Avatar
Lucie Slejšková

Poslední přihlášení 16. 04. 2014

Společenská role
Rodič
Název školy/instituce
EDUin, o. p. s.
Stupeň vzdělávání
Vysokoškolské
ModulDiskuze
24. 01. 2012
ForumModerátorská nora
Lidičky, našla jsem dnes náhodou 61 nahlášek, smazala jsem je - spamy pokračují. Snad to nevadí, že jsem zasáhla, tohle mi přišlo takové samozřejmé. A všimla jsem si tématu Pracovní doba pedagogů - to by možná chtělo do jiného šuplíku, ale do toho už nešťourám .
ModulDiskuze
22. 01. 2012
ForumČtenářská gramotnost
, díky. (Mimo téma, moderátoři prominou: znáte scénku z Báječných let pod psa, kdy Kvido má paní Šperkové ukázat, jak krásně čte a je adeptem na recitátora. Přečte větu: Ema mele maso - a povídá: "Ema mele maso? Co to je za kravinu?" ). Syn doma s nadšením čte cokoliv, už jen z pouhé zvědavosti a hrdosti, že si to přečte sám. Třeba nápis na pytlíku s rýží . Ema ho nechává značně vlažnějším .
ModulDiskuze
19. 01. 2012
ForumČtenářská gramotnost
Jano, díky za tvou zkušenost. Ne, to nebyla řečnická ? . Možná jsem to napsala nepřesně, ale měla jsem na mysli možná něco trochu jiného. Synek přečte v slabikáři krátkou větu, resp. sousloví, a když se ho zeptám, co to znamená, tak se ukáže, že těm slovům nerozumí. Že třeba přesně nezná význam slova. A říká, že ve škole se o tom nebaví, že stačí, když to dobře přečte. Jinak s reprodukcí textu to zkoušíme, když synovi čteme, nebo když se spolu díváme na pohádku. To mi nepřijde brzy - s pomocí dovede říct, o čem to bylo, jednoduše, ale vystihne několik momentů a s dalšími pomohu. Vracím se k technikám ČG: nevím, co je pro prvňáky adekvátní přístup ve škole, s čím by měli začínat, a tudíž pak nevím, co by s nimi měla paní učitelka dělat. Zatím mi ale bohužel přijde, že nedělají vlastně nic, prostě jen čtou nahlas a to stačí. Měla jsem za to, že už od počátku by měli jakoukoliv formou učitelé ověřovat, že děti rozumí tomu, co čtou. Nebo ne? Dívám se na to laicky, jako rodič, učitelské vzdělání mám pro 2. stupeň a SŠ .
ModulDiskuze
18. 01. 2012
ForumČtenářská gramotnost
No a vidíte - my teď se synem mého muže prožíváme první třídu a doma čteme. A syn je moc překvapený, když se ho pak ptáme na to, co četl - o čem to vlastně bylo, co se mu líbilo, co ho zarazilo... Prý ve třídě stačí, když to pěkně přečte nahlas. A on navíc ještě nahlas číst moc nechce, je velký introvert, tak to je tedy pěkná kombinace. Co pak? Opatrně to probrat s paní učitelkou? Nebo to prostě dohánět doma?
ModulDiskuze
18. 01. 2012
ForumRada starších
Marcelo, moc vám gratuluju! Vítek je nádherný a moc vám to sluší. Vlastně je taky tak trochu členem Rady , tak že ho moc zdravíme. Lucka
ModulDiskuze
09. 01. 2012
ForumTechnologie ve škole
Jana dala v komentáři k článku Bořivoje Brdičky tento odkaz: http://www.nytimes.com/2011/10/23/techn ... &emc=tha25 /pro přečtení článku je nutno se registrovat/ Byla jsem zvědavá a registrovala se, přečetla. Článek je o jedné kalifornské waldorfské škole, kde nenajdete počítač. Učitelé, ale i rodiče (a překvapivě prý 2/3 z nich pracuje v technologiích) si myslí, že děti na základní škole mají pracovat jinak než na počítači, s počítačem. Klíčová otázka článku zní: mohou technologie počkat? Dá se s nimi začít třeba až na střední, zatímco základku s dětmi využít nějak jinak? Může to být v něčem lepší (v dnešní době)? Myslíte si o tom něco?
ModulDiskuze
05. 01. 2012
ForumKLUB
Nevím, zda se vám to stalo taky, ale já to letos prostě nestihla - myslím popřát řadě přátel pokojné svátky, pak dobrý nový rok... a tak 5. ledna přeji, abyste se měli dobře pořád, nejen na Nový rok a nejen v tomto roce - a hlavně co nejdříve... protože nač to odkládat! Lucie
ModulDiskuze
29. 12. 2011
ForumVzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Hezký den, to je příjemné, že sem zavítala nová krev . Dámy, pokud by Vám to nevadilo, zkuste se registrovat, zabere to jen chvilku. Vaše zkušenosti jsou tu moc cenné!
ModulDiskuze
13. 12. 2011
ForumSPECIÁL - EU Peníze školám
Kriticky by se jistě dalo nahlížet na řadu dalších věcí v resortu školství - klidně to zde na stránkách portálu dělejme, i od toho je diskuse, jen se prosím držme tématu. Tak tedy DUM DUM...
ModulDiskuze
12. 12. 2011
ForumModerátorská nora
Lenko, díky za přípravu, vrhnu se do toho. Jen se omlouvám, na zítřejší poradu dorazím se zpožděním tipuju tak na osmou - mám v Praze seminář do šesti, pak budu spěchat busem za vámi.
ModulDiskuze
08. 12. 2011
ForumKoncepce vzdělávání, ŠVP a my
"Nápad" z MŠMT má již zcela konkrétní podobu: http://www.mladeznickysport.cz/ Více chce ministr prozradit na tiskové konferenci 12. 12.
ModulDiskuze
05. 12. 2011
ForumModerátorská nora
Uf, pán je šťoura (asi pán ).
ModulDiskuze
05. 12. 2011
ForumVzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
K tomuto tématu pořádá společnost AGORA CE veřejnou debatu 8. 12. od 13:00 hod. v rámci své konference Strategie EU 2020 a participativní demokracie. V panelu zastánci i odpůrci, více info zde.
ModulDiskuze
05. 12. 2011
ForumOdkazy a inspirace do výuky
Adélo, děkujeme za tip i Vaši zkušenost! Máte někdo další jinou zkušenost nebo tip?
ModulDiskuze
28. 11. 2011
ForumModerátorská nora
Jasná věc, díky.
ModulDiskuze
28. 11. 2011
ForumModerátorská nora
To není vůbec zač .
ModulDiskuze
25. 11. 2011
ForumProfese pedagoga/ředitele MŠ
Veroniko, děkujeme za dotaz. Zákon o ped.pracovnících se zrovna mění, ale věřím že i tak Vám zde určitě někdo kompetentně poradí.
ModulDiskuze
24. 11. 2011
ForumRada starších
Tak mě napadá to všechno sloučit a vrhnout se na téma - Co děláme pro to, abychom si předvánoční a vánoční čas pořádně užili? (nápady, tipy, fotky, srandy...) Což? Já zrovna včera nad tím dumala - že to samo nepřijde a že musíme začít něco "dělat" .
ModulDiskuze
24. 11. 2011
ForumSPECIÁL - EU Peníze školám
Aleno, děkujeme za ochotu sdílet tuto zkušenost.
ModulDiskuze
21. 11. 2011
ForumLegislativa v praxi
Na jiném místě byl tento dotaz: Učím na speciální škole,mám dva půl úvazky jako asistent pedag.20 hodin týdně,jako vych.ŠD 14hodin týdně.Je možné,abzch měla týdně 34 hodin přímé práce s dětmi? Předpokládám, že jde o tentýž problém i o stejného tazatele, tak jen pro úplnost kopíruji sem.
ModulDiskuze
14. 11. 2011
ForumModerátorská nora
Ahoj, portál mi jede pořád tak zoufale pomalu, že se dá jen obtížně pracovat - na jedno načtení (1 klik) čekám třeba i minutu . Ostatní weby mi jedou normálně, tak to musí být na portále. Dá se s tím něco dělat?
ModulDiskuze
09. 11. 2011
ForumModerátorská nora
Právě jsem smazala spam s anglickým textem (ale Jani, klid, zatím bez obrázků ) a vidím, že Lenka taky - tak si dejme bacha! A 29 nahlášek.
ModulDiskuze
06. 11. 2011
ForumModerátorská nora
Přijde mi to tak akorát na hraně, ale nechala bych to - myslím, že na to nikdo (kromě podobné ironické reakce, jako tam přibyla dneska), reagovat nebude. Dotaz odjinud - dělali jste něco v Primární prevenci? Začali tam sami od sebe psát lidé, ale neregistrovaní. A mně přijde, že to je buď jeden a ten samý, nebo nějaká parta preventistů , co si tam hřejí polívčičku. Nic proti primární prevenci, jen bych ráda měla jasno, o co jde.
ModulDiskuze
03. 11. 2011
ForumKLUB
Se svým mužem - při malých dětech a babičkách daleko je to už dávno, co se nám to poštěstilo... Na Klause bych neměla žaludek, Kateřino
ModulDiskuze
01. 11. 2011
ForumModerátorská nora
Přešoupla jsem dvě témata do školy a okolí, páč tam tak nějak komplexně řešíme ty peníze školám. Týkala se Dumů z EU Peníze školám. Tady a tady. To druhé jsem sloučila s ještě jedním novým dotazem. Jano, díky fíky . L.
ModulDiskuze
01. 11. 2011
ForumProfese pedagoga ZUŠ
Dobrý den, máte samozřejmě právo na svůj názor na RVP, jen bych prosila, abychom debatu udrželi u tématu a ideálně konstruktivním způsobem. Díky.
ModulDiskuze
31. 10. 2011
ForumAktuality
Začínající učitel může mít potíže s tím, jak žáky zklidnit. Co používáte vy a co byste radili? Máme dotaz zde.
ModulDiskuze
31. 10. 2011
ForumKomunikační výchova
Určitě bychom všichni uvítali konkrétní popis takové hodiny s využitím videokamery, případně tipy, na co si dát pozor, pokud bychom chtěli takovou hodinu zorganizovat. Poradíte?
ModulDiskuze
29. 10. 2011
ForumKomunikační výchova
Dobrý den Petro, díky za reakci. Jen jestli se tu ale nebavíme stále jen jazykáři, resp. možná dokonce češtináři. Nevím, zda by Váš pohled sdíleli také matikáři nebo dejme tomu výtvarkáři. CO myslíte?
ModulDiskuze
29. 10. 2011
ForumRVP, ŠVP a výuka podle něj
Dobrý den, díky za odkaz na projekt, který má zřejmě za cíl podporu zavedení ŠVP na ZUŠ. Zde na portále je určitě správně . Prošla jsem si materiály a napadá mě k další diskusi několik komentářů a otázek: 1) Šablona pro ŠVP je asi docela fajn věc a práci usnadní, pokud člověk s počítačem spíše zápasí. Zajímalo by mne, jak to vidí praktici. Použili byste tuto šablonu? 2) Prohlédla jsem si ukázky vzdělávacích strategií a přišlo mi, že více než o tom, co chce dělat učitel (jaké zvolí prostředky, aby kompetence u žáka rozvinul), sdělují, jaké kompetence se má žáky naučit: Strategie 2 - Pravidelnou veřejnou prezentací podporujeme u žáků techniku vystupování před lidmi, zvládání trémy, sebeprezentaci. Podporujeme sebeúctu, zdravé sebevědomí, sebekritičnost, a vyrovnávání se s neúspěchem. Vedeme žáky k zásadám společenského chování. Co je červeně, je strategie, ostatní jsou dovednosti a postoje, které chce učitel u žáka rozvinout. Obávám se, že jen se slovy :pravidelnou veřejnou prezentací" nevystačíme - co všechno učitel potřebuje dělat, aby žáky naučil skutečně tomu, co se zde píše? Zajímalo by mne, jak o tom přemýšleli autoři a co si myslí ostatní. 3) A ještě jsem koukla na aktivní slovesa - mám dojem, že jdeme na věc od konce: sloveso je přeci jen vyjádřením toho, co po žákovi chci. Určitě pak pomůže nějaký výběr, ne vždy nás napadne to pravé ořechové, ale základem je přece to, jaký to má smysl. Takže bych tu čekala nějaký odkaz na starou známou Bloomovu taxonomii cílů - tedy co po žákovi chceme - od nejjednodušších myšlenkových operací, až po ty nejsložitější - a od toho se pak odvíjí to, zda použiju zrovna sloveso "popíše", "zdůvodní" nebo "zhodnotí". Jak to vidíte? Byla by to pěkná diskuse, díky ilovesvprvp za impuls - bylo by ale mnohem příjemnější diskutovat s někým více životným. Nechcete se registrovat a představit se nám?
ModulDigifolio
20. 05. 2012
Úplně jsem zapomněla, že máme tehle bezva vychytaný pohled :-)
ModulDigifolio
08. 05. 2012
jako odhlášená z Google vidím všechny fotky, krom Jitčiných - odkaz a práva svých jsem upravovala už včera
ModulDigifolio
08. 05. 2012
Zjistila jsem, že lze sdílet album pomocí odkazu (vpravo nahoře možnost Další). Prima.
ModulDigifolio
08. 05. 2012
Hančiny a Jitčiny fotky nejdou zobrazit, pokud je nemáte nasdílené. Prosím tedy buď nastavit jako veřejné (a odkaz poupravit), nebo je nahrát sem. Díky.
ModulDigifolio
17. 10. 2011
.. byla bys ještě lepší inspektorka :)
ModulDigifolio
17. 10. 2011
Ale na malém znaku má lev chlupů šest - zase jsem našla na tom nějaký ten chloupek navíc :)
ModulBlogy
21. 06. 2011
Pěkný den Marku, potěšilo mě, že jste si nakonec blog založil (i v napjatém čase na konci roku). Věřím, že Vaše příspěvky budou ostatním k inspiraci. Přeji hodně zdaru!
ModulBlogy
04. 04. 2011
Díky za vtipné, a přitom užitečné čtení. Možná se někdo přidá tady v diskusi: http://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=535&t=17701.
ModulČlánky
14. 03. 2011
Zajímavý odhad vývoje, díky. Pan Brdička to velmi dobře ví, protože sám diskutuje - tedy pro ostatní - v diskusích se shodou okolností hovoří nyní i o tom, do jaké míry se ve škole "podřizovat" nebo "přizpůsobovat" technologiím. Téma s tímto článkem jistě souvisí - proto, jestliže vás zaujme, podívejte se i do diskuse: http://diskuze.rvp.cz/vie...7&t=17399.
ModulBlogy
14. 03. 2011
Paní Holá, díky za užitečné tipy i za fotky - lépe si člověk vše představí. V diskusi je vlákno, které se zabývá stejným tématem - budete-li mít chuť se zapojit, bude to určitě přínosem! Díky.
ModulBlogy
09. 03. 2011
Hanko, díky za úžasné sdílení tvých zážitků z kurzu! Gratuluji k jeho dokončení a o té "díře" z tvého komentáře mi povídej... zažila jsem to v tutorské roli u prvního běhu kurzu taky - dlouho mi ty lidičky chyběli, naštěstí s řadou z nich jsem ve skype kontaktu dodnes, což je fajn. A jako spoluautorka tohoto kurzu cítím i trochu ješitnou hrdost, že to je skutečně k něčemu dobré :-). Ale obdiv patří i tvým tutorům, protože tutorovat tenhle kurz není úplně snadné, je to docela frmol (napsali jsme to nějak moc aktivní ;-).
ModulDigifolio
27. 02. 2011
Zdá se, že by tento pohled potřeboval aktualizovat... ;-)
ModulBlogy
06. 02. 2011
Ludmilo, děkuji také za článek. Zrovna včera jsme se synem četli Kukyho (máme ho na pokračování :-)) a tam byla pasáž, kdy Kuky sedí v úkrytu před deštěm a ptáci mu nosí pírka, aby si mohl vyplnit prázdné bříško (Anuška mu spálil jeho dřevitou vlnu). Kuky chtěl zjistit, zda je jeho přátel von Hergot v pořádku a co s ním je. Ptáci ale mohli odpovídat jen ano (2x pípnuli) nebo ne (1x pípnuli). Kuky zkoušel několik otázek, než přišel na tu pravou, jak se má zeptat, aby se i skrze tak omezené odpovědi dozvěděl maximum o tom, kde jeho přítel je a co se s ním děje. A tak to celé píšu proto, že mě zkrátka napadá, že je ještě setsakra těžké umět si pokládat otázky správně a také správné otázky :-).
ModulBlogy
05. 02. 2011
Pane Melichare, díky za upozornění na pořad Ptáčata a také za zajímavé téma do diskuse. Zřídili jsme pro něj speciální vlákno, bude se nám tam lépe debatit :-): http://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=329&t=17127&p=45599#p45599
ModulČlánky
13. 12. 2010
A jinak, milí přátelé, jsme o tomto zajímavém tématu otevřeli debatu tady: http://diskuze.rvp.cz/vie...61&p=42965#p42965 Přijďte sdělit další názory do diskusí. Díky.
ModulČlánky
13. 12. 2010
Pane Brdičko, díky, že jste pro nás všechny vybral ze studie OECD takové zajímavé informace a připojil k nim své postřehy. K zamyšlení pro nás všechny: existuje TAKOVÝ materiál, je volně dostupný, shrnuje "zlaté" zkušenosti (bez ironie), v podstatě je máme na zlatém podnose - a přesně jak píšete - měl by být povinnou četbou na ministerstvu. Ví o něm ministr? Jeho poradci? Není to poprvé, co OECD vydává podobnou studii na toto téma, čili by se dalo předpokládat, že jej think-tank ministra dychtivě očekává a začne jej analyzovat. A pak začne navrhovat naše vlastní řešení. Proč to proboha tak neprobíhá, když to je TAK jednoduché? A k tomu, že se nemají výsledky PISA přeceňovat - nu ano, asi jako nic na světě, že. Jenže my Češi máme takovou povahu, vždycky to trošku zrelativizujeme a pak už to není tak strašné. O tom, že se situace v českém školství ale dlouhodobě zhoršuje, máme přece i další důkazy, ne jen testy PISA. A možná i mnohem pádnější - proč začínají přední ekonomové, šéfové velkých národních i nadnárodních firem mluvit o tom, že se z nás stává montovna namísto mozkovny Evropy? A že jim chybí kompetentní mladí pracovníci? A ještě si dovolím poznámku k vyjádření pana Ruska - nečekejme od novinářů, že se s takovým materiálem seznámí. To je utopie. Musíme jim to podstatné, co chceme, aby zaregistrovali, nabídnout. To je realita a nemá cenu se na ni zlobit, ani ji chtít zlomit. Takže dělejme vše pro to, aby tyto cenné informace nezapadly.
ModulBlogy
23. 11. 2010
Dobrý den Lenko, díky za povzbuzení pro Huga! Trochu jsme váhali, zda může Hugo někoho oslovovat, ale věříme, že to má cenu právě proto, co píšete. Hodně zdaru!
ModulČlánky
18. 10. 2010
Ráda bych propojila tento příspěvek s diskusemi, kde se hovoří o využití CLIL v předmětech: http://diskuze.rvp.cz/vie...83&p=40087#p40087. Díky za inspiraci.
23. 08. 2010
Zkoušela jsem několik vcelku běžných jmen a dostala odpověď, že jejich význam není v databázi zatím zanesen. To asi žáky demotivuje, na to pozor...
ModulBlogy
15. 07. 2010
Což o tom trochu podiskutovat zde: http://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=133&t=15697&p=35925#p35925? ;-)
ModulDigifolio
08. 07. 2010
Zajímavé odkazy nabídla také paní Kovaříková ve svém blogu o vizuální gramotnosti a mapování: http://cteni.blogy.rvp.cz/2010/07/07/vizualni-gramotnost-a-mentalni-mapy/.
ModulDigifolio
07. 07. 2010
Ludmila Kovaříková ve svém blogovém příspěvku uvádí zajímavé odkazy a zabývá se souvislostí vizuální gramotností a mentálních map: http://cteni.blogy.rvp.cz/2010/07/07/vizualni-gramotnost-a-mentalni-mapy/. Zajímavé!
ModulBlogy
07. 07. 2010
Téma nového psacího vzoru budí mnohé emoce a otevírá řadu otázek - diskusi můžete sledovat zde: http://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=100&t=3185&p=35605#p35605.
ModulBlogy
28. 06. 2010
Ludmilo, díky za vtip, krásnej! Inspirovalo mě to k diskusnímu tématu - http://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=133&t=15429.
ModulČlánky
08. 06. 2010
Tereza Vošahlíková polemizuje se závěrem článku - zajímavý impuls, díky! Co si o tom myslíte ostatní? Diskutujeme zde: http://diskuze.rvp.cz/vie...3&t=15143.
ModulBlogy
27. 05. 2010
Závěrečný tutoriál je za námi a stál opravdu za to. Připadala jsem si jako paní učitelka, co se loučí se "svou" třídou - trochu smutek, hodně hrdost na to, co třída zvládla. Další postřehy o kurzu a o tom, co se dá s e-learningem a klíčovými kompetencemi zažít, probíráme tady: http://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=161&t=12891&sid=2cb0938319c8e11ded7a3471beeaa619.
ModulBlogy
24. 05. 2010
Hanko, těším se, že se potkáme v dalším běhu. Jsi výzvařka, tak to bude to pravé :-). Jani, videa byla určena jen pro kurz, ale uvidíme, třeba se někomu tento způsob zpětné vazby zalíbí a něco dalšího z toho do budoucna vznikne. Nechme se překvapit ;-).
ModulBlogy
18. 04. 2010
Ondřeji, děkuji za Váš příspěvek. Kolikrát jsem si říkala, že se to celé vlastně odvíjí ode mne, nakolik jsem si v dobrém smyslu jistá sebou, nakolik se sebou umím být. Hezky jste vyjádřil, co také cítím. Zároveň je to to nejtěžší, co se dospělák musí naučit... aby mohl být pro děti oporou.
ModulBlogy
03. 04. 2010
Tak to je samozřejmě druhá strana mince, obě k věci patří. Co byste tomu řekl, Ondřeji, kdybychom založili s použitím Vaší citace vlákno k diskusi - bude zajímavé vidět, co by k tomu učitelé řekli.
ModulDigifolio
30. 03. 2010
Těším se, že tu budou přibývat pohledy s podobným obsahem... :-)