenže bohužel za učitelstvo mluví "průměr" a ten je přesně takový, jaký jste vykreslil. Není pak divu, že nejen politici, ale i další lidé se v zásadě vysmějí a nemají chuť chodit na třídní schůzky a podporovat to, aby učitelé měli vyšší platy. Neboť nevidí důvod. Je nutné, aby se ukázalo, že důvod k tomu přidávat je. A nedá se čekat na to, že někdo rozetne začarovaný kruh za samotné učitele. Díky za váš sebekritický blog.
ModulBlogy
27. 04. 2010
Trochu mě mrzí, že se zde objevuje špatný údaj. Portál byl spuštěn původně v roce 2005 v pilotním provozu a ostře v roce 2006. Tak, aby nedošlo ke zmatení.
ModulBlogy
27. 04. 2010
Jakube, jaká je realita VŠ? Slyší tam někdo na podobné požadavky, které zde uvádíte? Jste jediný nebo je vás většina, kteří by toto uvítali? Moc by mě zajímalo, zda se proměňuje situace na fakultách na obou stranách.
ModulČlánky
25. 02. 2010
Dovolím si zareagovat ač nejsem autorem :-) Ke Cloud computingu - ano například využívání Google docs je ukázkou tohoto trendu. K porozumní žáků určitě nepomůže pouze sledování Metodického portálu, ale díky tomu, že si zde učitelé mohou vyzkoušet různé technologie a způsoby komunikace (diskuse, tvorba digifolia, blogování apod.) tak je možné nahlédnout do světa žáků, kteří žijí v tomto světě.
ModulBlogy
23. 02. 2010
Tak po prvním odhalení jsme dneska přistoupili ke slíbenému losování. Do osudí čepice bylo vloženo všech deset jmen lidí, které se zde zúčastnili zdejšího tipování. A Terezka vytáhla Lenku Říhovou, které doputuje balíček našich nových hezkých předmětů :-) Gratulujeme! A odhalení nastane již brzy, sledujte bedlivě jednotlivé moduly ;-)
ModulBlogy
23. 02. 2010
Vybrali jste si k tomu hezké datum :-) K tomuto svátku brzo přijde i nadělení pro samotný modul ;-) Blahopřeji. D.
ModulBlogy
18. 02. 2010
Přátelé, velmi mě těší (a nejenom mě), že vaše tipování je tak pestré. Dneska dojde k prvnímu odhalení toho kdo je kdo.
ModulBlogy
06. 12. 2009
V základu bych se přidal ke kolegyním. Pokud neexistuje postupné formování žáků směrem k jiným způsobům výuky, tak si zvláště na "praxi" musí téměř každý vylámat zuby. K aktivizujícím metodám bych dodal ještě tolik, že je dobré o tom přemýšlet v kontextu dlouhodobé práce. S tím, jak se žáci budou v těchto metodách rozvíjet, tak je možné je neustále rozvíjet s nimi a tudíž nebude docházet ke stereotypu, o kterém píšete. A zde bych odkázal třeba na Blooma, na kterém se dá krásně postup jednotlivých vzdělávacích cílů a s nimi propojených metod ilustrovat. Od těch, které budou rozvíjet znalosti přes analýzu až k hodnocení. Nejde vyrukovat na žáky s vyššími formami, protože oni se nejdříve musí naučit pracovat na nižším stupni. Pozor na past toho, kde je učitel a kde se pohybují žáci...
ModulBlogy
06. 12. 2009
Skvělé a úžasné vaše rozhodnutí. Myslím si, že postřehy od studentů učitelství mohou být velmi přínosné. Jsem osobně moc rád, že jste našel tu odvahu. Přeji hodně zdaru. Dan
ModulBlogy
20. 11. 2009
Dovolím si drobnou polemiku. Je zde dáno do protipólu tvořivost a rutinně vyzkoušené postupy. Myslím si, že především na ty vyzkoušené postupy se dá pohlížet různě. Není asi od věci využívat postupy, které se osvědčily a tam, kde je to účelné je zařadit. Protože příliš experimentu také může být na škodu. Neboť ten výsledek je dosti nejistý. Myslím si, že ten problém s diskusí a polemikou se žáky má v podtextu obavu z narušení autority a sesazení z "piedestalu". Domnívám se, že si tuto nejistotu dovolí ten učitel, který si je jist tím, co dělá(ví např. jak může danou situaci řešit) a ten, který nemá problém odhalit svoje slabá místa. Což je ovšem obtížné.
ModulBlogy
20. 11. 2009
Hodně zajímavá připomínka. Docela by mi přišlo dobré ještě udělat nějakou cílenou reflexi se žáky, kteří se toho účastnili, jak to opravdu vnímali, co si u toho uvědomili a třeba to srovnání s dnešní dobou. Nevíte zda něco takového proběhlo?
ModulBlogy
17. 11. 2009
Chce se mi křičet SLÁVA! Již nějakou chvíli se chystám k blogu o spolupráci a tohle je přímo nahrávka. Pavlíno, gratuluji vám a vašim kolegyním, že jste přešly přes pomyslný most a okusily to, čemu se musíme všichni učit. A především vám děkuji, že se o to dělíte s ostatními. Spolupráce je fenomén, který si zaslouží hodně moc přízně. Jsem osobně zvědav zda budou i další mety, ke kterým se přiblížíte, jako jsou společné náslechy, společná příprava různých hodin až po společnou výuku :-) Hodně zdaru.
ModulBlogy
10. 11. 2009
Příjemné poslouchat zážitky. Možná by stílo za to zprostředkovat nějaké zkušenosti s učitelováním takto. Možná by to někomu vyhovovalo lépe :-)
ModulBlogy
03. 11. 2009
Dobrý den, přidám ještě jeden pohled. Mám dojem, že rozdělení na kluky a holky je také jednou z důležitých bran k porovnávání. V okamžiku, kdy by byly skupiny promíchané, mám dojem, že by to trochu ubralo na plynu.
ModulBlogy
03. 11. 2009
Zajímavá úvaha. A smím se zeptat jak tyto věci reálně aplikujete? Myslím si, že by bylo skvělé se podělit o to jak se to daří něztratit se ve slepých uličkách.
ModulBlogy
03. 11. 2009
Přijde mi velmi důležité, že se téma učitelství dostává do medií. Myslím si, že je velmi důležité vyhledávat zkušenosti, které jsou mezi lidmi, jako jste vy pane Oldřichu. Myslím si, že by bylo úžasné, jak je projekt "paměť národa" udělat něco jako "paměť učitelů" a třeba zde na stránkách portálu. Je to přesně o tom, že mohou být mezi zkušenými matadory velmi cenné zkušenosti a klidně i jen drobnůstky, které někdo v rámci práce s žáky využije a které by sám musel objevovat dlouhé roky... Kéž by bylo takových jako jste vy více. Není nějaká cesta, jak byste mohl povzbudit zkušené matadory k podobnému sdílení zkušeností? Určitě za nahrávku budeme rádi a pokud by se zadařilo ji i nějak dále využít, určitě nebudeme za portál proti. Díky!
ModulBlogy
25. 10. 2009
A Jendo, nestálo by za to nalézat dobré příklady? Jak se říká: "Příklady táhnou" a myslím si, že když budeme vytahovat ty dobré, tak se jich více lidí chytne. Víme, že není jednoduché se měnit, ale je dobré vidět, že to jde a především proč, co tomu konkrétně přispívá, jaké maličkosti tomu napomáhají apod. Když po těch školách jezdíš, zkus vytáhnout tyto věci. Třeba to pomůže (a možná i tobě ;-))
ModulBlogy
16. 10. 2009
A pro ty, kteří to nestihli, tak zde jsou záznamy :-) - http://archiv.nova.cz/multimedia/snidane-s-novou-16-10-2009-metodicky-portal-rvp-cz.html - http://archiv.nova.cz/multimedia/snidane-s-novou-16-10-2009-metodicky-portal-rvp-cz-ii.html
ModulDigifolio
13. 10. 2009
Tak Tě konečně vítám mezi námi, naše báječná editorko:-))))
ModulBlogy
13. 10. 2009
Zdravím, ano na konferenci byly celkem tři vystoupení za ČR. Jedno měly dámy z Univerzity Pardubice o tvorbě stadardu učitele v ČR, druhou měl můj kolega Jaroslav Faltýn ohledně výstupů projektu Pilot G a jeho příspěvek se jmenoval: Změna v myšlení učitelů v procesu přechodu k plánování vlastního ŠVP. A poslední trochou do mlýna jsem přispěl já s prezentací o metodické podpoře a tvrobě učitelské komunity kolem Metodického portálu. Název prezentace byl: Učitelé jako webová komunita.
ModulČlánky
11. 10. 2009
Nebylo by možné požádat o publikování základních prvků, na kterých byla kampaň postavena?
ModulČlánky
11. 10. 2009
Což takhle se inspirovat a v modulu wiki zkusit také založit část, která by se věnovala mapování dění ve školách pomocí fotografií?
ModulBlogy
11. 10. 2009
Dobrý den, zaujal mě váš příspěvek a díky za něj. Z mého pohledu je dobré ještě říct jednu věc. Může být totiž důslednost a důslednost. Je mezi nimi velmi malý rozdíl, ale jeden funguje a druhý nefunguje. Mám dojem, že ve vašem blogu je podstatná jedna věc, kterou jste napsal. "...Klidně jsem mu vždy věnoval úsměv a zeptal se, zda rozuměl tomu, jaká je podmínka dalšího jednání mezi námi..." Nepřestal být pro vás partnerem a udržel jste rovinu, která pro Pavla nebyla potupou. Myslím si, že to je hodně podstatné. Neboť v okamžiku, kdy začne učitel vynucovat důslednost pomocí svojí formální autority a začne se jednat spíše o "buzeraci" žáka, v ten okamžik je vše ztraceno. Mám podobnou zkušenost s vlastním synem. V okamžiku, kdy si trvám na některé činnosti, kterou by měl udělat, ale kdy ví, že jej mám rád, tak není problém.
ModulDigifolio
08. 10. 2009
Skvělé, že je zde první pokus :-) Prostoru je zde opravdu dost a fantazii se meze nekladou... Vzhůru do toho.
ModulBlogy
06. 10. 2009
Napadá mě, že i to, že se se dozvídáme o tom, že existuje plagiátorství, že si lidé ťukají na čelo a již poměrně hlasitě protestují proti tomu, co se děje v politice, že hooodně lidí nebere již pana Klause vážně, je důkazem jakési svobody. Bylo by to možné takto veřejně psát před 20-ti lety? Nebylo a sláva, že to je možné. Myslím si, že jsme asi byli hodně naivní, když jsme si mysleli, že projdeme uúskalími svobody a demokracie bez projevů, které se právě projevují. Je ale sympatické, že již po 20-ti letech vznikají rozsáhlé iniciativy, které se bouří. Mám dojem, že je skvělé to, že nemusíme v tomto žít 50 let, ale to zrychlování doby přispívá i k tomu, že prostě je před námi krok dále. Kam, to je otázka a hledání. Každopádně mi je sympatické, že se o tom mluví a hledá se. Podporujme to i těmi kroky, že se zde k tomu budeme vyjadřovat a provazovat to s tím, jak mohou v tomto úsilí pomoci učitelé a třeba i portál.
ModulČlánky
06. 10. 2009
Je příjemné číst o tom, že se udržitelné vzdělávání realizuje na našich školách. V rámci Evropy se toto téma hodně akcentuje a vznikají školy, které se tímto způsobem profilují a které tvoří celé sítě.
ModulDigifolio
27. 09. 2009
Protože se zabývám zážitkovou pedagogikou (a vím, že s ní máte také zkušenosti :-)), zajímalo by mě, jak vnímáte rozdíly mezi hrou s prvky virtuality a hrou, která je nemá? Jak je vnímají žáci? Bohužel blog žáků na odkazu není dostupný. Díky, Dan
ModulBlogy
24. 09. 2009
Myslím si, že v kontextu toho, co jste zde nabídnul za polemiku bych se vlastně zeptal: Co je vlastně ta moudrost? Mám dojem, že ono přísloví je založeno na určitém obrazu člověka, který je znalý věcí a vědění. Proto to bylo o opakování. Myslím si, že se v současnosti posunujeme ve vnímání moudrosti někam jinam a tudiž i nebude sedět přísloví. Co to tedy v dnešní době je moudrost? Jak ji definovat?
ModulBlogy
22. 09. 2009
Oldřichu, vítejte! Jsem rád, že jste věrným přispěvatelem. Doufám, že inspirací bude stále dost a že přijdou i další blogeři a i čtenáři s chutí komentovat...